neděle 1. května 2016

Dočteno: Skleněný trůn - Sarah J. Maasová [RECENZE]

Originální název: Throne of Glass
Žánr: Sci-fi a fantasy
Rok vydání: 2015, 1.vydání v originálu: 2012
Počet stran: 392 stran
Nakladatelství: CooBoo

"Celaene je od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ovšem během výcviku se pokusí o útěk a je odsouzena k trestu smrti. Nemilosrdný král vládnoucí železnou rukou jí nabídne poslední šanci – stane se královským šampionem a nastoupí do hry o přežití. Jestliže porazí dalších 23 šampionů, získá svobodu. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaene teď o svůj život bojuje nejen se soupeři, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí. "





Když už se k přečtení prvního dílu dala babička, musela jsem ji následovat, jinak by mi zase všechno spoilerovala a já bych měla z knížky velké prd. Jak se mi ale kniha líbila?




Děj se točí okolo hlavní hrdinky Celaene, nájemné vražedkyni, která má velmi nepěknou minulost. Najednou ale začne svítat na lepší časy a to v momentě kdy se pro ni do Endovieru staví princ Dorian, syn krále Adarlanu, jež by nejraději vládl celému světu.
Po nabídce, kterou Celaene nakonec přijala, od korunního prince, se všichni spolu s vražedkyní vydávají zpátky do skleněného hradu krále Adarlanu.
Celou cestu do Zlomuvalu Celaene přemýšlí, jak by mohla utéct a jak jednoduše by se dali zabít všichni strážní, kteří ji doprovází. Trvalo by to jen pár vteřin co by je dokázala odzbrojit a podříznout jim krky a oni ani nevědí.... jak moc snadné by to bylo.

Na hradě se konečně seznamuje s 23 bojovníky, kterým bude čelit v klání. O některých už sem tam zaslechla a kdyby nebyla v tak špatné formě, zvládla by je z fleku všechny hned a tady. Ale potřebuje trénink, toho si je vědoma.

Nikdy by ale nečekala, že se bude muset utkat i s něčím jiným než jsou jen pouzí bojovníci. Na hradě se objeví někdo nebo spíše něco, čemu ještě bude muset čelit... něčemu co ještě nikdy neměla možnost poznat.

Jak ale dopadne celé klání? Dostane se Celaena aspoň do finální trojice? A nebo celé klání vyhraje a stane se královou bojovnicí? 


Shrnutí:
Když jsem četla anotaci, myslela jsem si, že kniha bude spíše akční, ale překvapilo mě, že se zde objevila i romance. Kdybych měla knihu k nějaké knize přirovnat, byla by to Selekce, jelikož zde probíhá jiskra opět mezi hlavní hrdinkou a dvěma muži. Nic víc to ale se selekcí společného nemá, kniha byla na trochu jiné úrovni, byla originální, bylo zde více akce, boje a magie!

Bonusem knížky pro mě bylo, že kapitoly rychle odsýpaly. Byly krátké, stránky se četli rychle. Děj byl i napínavý. A hned jsem se pustila do druhého dílu, díky kterému jsem po dlouhé době oprášila čtečku knih.

Celkově se mi knížka moc líbila, byla jsem z ní nadšená ještě více, než jsem si myslela že budu.

Obálka:
Raději bych byla, kdyby kniha byla i v hardbacku, jelikož má kniha pak pěkně zlámaný hřbet, ale na krásné obálky to neubírá, jsem ráda, že ponechali originální obálku, protože je opravdu krásná.

Četli jste Skleněný trůn? Pokud ano, co na něj říkáte? Líbil se vám děj? Nebo jste od něj čekali více? Budu ráda za vaše názory :)

Zahraniční obálky:




Mé hodnocení: 95%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^