sobota 15. prosince 2018

Cinder & Ella: Šťastně až na věky - Kelly Oram [RECENZE]

Originální název: Cinder & Ella: Happily Ever After
Žánr: Pro děti a mládež, Dívčí romány, Pohádky
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2017
Počet stran: 376
Nakladatelství: Baronet

"Konec jednoho příběhu často znamená začátek jiného… Filmová hvězda Brian Oliver a jeho Popelka Ellamara Rodriguezová našli lásku i mimo digitální svět. Ztráta anonymity jim však přináší další překážky, které musí oblíbený pár Hollywoodu překonat. Stres z Brianovy slávy a tlak vyvíjený na jejich nový vztah je pomalu ničí a slavný pár se začíná bát, zda si navzdory všemu dokáže svou lásku udržet, nebo jestli se šťastné konce nalézají jen v pohádkách…"









Do druhého dílu jsem se pustila trochu s odstupem a musím přiznat... možná jsem přeci jen měla počkat ještě déle a najít ten správný čas, kdy by mi kniha sedla mnohem lépe. Recenzi na první díl můžete najít ZDE.

V druhém díle se opět setkáváme s Ellou a Cinderem (jak jinak). Oba dva se teď potýkají s krutou realitou, které se nedá jen tak vyhnout. Chodit s celebritou není jen tak. Je potřeba se ukazovat na veřejnosti a komunikovat s fanoušky, jelikož ti potřebují vědět, jak na tom ti dva jsou, jinak by se vše mohlo obrátit proti nim. Ella se pro veřejnost stává velmi zajímavou a dostává skvělé nabídky od různých společností, popravdě, je jimi doslova zahlcena. Ano asi to tak v reálu chodí, ale nemůžu si pomoct, nějak toho na mě v té knize bylo moc.

Hlavní hrdinka se zde také snaží vyrovnat s tím, že je postižená a že by se měla světu ukázat taková jaká je, protože jenom takovou ji mohou lidé začít milovat. Všichni už vědí o tom, co se Elle stalo, a myslela si, že ji díky tomu budou lidé odsuzovat, jenže on se stává pravý opak a fanoušci Briana ji začínají obdivovat.

Brian a Ella se snaží, aby vše probíhalo hladce, jenže Ella není na takovou slávu zvyklá a to ji přivádí na myšlenku, zda jejich vztah dokáže nátlaku z venčí ustát.

To ale není jediný problém, se kterým se pár potýká. Je tu také problém psychický a to na straně Elly, která se bojí ukázat Brianovi své jizvy. A v tomhle duchu se nese i celý zbytek knihy.

Zvládne Ella ustát nátlak veřejnosti a společností, které se chtějí vetřít do její přízně? Zůstane Brian s Ellou i přes to, že se s ním bojí navázat bližší kontakt?



První díl byl spíše kouzelnou pohádkou, zatímco druhý díl krutou realitou. Příběh se četl lehce, ale i tak musím říct, že mě pokračování nenadchlo natolik, jako kniha první. V některých částech mě i nudila a musela jsem se do čtení nutit. Když jsem viděla, že se blížím ke konci, nemohla jsem se závěru dočkat.

Konec byl očekávaný. Jinak to snad ani dopadnout nemohlo. (Tedy mohlo, ale to by zase nebyla pohádka, no ne?). V první knize jsem si hlavní hrdinku velmi oblíbila, ale tady jsem pociťovala, že mi více leze na nervy. 

Příběh je plný lásky, bolesti i porozumění. Autorce se duologie velmi povedla, ale za sebe musím říct, že by mi stačil i první díl, který bych nechala volně otevřený. Čtenář by si pak mohl domyslet svůj šťastný konec.

Co mě více méně zaráželo, byl fakt, jak se hlavní hrdinka snažila před Brianem neustále schovávat své tělo. Chápu, že po takovém traumatu a zošklivení těla to není jednoduché, ale když jí několikrát (od začátku knihy až do konce) opakuje slova, že je nádherná, tak proč tomu prostě nemůže uvěřit? 

Nebudu lhát, mrzelo mě, že se mi druhé pokračování tolik nelíbilo. Možná jsem po první části očekávala něco víc. Každopádně bych vám tenhle milý retelling ráda doporučila. Zvláště teď, když se blíží svátky a v televizi bude spoustu pohádek. Když si s touhle duologií zalezete pod deku nebo sednete ke krbu, určitě chybu neuděláte. :-)

Zahraniční obálka:


Hodnocení:

 Četli jste Cinder & Ella? Nebo se na knihu teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze. Ačkoli knihu jsem nečetla, musím souhlasit, že moc smysl nedává její tvrzení, že je krásná a skrývání těla. Myslím, že této sérii se vyhnu, zatím mě nenalákala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. první díl za sebe můžu opravdu doporučit, ten byl na 1* :) Ale druhý díl už mě opravdu tolik nenadchnul :(

      Vymazat
  2. Tohle je jeden z těch hitů, který mě zatím míjí, ale až jednou přijde chuť na pořádnou oddechovku, bude to asi právě tahle! :-D

    Přeju ti krásné Vánoce! :-)

    Hlava v knihách

    OdpovědětVymazat
  3. Tahle knížka na mě vždycky působila jako taková oddechovka. Ale takových je spousta, takže nevím, jestli sáhnu zrovna po téhle. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu oddechových knih je hodně, tak uvidíš, která ti pak zrovna padne do ruky ^^

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^