úterý 11. září 2018

NEdieta - Jan Kosek [RECENZE] + SOUTĚŽ

Žánr: Literatura naučná, Osobní rozvoj a styl, Zdraví
Vydáno: 2017, vlastním nákladem
Počet stran: 100

"O čem že ta kniha vlastně je??
Když to úplně zjednoduším, je to kniha o KOUSÁNÍ! Ano...slyšíte dobře. O kousání. Zní to jednoduše, že? Přesto tomuto tématu věnuji 100 stran! Ono je totiž důležitější, než se zdá a má mnoho úhlů pohledu a souvislostí. Ve výsledku jde o to dopřát si prožitek z jídla, na chvíli zpomalit a při obřadu jezení zažít nepoznané. Přijít na podstatu obsahu svého talíře a naučit se vnímat každý jeho detail. Jídlo je podstatnou a neoddělitelnou součástí našich každodenních životů a tak bychom k němu měli i přistupovat. No a jakoby mimochodem k tomu dostaneme nášup v podobě zdravého těla, ve kterém se budeme cítit dobře! To už přece není málo, co říkáte!?"

Je to skoro měsíc co se mi ozvala paní Barathová zda bych chtěla zrecenzovat knihu NEdieta od pana Koseka. Po pečlivém uvážení jsem nakonec souhlasila a o pár dnů později se pustila do čtení téhle útlé a malé knížečky.

Kniha se skládá ze dvou částí, teorie a praxe. V teoretické části nám autor věnuje dostatek slov k tomu, jak je kousání v našem životě důležité. Dá se říci, že je to mnohem důležitější než kdejaké diety, co se lidé, kteří chtějí zhubnout, snaží dodržovat a stejně se jim to nedaří. Pan Kosek přišel s velmi zajímavou a poutavou myšlenkou. Zamysleli jste se někdy nad tím, kolikrát do jednoho sousta kousnete? Určitě si říkáte, že sousto koušete dostatečně, abyste jej mohli spolknout, ale zamysleli jste se někdy i na hlubším významu slova kousání?

Schválně, zkuste si vzít jakékoliv pečivo, co teď máte po ruce a zkuste jedno sousto pořádně rozkousat, až v puse ucítíte takovou tzv. kašičku. Teď nastává otázka, jestli je tohle pro vás nepříjemné a nebo to dokážete spolknout i takhle a ne jak jste zvyklí celý kus pečiva rovnou spolknout ve snaze, že vás to zasytí více, jak pořádně rozkousané pečivo.

Kniha nás provází teorií opravdu dopodrobna a myslím si, že v člověku dokáže zanechat myšlenku a chuť zkusit si, jak na tom s kousáním vlastně je. Chtěla jsem se pokusit dodržet 21 dní praxe, které je věnována druhá polovina knihy, ale musím říct, že i když po 14 dnech vidím, že se snažím jídla dostatečně kousat. I tak jsou tu dny, kdy na to zapomenu, zvlášť když je člověk v práci a má ještě fůru jiných myšlenek. Každopádně není to jen o tom vydržet 21 dní, ale je to hlavně o tom, na to jít pomalu, přizpůsobit se novému životnímu stylu a docela věřím i tomu, že to dokáže na člověku zanechat požadované výsledky.

Na konci knihy se také nachází část věnovaná lidem, kteří byli zasvěceni do tohohle životního stylu. Jsou zde i příběhy lidí, co a proč je vedlo k tomu aby se vydali touhle cestou.

Dle mého názoru kniha stojí za pozornost a hlavně také stojí za to vyzkoušet si, jestli byste chtěli tímhle změnit svůj životní styl. :-)

Pokud byste se chtěli podívat na webovou prezentaci knihy, můžete ji najít ZDE. Na webové stránce si knihu můžete i zakoupit. Najde zde i ukázku knihy, kterou si můžete prolistovat a zvážit, zda by tohle bylo něco pro vás.

Ráda bych ještě jednou poděkovala paní Báře Barathové za poskytnutí recenzního výtisku a tímhle bych také chtěla vyhlásit soutěž o knihu NEdieta. Pravidla soutěže jsou zveřejněny na Instagramovém profilu blogu, kde se také můžete do soutěže zapojit! :-)

Slyšeli jste už o téhle knize? Zvažuje, že si ji přečtete? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!