středa 19. prosince 2018

Ms. Marvel (Ne)normální - G. Willow Wilson [RECENZE]

Originální název: Ms. Marvel, Vol. 1: No Normal  
Žánr: Literatura světová, Komiksy, Pro děti a mládež
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2014
Počet stran:120
Nakladatelství: Paseka


"Šestnáctiletá Kamala chce žít svůj život jinak, než by si přáli její rodiče. Je fanynkou superhrdinů, píše vlastní příběhy se superhrdiny... A pak se sama superhrdinkou stane a začíná pronikat do světa svých idolů - Thora, Spider-Mana a dalších Avengers. Ms. Marvel získala pět nominací na Cenu Willa Eisnera, vyhrála cenu Hugo a dokonce si odvezla titul Nejlepší série z Mezinárodního komiksového festivalu v Angoulême! "







Když pominu jeden knižní komiks, na který jsem vám zde dávala recenzi zhruba před rokem, tak je tohle moje druhá premiéra, kdy se pouštím do sepsání recenze na něco, čemu musí člověk věnovat více pozornosti než jen psanému slovu.

Na Ms. Marvel jsem slyšela poměrně chválu a už jen kvůli tomu, že je to z prostředí, které je mi velmi blízké, musela jsem si komiks pořídit.

Příběh je vyprávěn z pohledu mladé Kamaly, která si přeje být ve všech ohledech úplně jiná. Kamala žije se svým otcem, matkou a bratrem, což se zdá být na první pohled jako něco, co člověk celý život chce, být se svou rodinou. Jenže Kamalu její rodiče velmi omezují a zakazují jí téměř vše, co by chtěla dělat.

Kamala je velkou fanynkou superhrdinů jako Kapitánka Marvel, Iron Man, Kapitán Amerika a další. Díky nim začala psát své vlastní příběhy, které jsou inspirované právě těmihle superhrdiny.

Jednoho dne se Kamala vydává na večírek, samozřejmě bez vědomí rodičů. Když dorazí na večírek, jako první si ji všimne její kamarád Bruno (který je do ní tak trochu zaláskovaný - tedy aspoň mě to tak přišlo) a diví se, že ji rodiče pustili jen tak ven. Nestihnou si toho ale moc říci, jelikož město zahalí mlha, díky níž se Kamale zjeví osazenstvo Avengers a Kapitánka Marvel k ní promluví...

Od chvíle, co se Kamala setkala s Kapitánkou Marvel už není taková, jaká bývala. Zjišťuje, že ji obdařila určitými superschopnostmi, se kterými si sama neví rady. Co je ale lepšího než člověka, co neumí plavat, hodit rovnou do vody, ať se s tím popere jak uzná za vhodné?



V poslední době mi přijde, že knihy/komiksy, které jsou hodně vychvalované od blogerů, stojí za starou berlu. Tajně doufám, že v tom nejsem sama, každopádně zpět k tématu. Ms. Marvel mě mile překvapila, byla to skvělá jednohubka. Možná jsem od toho očekávala trochu více, ale nakonec se mi příběh i kreslené zpracování líbilo.

Autorka si na komiksu dala očividně záležet. Jenom tedy musím podotknout, že po příběhové stránce by se mi líbilo, kdyby to bylo více propracované. Děj byl takový jednodušší. Pouze jsme sledovali, jak se hrdinka snaží poprat se svou novou identitou. A až na jednu malou akci, se zde nedočkáváme něčeho, co by ve čtenáři (teda aspoň u mě) zanechalo WOW efekt.

Když se na komiks podíváme z grafického hlediska, tak se také velmi vydařil. Jsem sice zvyklá na jinou kresbu komiksů, ale i tak musím říci, že se povedla. Sama bych to rozhodně nezvládla lépe. :-)

Jak můžete vidět níže, obálka je stejná jako originál. Tyhle volby zbožňuji, zvláště u komiksů bych rozhodně nevolila jinou možnost.

Komiks by měl mít (podle toho co jsem koukala na zahraniční stránky) zhruba 8 dílů, tak jsem zvědavá, jestli se tady dočkáme přeložení všech dílů. :-)

Hodnocení:


Zahraniční obálky:



 Četli jste Ms. Marvel (Ne)normální? Nebo se na komiks teprve chystáte?

Máte rádi Marvelovky? Která je vaše nejoblíbenější? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

8 komentářů:

  1. Já mám ráda X-meny, ale jinak až zas takový fanoušek Marvelu nejsem. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc zajímavě :) Komiksy sice úplně obvykle nečtu, ale zaujalo mě to :) Děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač. Pokud se do komiksu pustíš, tak doufám, že se ti bude líbit ^^

      Vymazat
  3. Tak to zaujalo hodně, vidím poprvé! Díky za TIP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač ^^ Doufám, že se ti zalíbí, pokud se do něj pustíš:)

      Vymazat
  4. Mě osobně komiksy nelákají, ale i tak musím říct, že tenhle nevypadá vůbec špatně. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na MS. Marvel jsem párkrát narazila a tedy se stále nemůžu u ní rozhodnout, zda by mě bavila či ne. Celkově Marvel já mám velmi ráda, takže bych jí mohla přeci jen dát šanci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se mu rozhodneš dát šanci, tak doufám, že se ti bude líbit. Je to opravdu jednohubka, dá se zvládnout i za hodinku, jen od toho člověk nesmí moc očekávat, protože té akce tam moc není:)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^