pátek 29. ledna 2021

Kořist - Darcy Coates [RECENZE]

Originální název: Hunted
Žánr: Literatura světová, Horory, Romány
Rok vydání: 2021, vydání v originálu 2018
Počet stran: 368
Vydavatelství: Fobos

"Ve svém novém, samostatném románu servíruje oblíbená hororová autorka Darcy Coates svým čtenářkám a čtenářům mrazivý příběh dvaadvacetileté dívky jménem Eileen, která se ztratí během pěšího výletu v odlehlém lese Ashlough. O pět dní později je na břehu blízké řeky nalezen její fotoaparát obsahující podivné snímky, které byly vyfoceny až po jejím zmizení.

Eileenin bratr Chris chce věřit tomu, že je jeho sestra stále naživu, a tak se krátce poté, co se policie rozhodne ukončit vyšetřování, domluví se svými čtyřmi kamarády a společně utvoří pátrací tým, jehož cílem je pročesat tajuplný les i jeho okolí a ztracenou dívku najít. Avšak čím víc se vzdalují od frekventovaných turistických stezek, tím podivnější stopy nacházejí. Postupně si začnou uvědomovat, že v lese nejsou sami… a že Eileenino zmizení nebyla jen nešťastná náhoda."

Dvaadvacetiletá Eileen se během svého samotářského výletu ztratí v odlehlém lese Ashlough, ve kterém je vyznačeno několik turistických cest, po kterých se můžete vydat. Eileen se ale rozhodne z jedné z nich sejít.
O pár dní později je nalezen její foťák, na kterém se nachází velmi znepokující, až děsivé fotografie

Případ ztracené dívky se dostává do rukou Carly, policistky, která se momentálně nenachází v dobré životní situaci - co se osobního života týče. Ať už si je toho Carla vědoma nebo ne, odráží se to i na její práci. Počítá s tím, že dívka už je praděpodobně mrtvá, což se samozřejmě nelíbí rodině ztracené dívky.

Bratr Eileen je hodně nespokojený s tím, jak se policie téměř nezajímá o její zmizení a že ji ještě před začátkem vyšetřování považují za mrtvou. Rozhodne se tedy s partou kamarádů vydat do lesa v domění, že se jim ji podaří najít a zachránit.

Čím víc se ale skupinka začně odchylovat od vyznačených turistických tras, tím více podivných stop nacházejí. Navíc to vypadá, že v lese nejsou sami a ta neznámá osoba rozhodně není Eileen...


Na novou knihu od Darcy Coates jsem se neskutečně těšila. Reklama a zahraniční rezence slibovali, že tenhle příběh vybočuje z řady jejích duchařských příběhů. Což je na jednu stranu pravda. Opravdu se jedná o příběh, který nelze srovnat se sérií strašidelných domů. Na druhou stranu se zde ale autorka drží svého stylu vyprávění, takže kdo její knihy četl, určitě pochopí, co tím myslím. (nechci spoilerovat)

Kdybyste se mě zeptali, jaké jsem měla pocity na začátku knihy, řekla bych vám, že jsem byla posraná až za ušima. Kdybyste se mě na to zeptali téměř před koncem, řekla bych vám, že je na tom příběhu něco divného, ale rozhodně ne zas tak strašidelného. Ke konci už to bylo tak trochu jasnější a zas tak moc mě vyuzlení příběhu nepřekvapilo.

Darcy píše strašidelné příběhy svým stylem a ani zde se neodklonila od své komfortní zóny (což vám dojde až na konci knihy). Jediné, co zde bylo navíc byla detektivní zápletka. Policistku Carlu jsem ze začátku moc nemusela, ale nakonec jsem na ní našla něco zajímavého. 

Ačkoli jsem očekávala něco děsivějšího, zvláště když už má kniha "nálepku" horor přímo na obálce, celkově jsem byla s vývojem příběhu spokojená. Sama nevím, jak bych se zachovala, kdybych se ztratila v lese, ale určitě vím, že sama bych k té situaci nepřispěla. Každopádně, určitě by to byl pro mě samotnou horor a pokud takhle přemýšlela i sama autorka, tak v tom případě tomu nemám co vytknout. :)

Pokud jste od autorky ještě nic nečetli, nebojte se začít třeba touhle novinkou. Zvláště pokud zrovna moc nemusíte duchařiny, tak tohle pro vás bude schůdnější varianta hororu. Pokud se do knihy pustíte, budu ráda, když mi dáte vědět, jak se vám příběh líbil a zda byste se sami takhle dobrovolně vydali do lesa a ještě k tomu sešli z vyznačených tras. 

 

Zahraniční obálky:



Hodnocení:


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Fobos a zakoupit si ji můžete ZDE.

Četli jste již nějakou knihu od Darcy Coates?

S pozdravem  
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) Četla jsem povedený horor Pamatuji si vás všechny a při téhle duchařine jsem musela chodit v noci po bytě s baterkou :D Ale od té doby jsem nenarazila na stejně dobrý horor :) No zkusím i Kořist a uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze. :) Mám pocit, že je tahle kniha vidět úplně všude, a jak se zdá, je to oprávněné. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na Kořist se chystám. Hodně mě zaujala a věřím, že se u ní budu i docela bát. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^