sobota 20. října 2018

Cinder & Ella - Kelly Oram [RECENZE]

Originální název: Cinder & Ella
Žánr: Pro děti a mládež, Dívčí romány, Pohádky
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2014
Počet stran: 376
Nakladatelství: Baronet

"Ellin život není žádná pohádka. Před necelým rokem ztratila matku při autonehodě, z níž sama vyvázla vážně zraněná. Svého otce léta neviděla a teď se musí přestěhovat k jeho nové rodině. Jediný, kdo jí rozumí, je Cinder, s nímž se už roky přátelí přes internet, ale s kterým se nikdy nesetkala. Ví, že je vtipný, chytrý a stejný knihomol jako ona. Netuší však, že Cinder je jeden z nejslavnějších hollywoodských herců, který navíc hraje prince v jejím nejoblíbenějším filmu. Změní se teď konečně Ellin život v pohádku? Kelly Oram přináší emotivní převyprávění nesmrtelné pohádky o Popelce."






Retelingy klasických pohádek jsou už delší dobu hodně populární a tenhle rok se k nám díky nakladatelství Baronet dostalo i převyprávění Popelky.

Ella je obyčejná dívka, která žije se svou milující matkou, alespoň tedy na začátku příběhu, než dojde na autonehodu, při které její matka zemře a ona skončí v nemocnici s popáleninami, téměř po celém těle. Pro okolí se tak stává zrůdou, kterou všichni pohrdají, které se všichni smějí a nechtějí s ní mít nic společného. Jediný člověk, který s ní stále po tom všem udržuje kontakt je Cinder - kluk z internetu. Cinderovi ale neprozradila vše, co se během nehody stalo a tak kluk z internetu žije v domnění, že je vše naprosto v pořádku - z fyzickou částí jejího těla.

Cinder je krásný, vtipný a milý knihomol, přesně tak jako Ella. Proto se k sobě tak perfektně hodí. Co ale Ella neví je to, že Cinder je herec a ještě k tomu jeden z těch nejznámějších z Hollywoodu. Co víc by si mohla holka přát, než aby jí věnoval pozornost někdo tak slavný jako Cinder?

Po autonehodě je Ella nucena se nastěhovat k otci, který ji skoro celý její život ignoroval. Nezamlouvá se jí to, ale co jiného ji zbývá? Je mrzák a nemá kam jít. Třešničkou na dortu je zpráva, že ji chce zapsat na školu, kde chodí její nevlastní sestry - škola pro bohaté.

Pro Ellu je denodenní chození do školy utrpení. Spolužáci k ní nejsou zrovna příjemní a jediné co ji drží nad vodou je právě Cinder.

Seznámí se někdy Cinder a Ella v reálném světě? Dozví se Ella, kdo se skrývá za tajemnou identitou prince z internetu? Dopadne tenhle příběh jako v pohádce?




Do příběhu Briana a Elly jsem se začetla hned od první stránky. I když měla kniha skoro 400 stran, vůbec mi nepřišla tak dlouhá, právě naopak. Momentálně bych si ráda přečetla nějaký přídavek nebo nejlépe druhý díl. Blízká návštěva knihkupectví je jasná!

Kapitoly byly dlouhé tak akorát. Bylo zde pár těžkých chvil, ale samozřejmě i těch šťastných. Autorka se příběhu zhostila velmi dobře. Při některých částech jsem měla chuť pištět jako puberťačka - což se samozřejmě doopravdy nestalo, protože vedle mě seděl bratr. Ten by asi pěkně koukal, co to má v rodině za blázna.

Ella jako hlavní hrdinka byla občas nesnesitelně nepříjemná, ale když vezmu v potaz nehodu, která se jí stala, bylo její chování pochopitelné. Ztratila jediného člověka, který se o ni od mala staral. Jenže proč se chovat jako (pardon) kráva, když je tu tolik lidí, kteří se jí snaží pomoct? Samozřejmě jí trvalo nějaký čas, než pochopila, že jí rodina chce pomoct. Tak už to hold bývá. Přeci jen tu musí být nějaké to drama.

Cinder neboli Brian byl na druhou stranu celou dobu kouzelný a naprosto úžasný, že jsem mu skoro i já propadla! A to jsem si myslela, že jsem na takové příběhy už stará. No, není to tak!

Kniha se mi hodně líbila a jsem ráda, že jsem zrovna měla chuť si ji přečíst. Také si říkám, jak mi mohlo trvat tak dlouho, než jsem se do ní pustila. Když se dívám na seznam knih, co mám od srpna za sebou, tak jen kroutím hlavou (ne, že by byly předchozí knihy špatné, ale té romantice jsem tedy moc prostoru nedala. Hanba mi!).

Ráda bych tenhle kouzelný a milý příběh doporučila vám všem, co máte rádi klasickou pohádku popelky, protože tohle převyprávění se opravdu povedlo. Sice je kniha zavalena hromadou klišé, ale rozhodně vás to neurazí ani neotráví. Zamilujete si to! :-)

Zahraniční obálka:



Hodnocení:

a půl hvězdičky.

 Četli jste Cinder & Ella? Nebo se na knihu teprve chystáte?

Máte rádi klasická klišé v knihách?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

14 komentářů:

  1. Krásná recenze, na tuto knihu pokukuji už nějakou chvíli a vypadá to, že nadešel čas abych si ji také přečetla :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Párkrát už jsem na ni narazila. A řekla bych, že retellingy se mi dost líbí, takže je mi jasné, po čem mám sáhnout. :D

    OdpovědětVymazat
  3. O knize slyším prvně ale obalem i tématem je mi hodně blízká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nebudeš mít v blízké době co číst, určitě dopočuji všemi deseti ^^

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze :) Po knize pokukuji od jejího vydání :) Doufám, že se k ní už brzy dostanu, aby ji pořád jen neodkládala :) Určitě stojí za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu potvrdit, že stojí. Sama se divím jak jsem mohla knihu tak dlouho odkládat, až toho skoro i lituji. Teď se už jen vrhnout na pokračování:) A děkuji:))

      Vymazat
  5. Když je kniha dobře napsaná, tak mi klasická klišé nevadí. Většinou jsou ale takové knížky napsány dost obyčejně. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, někdy je to napsáno obyčejně, ale tady musím říct, že se to opravdu vydařilo:))

      Vymazat
  6. Úžasná knížka! Obecně mám knížky od Kelly Oram moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Kelly tohle byla moje první kniha, četla jsi i nějaké co vydala zatím pouze v zahraničí? :)

      Vymazat
  7. Velmi krásná recenze.
    Já jsem četla první i druhý díl, hltala jsem stránku za stránkou a obě sfoukla rychle, příběh mne naprosto pohltil, je prostě senzační, přes vše zlé i dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, také jsem hltala stránku za stránkou :) Koupi druhého dílu mám v pláu co nejdříve to půjde:)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^