sobota 22. prosince 2018

Není úniku - Taylor Adams [RECENZE]

Originální název: No Exit 
Žánr: Literatura světová, Dobrodružné, Thrillery
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2017
Počet stran: 272
Nakladatelství: Knižní klub

"Studentka Darby Thorneová cestuje za svou nemocnou matkou. Kvůli sněhové bouři uvízne na dálnici uprostřed ničeho a je nucena strávit noc na odpočívadle se čtyřmi úplně cizími lidmi. Při hledání mobilního signálu si všimne ruky malé holčičky, která je zamčená v jednom ze zaparkovaných vozů. Bez spojení a bez jakékoli možnosti se odtamtud dostat musí Darby přijít na to, kdo z jejích neznámých společníků je dívčiným únoscem… Není úniku amerického spisovatele Taylora Adamse byl přeložen už do 24 jazyků a je jedním z nejnapínavějších thrillerů, jaké jste kdy měli možnost si přečíst. Šokující zvraty, výborně propracované postavy a nečekané zápletky vám nedovolí se od něj odtrhnout, dokud nezjistíte, jak to dopadne!"



 
Do "Není úniku" jsem se pustila na doporučení od Irenky z Knihánkova. V poslední době se mi vždy knihy, které doporučovala, velmi líbili, a proto jsem neváhala a pustila se do dalšího jejího tipu.

V knize se ocitáme v kůži Darby Thorneové, která jede autem za svou nemocnou maminkou, ke které nikdy nebyla nejvlídnější. To všechno ale člověku dojde až ve chvíli, kdy hrozí, že se ten druhý třeba nemusí další den probudit. Darby má v plánu se tam dostat co nejrychleji, aby mohla být s ní a omluvit se jí za to, jaká hrozná dcera byla. Jenže osud jí nepřeje a díky sněhové bouři uvízne na odpočívadle s dalšími čtyřmi lidmi.

Darby se celou dobu snaží najít signál, aby mohla poslat zprávu své sestře, a jak se tak prochází kolem odpočívadla, všimne si jedné dodávky, ve které na pár vteřin zahlédne ruku malé holčičky. V první chvíli si Darby myslí, že má halucinace, jenže když se k autu více přiblíží, všimne si, že je v zadní části dodávky holčička zavřená v kleci pro zvířata. To Darby natolik vyděsí, že jí mozek začne pracovat na plné obrátky.

Jak by mohla holčičku vysvobodit? Kdo ji v tom autě drží? Je to někdo z těch čtyř cizích lidí co jsou uvnitř budovy nebo se tu nachází ještě někdo jiný? 


V poslední době jsem přišla mnohem více na chuť thillerům a detektivkám. Doufala jsem, že mě tahle kniha nezklame a jsem ráda, že takový stav nenastal. Do příběhu jsem se vžila hned od prvních písmenek. Hlavní hrdinka mi přirostla k srdci a to jak se děj postupně vyvíjel, mě děsilo. Měla jsem své tipy, ale to jak příběh dopadl a jakými směry se vydal, by mě ani ve snu nenapadlo.

Kapitoly byly dlouhé tak akorát a styl psaní autora mi vyhovoval. Knihu jsem tak měla přečtenou velmi rychle. Poslední kapitolu jsem si musela přečíst pro jistotu nejméně 3x a věřím tomu, že to tak měl každý. Závěr byl velmi matoucí, i když přesně takový konec jsem si přála už od poloviny příběhu.

Obdivuji fantazii autora, který knihu napsal. U nás od Taylora Adamse vyšla pouze jedna kniha, ale doufám, že někdy u nás bude přeloženo i jeho další dílo. Věřím, že i to by stálo za to.

Pokud zrovna nemáte chuť na žádnou Vánoční romanťárnu, tak určitě tuhle útlou knihu plnou napětí doporučuji. Když už tady u nás nemáme sníh (tedy alespoň u nás není), tak se můžete začíst do knihy, ve které je sněhu až až. :-)


Zahraniční obálka:

Hodnocení:



 Četli jste Není úniku? Nebo se na knihu teprve chystáte?

Máte rádi thillery nebo dáváte přednost spíše romantickým knihám či fantasy? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze. :) K thrillerům se obracím jen výjimečně a tahle kniha nejspíš nebude nic pro mě. (jsem spíš typ na romantiku) :)) Zdá se mi ale, že zahraniční obálka vypadá lépe, než ta naše. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že tou rukou více vystihuje holčičku, která je zavřená v tom autě. :) A chápu, pokud je někdo spíše na romantiku, nemám nic proti tomu, také ji občas potřebuji ^_^

      Vymazat
  2. taky me zaujala, uz jsem na ni nekde koukala :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá moc dobře a ne jednou jsem nad ní přemýšlela, že bych ji mohla zkusit. Ale tedy ta naše obálka se mi poměrně líbí více. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^