pondělí 11. ledna 2021

Tady, teď a Tehdy - Mike Chen [RECENZE]

Originální název: Here and Now and Then
Žánr: Literatura světová, Novely
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2019
Počet stran: 336
Vydavatelství: Fobos

"Kin Stewart je muž oddaný své rodině. Pracuje v IT, snaží se udržet jiskru v manželství a bojuje, aby se sblížil se svou dospívající dcerou Mirandou. Ale tento život je na hony vzdálený jeho předchozí kariéře – agentovi cestujícímu v čase v roce 2142.

Po zpackané misi uvízl v devadesátých letech na předměstí San Franciska. Od té doby svou minulost před všemi skrývá, navzdory stále vyšší četnosti ztrát vědomí a výpadků paměti ovlivňujícím jeho mozek, který podstoupil cestování v čase. Jednoho odpoledne však dorazí „záchranný“ tým – o osmnáct let později.

Jejich mise: přivést Kina zpět do roku 2142, kde je nezvěstný pouze několik týdnů a kde na něj čeká jiná rodina. Rodina, kterou si nepamatuje.

Kin, rozpolcen mezi dvěma životy, zoufale hledá způsob, jak zůstat propojený s oběma. Jenže když při tomto tvrdě vynaloženém úsilí málem zničí vládní úřad i celou historii, samotná existence jeho dcery se ocitne v nebezpečí. Bude muset znovu skočit v čase, aby Mirandu zachránil, i kdyby při tom porušil všechna pravidla cestování časem." 

Hlavní hrdina Kin pracuje jako Agent cestující časem, který se vydává na misi do devadesátých let. Bohužel po nevydařené misi zde uvízne a tak je nucen zničit všechny důkazy o tom, že pochází z jiné doby.

Zatímco u Kina uběhlo celých 18 let, v roce 2142 uběhly pouze dva týdny. Kin si za těch 18 let vybudoval nový život. Naučil se věcem, kterým nikdy neholdoval, jako například vaření. Našel si ženu se kterou má dítě a nyní, po tak dlouhé době, je nucen je opustit.

Po 18 letech se pro něj vrací záchranný tým, který má Kina přenést zpět do roku 2142, kde zanechal svou snoubenku - se kterou ani už nedoufal, že se někdy setká. Jeho snoubenka nemá ani nejmenší tušení, že Kin prožil tolik let v jiném životě, přeci jen ho neviděla pouhé dva týdny...

Kin se snaží znovu vžít do svého starého života, ale moc se mu to nedaří. Pořád myslí na to, jak se jeho ženě a dceři daří. Později Kin zjišťuje, že po jeho odchodu se jeho dceři Mirandě nedaří moc dobře a že se její život obrátil vzhůru nohama. Navzdory tomu, že se může Kin dostat do velkého průšvihu, rozhodne se své dceři pomoci...

Byla jsem překvapená, když jsem zjistila, že tohle je autorova prvotina. Neskutečně jsem se do příběhu a samotného Kina zamilovala. Je to člověk se srdcem na pravém místě, jehož si nejde nezamilovat. 

Příběh je psán čtivým stylem s kapitolami dlouhými tak akorát. V popředí sledujeme jeho životní příběh - ať už jde o jeho rodinu v minulosti nebo o jeho život v budoucnosti.V pozadí se čtenář může nechat unášet vším, co souvisí s cetováním časem. 

V knize byly dva momenty, kdy jsem měla opravdu na mále a spustily by se mi slzy. Všechny postavy, se kterými se čtenář v knize seznámí jsou vykresleny neskutečně uvěřitelně. Když už si nezamilujete Kina, věřím, že vám padne do oka jiná postava.

Závěr byl překvapivý. Nebudu lhát, bylo mi líto, že příběh skončil. Bylo těžké se rozloučit s postavami, které mi za tak krátký čas neskutečně přirostli k srdci.

O knize jsem prvně četla pár slov u Kate Valter na jejím instagramu a právě těch pár slov mě nahlodalo k přečtení. Mrzí mě, že se o knize moc nemluví a doufám, že vás můj názor na ni aspoň trochu přesvědčil se po knize podívat a příložitostně si ji přečíst. :-)

 

Zahraniční obálky:

Hodnocení:


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Fobos a zakoupit si ji můžete ZDE.

Co vy a knihy s tématikou cestování časem? Četli jste někdy nějakou?

S pozdravem  
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Já tématiku cestování časem miluju, bohužel tahle kniha mě zas tolik nezaujala...

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc hezky. :) Zní to jako něco, co bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. No páni, tak o tejto knihe som teda ešte nepočula a ako píšeš je to škoda, lebo vyzerá úžasne! A prvotina? Taký zložitý námet napísať pútavo a k tomu skvelo, nuž, to je umenie...ja sa po knihe určite pozriem! :)
    Maj sa krásne!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^