sobota 23. listopadu 2019

Eliza a její nestvůry - Francesca Zappia [RECENZE]

Originální název: Eliza and Her Monsters
Žánr: Literatura světová, Pro děti a mládež
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2017
Počet stran: 352
Vydavatelství: CooBoo
 

"Eliza je stydlivá a trochu divná holka, ale na internetu se z ní stává anonymní tvůrkyně populárního komiksu Nestvůrné moře. Vůbec si neumí představit, že by se jí ve skutečném světě mohlo líbit tolik jako ve virtuálním. Tedy do chvíle, než do školy nastoupí fanoušek její tvorby Wallace. Rozumí si a Eliza začne přemýšlet, jestli by život offline nestál za zkoušku. Jenže pak vyjde její identita najevo a všechno, co vybudovala, se začne rozpadat."





Eliza je na první pohled tak trochu divná, ve škole se jí každý vyhýbá a opravdové kamarády má pouze na internetu, se kterými si denně chatuje na fóru. Oni jsou ti jediní, kdo ví, že právě Eliza je autorkou velmi populárního komiksu, který obletěl doslova celý svět. Své fanoušky má roztroušené různě po světě a avou anonymitu si víc než užívá.

Ve škole se ale objevuje kluk jménem Wallace, který je shodou okolností velkým fanouškem Nestůrného moře. Wallace ale není zrovna moc upovídaný a to, že je fanouškem jejího komiksu se dozvídá skrze lístečků, které si spolu předávají.

Wallace i Eliza působí velmi uzavřeně a oba k tomu mají svůj vlastní důvod. Eliza raději komunikuje s lidmi online než aby s lidmi mluvila face to face. Wallace upřednostňuje psaní před mluvením a to také z jednoho prostého důvodu - jeho minulost.

V Elize se perou smíšené pocity. Má Wallace říct, že je autorkou komiksu, který tak moc zbožňuje? Co to udělá s jejich přátelstvím? Bude na Elizu naštvaný, že mu to neprozradila hned jak se poznali?

Chvíli trvalo, než jsem se do knihy začetla, ale nakonec jsem se do Elizi vžila natolik, že jsem si příběh zamilovala. Věřím, že každý knihomol, jednou zkoušel něco psát, i kdyby jen do šuplíku. Stejně to bylo i u mě. Ačkoli jsem napsala skoro celou knihu, nikdy jsem ji nikde nezveřejnila a stále ji mám bezpečně uchovanou v šuplíku.

Kniha byla doplněna o komiksové ilustrace z Nestvůrného moře, což příběh zajímavým způsobem oživilo. Navíc si tak můžeme představit, jak hlavní hrdinka své postavy vykresluje v komiksu.

Wallace mi ze začátku přišel velmi zvláštní, tak rochu jsem jej i pozdezřívala, jestli neudělá vůči Elize nějakou vylomeninu. V jednu chvíli mě i pořádně naštval, sebestředné osoby opravdu nemám v lásce. Ačkoli jeho důvody chápu, nic ho neopravňovalo k tomu, aby se takhle zachoval.

Tak či tak, jsem byla z knihy nadšená. Přečetla jsem si ji hlavně na doporučení Aničky, které ještě jednou moc děkuji! :-) Bylo to skvělé a velmi milé čtení. Hned potom jsem dostala doporučení na knihu Uvnitř mé hlavy, kterou mi doporučila jedna slečna na instagramu, tak doufám, že se k ní také někdy dostanu. :-)

Pokud milujete komiksy a hledáte nějaké oddechové čtení, určitě doporučuji vyzkoušet Elizu a její nestůry.


Zahraniční obálky:

Hodnocení:



 Četli jste knihu "Eliza a její nestvůry" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

4 komentáře:

  1. Knihu jsem nečetla, ale ráda bych si ji přečetla. :) Vypadá hodně dobře. .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla skvělá. Přes ten začátek jsem se musela trochu prokousat, ale pak mě to dostalo! :)

      Vymazat
  2. Též jsem ji ještě nečetla, ale rozhodně bych si ji chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^