neděle 29. září 2019

Tajemství sídla Craven Manor - Darcy Coates [RECENZE]

Originální název: Craven Manor
Žánr: Literatura světová, Horory, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2017
Počet stran: 248
Vydavatelství: Fobos

"Daniel zoufale shání práci. Když mu někdo pod dveře strčí vzkaz, který mu nabízí místo správce staré nemovitosti, má pocit, že to je příliš skvělé, než aby to mohla být pravda.  

Když ale dorazí do Craven Manor, zmocní se ho podezření. Dveře do starobylého sídla jsou dokořán a hala je plná pavučin a suchého listí. Je zjevné, že tam už dlouhá léta nikdo nebydlí. Za dveřmi však na něj čeká obálka. Jsou v ní peníze a příslib, že dostane další. Daniel je zoufalý. Navzdory svým pochybám se nastěhuje do správcova domku za rodinnou kryptou. Podivné události a úkazy, ke kterým v sídle dochází, je rozhodnutý nebrat na vědomí.  

Když se ale s blikáním rozsvítí svíčka v okně opuštěné věže, Daniel pochopí, že Craven Manor v sobě skrývá příšerné tajemství… a že je v sázce jeho život."


Stejně jako v předchozí knize, i zde se setkáváme s hlavním hrdinou, který není moc při penězích. U Davida by se dalo říct, že nemá nic, ale snaží se nějak přežít. Bydlí u svého bratrance, který byl tak hodný že si jej vzal pod svá ochranná křídla. Bohužel, nájem musí platit tak jako tak, takže se snaží hledat nějaké jednorázové práce.

Nájem se blíží a Davidovi se už nějakou dobu nepodařilo sehnat práci. David u dveří svého bytu nachází dopis, který na první pohled vypadá honosně a jediné co je na obálce napsané, je jeho jméno.

Po otevření dopisu ho jako první napadá, jestli si z něj někdo nedělá legraci. Neznámý odesílatel mu v něm nabízí práci zahradníka v sídle Craven Manor. Nejpodivnější mu přijde, že v dopise není uvedena adresa sídla, ale pouze popis, kudy se tam dostane. Co když ho chce někdo pouze vylákat ven a zabít? Jenže k čemu by jim to bylo? Peníze nemá a dědictví také ne... proč by mu tedy někdo posílal takový zvláštní dopis?

Jenže David je ze svého života už tak na dně, že se nakonec rozhodne vydat na cestu k sídlu Craven Manor.

David má nebojácnou povahu, takže vzhled sídla ho moc nevystraší, ale přeci jen je tu něco, po čem mu běhá mráz po zádech.

Nakonec se rozhodne práci zahradníka vzít, vždyť nemá co ztratit.

"Ještě nezodpovědnější však bylo vstoupit do opuštěné budovy jen proto, že viděl tu obálku se svým jménem. Přijmout tady místo zahradníka bylo jako žádat o zápis na seznam nezvěstných."


Na začátku knihy jsem se bála, že autorka využije stejný styl příběhu jako ve své první knize. Chudý hrdina, záhadné místo..., ale nakonec se příběh přeci jen vydal trochu jiným směrem.

Byly zde okamžiky, kdy jsem se při sebemenším hluku lekla a musela si dát se čtením pauzu. Kniha byla psána napínavě a velmi čtivě.

Hlavní hrdina Daniel mi přirostl k srdci už od samého začátku. Jeho osud mi nebyl lhostejný a bála jsem se, že to sním dopadne špatně. Přeci jen, horory nikdy nekončí dobře. Nakonec byla kniha zakončena tak, jak měla být a se závěrem jsem upřímně spokojená.

Kniha mi přišla mnohem víc děsivější než Duch domu Ashburnů. U něj mi tak moc neběhal mráz po zádech, zatímco tady by mě dokázalo vyděsilo i dopadnutí špendlíku na zem.

Místo tajemného sídla Craven Manor bylo skvěle do detailu popsáno, takže jsem si jej dokázala ve své mysli živě představit. Sama bych určitě na takové místo ani jednou nohou nevkročila.

Na knize také bylo skvělé to, že čtenář byl veden určitým směrem, který se nakonec v nečekané chvíli obrátil. V jednu chvíli si myslíte, že víte, jak to celé je, ale nakonec jste vedle jak ta jedle. Přesně tak jsem se při čtení cítila já.

Pokud máte rádi hororové příběhy s kapkou nadpřirozena, určitě doporučuji, jak Tajemství sídla Craven Manor, tak i Duch domu Ashburnů. :-)

Zahraniční obálka:

Hodnocení:

, 7 hvězdičky. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Fobos a zakoupit si ji můžete ZDE

 Četli jste knihu "Tajemství sídla Craven Manor" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Tak to vypadá hodně dobře. :) U čtení bych se určitě bála... ale i tak mám neodkladnou potřebu si knihu přečíst.
    Zahraniční obálka se mě osobně líbí mnohem víc. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuto sérii už delší dobu narážím a začínám si být čím dál více jistější, že si to prostě musím přečíst. :D Doufám, že se k ní brzy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^