sobota 10. dubna 2021

Zapomeň na mě - Andrew Ewart [RECENZE]

Originální název: Forget me
Žánr: Literatura světová, Romány, Thrillery
Rok vydání: 2021, vydání v originálu 2020
Počet stran: 312
Vydavatelství: Vendeta

"Osm měsíců poté, co se její manžel Euan rozhodne zastavit auto na železničním přejezdu – přímo v cestě projíždějícímu vlaku – žije Hana Stornowayová s mužem, který sice navenek vypadá jako dřív, ale na jejich předchozí společný život si vůbec nepamatuje.

Svou poslední naději vidí v kontroverzní skupině lékařských průkopníků, vedené charismatickým doktorem Calem, který slibuje, že jí milovaného muže vrátí zpátky. Existuje šance, že manželovy vzpomínky nadobro nezmizely – doktor jí proto nabízí příležitost ponořit se do filmového zprostředkování jejich společných okamžiků, ve kterých prožije to nejkrásnější období svého vztahu znovu od začátku.

Jak ale léčba pokračuje, ubírá se najednou podivným směrem. Když se Euanovy temnotou zahalené vzpomínky začnou bortit, zdá se, že jí doktor Cal něco zatajil.

Jak se jejich společné vzpomínky pozvolna hroutí a Euanovy skutečné důvody k sebevraždě vyplouvají na povrch, začne se Hana ptát, nakolik svého manžela opravdu znala. Kolik toho vůbec můžeme s jistotou vědět o těch, na kterých nám záleží nejvíc?" 

Hana a její manžel Euen mají nehodu, při které Euen nenávratně přichází o své vzpomínky. Nepamatuje si nic z jejich společného života a ani to, jak se do sebe zamilovali.

Život Hany a Euena byl dokonalý, tedy alespoň do chvíle než přišli o svou nenarozenou dceru, která měla ještě víc stmelit jejich vztah. Jenže v tu chvíli se všechno začalo sypat, jako domeček z karet.

Hana se snaží po autonehodě přijmou fakt, že její manžel už nikdy nebude takový jaký býval. Už si nebude pamatovat, jak se do sebe zamilovali, kolik toho spolu prožili a hlavně, že tuhle ženu Euen miluje a že jsou svoji. V tuhle chvíli je to pro ni cizí člověk, kterého nepoznává, i když je to stále její manžel.

Nakonec se Hana rozhodne podstoupit společně s Euenem cívkovou hypnózu, která by snad měla jejímu manželovi pomoci získat své vzpomínky zpět, jenže... Co když se Hana dozví něco, co by raději nevěděla? Je možné, že nehoda nebyla pouhou nehodou?


Kniha "Zapomeň na mě" vyšla u Našeho nakladatelství (Knihy Dobrovský) na začátku ledna. Ačkoli jsem s ní trochu otálela, nebála jsem se toho, že by mě zklamala. Všude kolem mě se rojily pozitivní recenze. Neměla jsem od knihy velká očekávání a možná proto mě příjemně překvapila.

Příběh vičnívá tím, že se zde setkáváme se zajímavou kombinací žánrového zařazení - románu, sci-fi a thrilleru. Autor píše velmi čtivým stylem, ale i tak mi některé pasáže přišly dost utahané. V jednu chvíli jsem nemohla odtrhnout oči od toho, co se tam děje a v další čekala, až přejde ta nudná utahaná část

V průběhu čtení jsem přemýšlela, která z postav je mi nejsympatyčtější. Chvíli mi bylo Hany líto, ale postupem času jsem se na ni začala dívat s přimhouřenýma očima. Na celém tom jejich společném životním příběhu bylo něco zvláštního a ten pocit se mě nechtěl pustit. 

Už od začátku je docela jasné, kam to všechno směřuje a jaký problém ti dva mezi sebou mají... ale i tak mě konec svým způsobem překvapil. Třešničkou na konci toho jejich příběhu bylo něco, co mě dostalo do kolen. Takže se nakonec i přes očekávaný zvrat stalo něco, co u mě vyvolalo wow efekt

Trochu jsem pátrala a zjistila, že kniha "Zapomeň na mě" je autorovou prvotinou, což mě dost překvapilo. Na prvotinu to rozhodně nebylo špatné! Co mi ale z jeho životopisu přišlo nejvíce zajímavé -> Autor žije v ne-strašidelném přestavěném kostele v Islington v severním Londýně. Hned bych se hlásila o návštěvu! Co vy?

I když má kniha nějaké nedostatky, s klidným svědomím vám ji ráda doporučím. Ačkoli se vám bude zdát příběh trochu ohraný, pořád je tam něco, co jsem v podobných knihách nezažila a díky tomu si záskala mé sympatie. :-)

Zahraniční obálky:


Hodnocení:

,9 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE.

Čtete knihy, které na první pohled zní jako něco, co jste už četli, ale jste přesvědčováni, že je v tom něco víc?

 
S pozdravem  
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Mě, ani neví proč, něčím láká obálka?!? Co se tvé otázky týče, moje odpověď je ano. Přesně to dost často dělám a někdy se to vyplatí, jindy ne. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha zní moc dobře. A jinak určitě čtu takové knihy, mohou něčím překvapit. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^