pondělí 31. května 2021

Druhá šance - Adam Pýcha [RECENZE]

Žánr: Literatura česká, Fantasy
Rok vydání: vydání v originálu 2021
Počet stran: 360
Vydavatelství: Fobos

"Nekonečné putování za nadějí a jedním velkým tajemstvím.  

Všichni chtěli začít znovu, až nezůstal vůbec nikdo. Muž se svou malou dcerou hledají odpovědi a doufají, že jednoho dne konečně zapadne slunce. Ze své minulosti si pamatují málo, ale pomalu nacházejí další díly skládačky. Vydejte se s nimi na cestu za hranice vaší fantazie, protože čas a prostor změnily svůj význam.  

Román Druhá šance vás zavede jak do naší minulosti, tak vzdálené budoucnosti. Je příběhem o nezkrotné touze po lepším životě i jiskřičce naděje, kterou má v sobě každý z nás." 





Společně s hlavním hrdinou, který si přezdívá "Pětka" a jeho dcerou se snažíme dát dohromady vzpomínky z jeho minulosti a zjistit, kdo vlastně je. Jaký je smysl jeho života? Co se to kolem nich vlastně děje? Není to jenom sen? Opravdu takhle vypadá konec světa? Dá se to ještě nějakým způsobem zvrátit? Mohli jsme my lidé udělat něco jinak? Něco... co by zabránilo zrození tohohle "problému"?

Říci něco více o tom, co se v celé knize bude dít je pro mě velkou výzvou. Budete mi muset důvěřovat, když vám řeknu, že jít do přečtení knihy bez toho aniž byste věděli o co jde, bude mít stejný výsledek, jako kdybych překopírovala anotaci. -> Budete zmatení, budete mít spousty otázek a nebudete věřit tomu, že vám ze začátku nic nebude dávat smysl.

Ale nebojte, ono začne! 

 

Druhá šance není první "výtvor" z pera Adama Pýchy, ale je mezi prvními, které se dočkalo papírového vydání. Ačkoli sci-fi nepatří mezi žánry, které bych běžně četla nebo aktivně vyhledávala, těšila jsem se, až si na Adamovu knihu posvítím.

Ráda dávám šanci novým a ještě k tomu českým autorům, takže jsem byla nadšená, když mi došel od Knihy Dobrovský recenzní výtisk. Druhá šance vychází již 7.června a věřte mi, když říkám, že se máte na co těšit!

Druhá šance je knihou, ve které se prolínají různá témata od cestování časem, sci-fi budoucnost a to vše zaobalené v postapo světě. Tahle kombinace udělala z knihy něco geniálního a zároveň složitého na pochopení. 

V příběhu se seznamujeme s několika postavami a každá z nich má svůj smysl nebo-li důvod, proč jsou právě teď na daném místě a dělají to, co dělají. Na jednu stranu si budete říkat, jak je všechno zamotané a nevíte, co si myslet, ale na druhou stranu pak zjistíte, že to všechno, co jste se dočetli na předešlých 300 stranách začíná dávat smysl. 

Mě se kniha četla poměrně těžce. Musela jsem se pekelně soustředit, aby mi něco neuniklo. Rozhodně to není odpočinkové čtení, je potřeba knize věnovat pozornost jiinak je dost možné, že se budete později o několik stránek vracet zpět.

Abych to shrnula, jsem ráda, že jsem si knihu mohla přečíst ještě před samotným vydáním a hlavně, že vás mohu přiravit na to, že je rozhodně na co se těšit. Navíc, pokud si knihu na eshopu Knihy Dobrovský předobjednáte, budete ji mít i s podpisem autora. :-)

I když nepatřím mezi fanoušky tohoto žánru, jsem ráda, že jsem vybočila ze své komfortní zóny a nenechala si knihu ujít. Tím bych i ráda poukázala na to, že kniha může zaujmout i ty z vás, kteří sci-fi moc neholdují.
Za mě tedy velká spokojenost! 

 

Hodnocení:

,5 hvězdičky.


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Fobos a zakoupit si ji můžete ZDE.

Vystupujete někdy ze své komfortní zóny a dáváte šanci i knihám, které byste si za normálních okolností nepřečetli?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

5 komentářů:

  1. Pěkná recenze :) Tahle knížka mě zajímá jelikož autora jsem potkala na knižním srazu :) Tak jsem zvědavá na jeho prvotinu :)

    OdpovědětVymazat
  2. U této knihy jsem měla možnost si přečíst kousek a za mě je to dost matoucí. Nevím, jako za tu zkoušku to asi stojí, ale můj šálek kávy to není. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě osobně tahle kniha vůbec nezaujala, ale slýchám na ní poměrně pozitivní hodnocení. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Potešila si ma, pretože ja a sci-fi nie sme veľký kamoši :D, ale táto kniha na mňa vykukla a hneď sme si akosi padli do oka, len som si nebola istá, či jej dať šancu...hm, ešte stále síce premýšľam, no vďaka tebe som viac naklonená k možnosti prečítať ako neprečítať :) Aj keď to bude asi ťažké prelúskať, ale za skúšku nič nedám :D

    OdpovědětVymazat
  5. já viděla i docela kritiku... tak nejak se radeji knih techto 'znamych' lidi radeji vyhybam...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^