neděle 25. dubna 2021

Neopouštěj mě - Laura Kneidl [RECENZE]

Originální název: Verliere mich. Nicht.
Žánr: Literatura světová, Pro ženy
Série: Nedotýkej se mě 2.
Rok vydání: 2021, vydání v originálu 2018
Počet stran: 408
Vydavatelství: Red

"Bojí se lásky. Ale ještě více se bojí, že by ho mohla ztratit… 

S Lucou byla Sage šťastná jako nikdy dřív. Ukázal jí, co znamená důvěřovat sobě samé i druhému. Co znamená žít. A milovat. Ale Sage znovu, tentokrát silněji než kdy jindy, dostihla její temná minulost – a zničila právě začínající štěstí ještě v základech. 

Ať se Sage snaží sebevíc, nemůže na Lucu zapomenout. Každý den bez něj je pro ni jako den bez části vlastního Já. Existuje pro oba ještě vůbec nějaká šance, když mezi nimi na základě nevyřčené pravdy a manipulací vyrostla tak obrovská zeď, že už se přes ni ani jeden nedostane?" 

 

Znovu se setkáváme se Sage, která se konečně díky Lucovi cítila šťastná. Opět sledujeme její boj s úskostí a strachem z mužů. Díky Lucovi dokázala aspoň na chvíli zapomenout na to, co prožila v Maine. Bohužel to šťastné opojení netrvá dlouho, protože ji minulost začíná opět dohánět. Svým činem tak od sebe Lucu odhání a ničí si tak své vlastní štěstí pro dobro někoho jiného. - aspoň to si tedy myslí.

Ačkoli se Sage bála, že tak přijde i o své dobré přátele, je překvapená, že většina z nich stojí na její straně a je jí oporou, jak vůči vztahu s Lucou, tak i se školou, hledáním bydlení a její duševní pohodou. I když se snaží od Lucy držet co nejdál, se společnými přáteli to jde těžce. 

Sage se snaží na Lucu zapomenout, ale moc se jí to nedaří. Ačkoli se snaží zaměstnávat mysl hledáním nového bydlení, které by ji moc nezruinovalo - společně s Lucou se perou s vnitřními pocity a touhou, která je k sobě neustále táhne...  

Dokáže jejich vztah ještě zachránit nebo je už vše ztraceno? Dokáže se vyrovnat se svou poruchou, která jí trápí už od dětství?

 

Neopouštěj mě je druhý a zároveň poslední díl ze série (přesněji duologie), ve kterém se dočkáme dlouhoočekávaného vyuzlení, na které jsme nemuseli čekat zas tak moc dlouho. Ačkoli první díl skončil otevřeně, myslím si, že bylo všem jasné, jakým směrem se bude příběh v druhém díle odebírat.

Vývoj příběhu mě nijak nepřekvapil. Na všechny otázky jsem dostala odpověď a i když by podle mě mohla být kniha minimálně o 100 stránek kratší, čtení jsem si užila. Bylo to hlavně tím, že autorka píše opravdu čtivě. Díky tomu mě příběh nenudil i když jsem očekávala, co se bude dít.

Bohužel se zde nedalo vyhnout vycpávkovým částem, které asi byly potřeba k nahnání několika stránek nebo k udržení čtenáře v ještě větším napětí ve stylu "tak jak to teda dopadne?!". Nebo se možná autorka (stejně jako čtenáři) nechtěli tak rychle rozloučit s postavami. - Pro mě to bylo zbytečné a kvůli tomu jsem měla pocit, že se všechno neskutečně táhne.

I když jsem už od počátku Sage neměla moc ráda, na druhé pokračování jsem se těšila. Byla jsem zvědavá, jak moc se Sage posune, jak to všechno zvládne a zda se s Lucou dá zpátky dohromady. Samozřejmě jsem jí fandila, ne že ne. Tím, čím si prošla rozhodně není něco, co lze brát na lehkou váhu. 

Jsem ráda, že existují knihy s podobnou tématikou - je totiž možné, že se dostanou do rukou někomu, komu hodně pomohou i v jejich situaci. Právě díky tomu jsem si Lauru oblíbila a i když její knihy nehodnotím pěti hvězdičkami, ráda jsem si tenhle příběh přečetla a doufám, že se dostane k co nejvíce čtenářům. :-)
 

Zahraniční obálky:




Hodnocení:

,2 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Red a zakoupit si ji můžete ZDE.

Máte rádi témata, která mohou pomoci i samotným čtenářům vyrovnat se s danou situací / problémem?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Určitě bych si tuto sérii ráda přečetla. :) Jen se k ní dostat.

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle série má hlavně nádherné obálky. :) Zatím jsem nečetl a ani jeden díl, ale určitě bych v budoucnu ráda.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^