neděle 3. února 2019

Hříšnice - Petra Hammesfahr [RECENZE]

Originální název: Die Sünderin
Žánr: Literatura světová, Detektivky
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 1999
Počet stran: 464
Nakladatelství: Edice Knihy Omega


"Cora Benderová tráví horké letní odpoledne s manželem a malým synem u jezera. Bylo by to normální příjemné odpoledne, kdyby se však Cora nerozhodla spáchat sebevraždu. Jenže na konci dne je vše úplně jinak."









Cora není jen tak obyčejnou dívkou, i když se to na první pohled může zdát. Jako malá vyrůstala se svou matkou, otcem a sestrou Magdalenou, která ale byla upoutána svou závažnou nemocí na lůžko.

Tím, že Cora vyrůstala ve zvláštní rodině, si s sebou odnesla i jiné trauma, mnohem silnější. Myslela si, že vše co se stalo v minulosti, je dávno pryč a že už bude vše v pořádku. Najednou se jí ale začínají všechny vzpomínky vracet a Cora se ocitá na prahu totální kolapsu.

Cora se vydává se svým synem a manželem na pláž, kde mají v plánu strávit příjemný den, tedy aspoň její manžel a syn. Cora má v plánu se utopit v jezeře. Jenže její plány jsou najednou ty tam, když z neznámého důvodu pobodá na pláži neznámého muže a ocitá se díky tomu několik dní ve vyšetřovací vazbě.

Policie se snaží přijít na to, co Coru přimělo k takovému hrůznému činu a ještě k tomu na veřejnosti. Při vyšetřování se seznamujeme s minulostí hlavní hrdinky, která je místy nakolik zmatená, že sama Cora už neví, co všechno se jí kdysi stalo.

O hlavní hrdince ze začátku nevíme absolutně nic. Je těžké se s ní ztotožnit a to co nám vypráví v průběhu svého zadržení je od začátku jeden velký zmatek. Cora se snaží samu sebe přesvědčit o tom, že udělala hrůzné činy, i když tomu sama ani nevěří. Tím, že se vzpomínek na svou minulost bojí, se ocitáme v mysli tzv. šíleného člověka, který se snaží přijít na to, jak se s minulostí co nejlépe vyrovnat.


Kniha je stejně tajemná, jako samotná anotace. Dle knihy byl natočen i seriál, kterého se zhostil Netflix. To, že seriál existuje, jsem věděla už delší dobu, ale trvalo mi docela dlouho, než jsem si dala dvě a dvě dohromady. Nikdy jsem seriál nedokoukala, i když mě svým námětem velmi zaujal (nepamatuji si proč jsem jej přestala sledovat).

Rozjezd knihy byl skvělý a nemohla jsem se od ní téměř odtrhnout. Netrvalo to ale dlouho. Kolem 200 strany se děj začal neskutečně táhnout. Možná to zapříčinily enormně dlouhé kapitoly, které opravdu nemám ráda, a nebo to, že děj začínal být čím dál tím víc zmatenější. Když se vyprávěl děj v přítomnosti, někdy jsem si ani nevšimla toho, že se bez jakéhokoliv odstavce přeskočil do minulosti. V takových případech jsem se vždy vracela o několik řádků zpět a snažila se pochopit ten zlom.

To zvláštní přeskakování z přítomnosti do minulosti přikládám hlavně tomu, že hlavní hrdinka byla opravdu traumatizovaná a někdy nedokázala rozeznat, v jaké části svého života se právě nachází.

Námět příběhu byl úžasný, to bezpochyby, ale bohužel to na mě bylo moc utahané a určitě by se dala kniha o několik stránek zkrátit. Autorce se podařil ztvárnit úžasný příběh a chápu, proč se zrovna Netflix chtěl ujmout natáčení seriálu podle téhle knihy. :-)

Přiznám se, povětšinu času jsem hlavní hrdinku Coru nesnášela. Celou dobu mě v knize mátla, nevěděla jsem co si o ní myslet, ale konečné rozuzlení příběhu bylo dokonalé.
 

Pokud vám tedy nevadí dlouhé kapitoly a šílené hlavní hrdinky, knihu určitě doporučuji.

Zahraniční obálky:


 Hodnocení:






Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod edicí Omega a zakoupit si ji můžete ZDE



Četli jste knihu "Hříšnice" nebo viděli seriál? 

Máte rádi dlouhé kapitoly nebo dáváte přednost kratším?


S pozdravem
Mrs. Jungová!









9 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Vypadá to zajímavě. Ráda bych si ji jednou přečetla. Byl by to takový skok k jinému žánru. Teď mám ale doma tolik knih a tak málo času na čtení, že nevím co dříve :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se do ní někdy pustíš, tak doufám, že se ti bude líbit. Bylo to něco jiného, ale hodně poutavé. :)

      Vymazat
  2. Noooo, vypadá to zajímavě, ale je to ten druh knihy na který musím mít speciální náladu. Díky za tip. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. S některými knihami to mám podobně a na tuhle jsem měla zrovna tu správnou náladu. I když v polovině jsem zažívala krizi. No nakonec to ale vyústilo v něco bombastického. :)

      Vymazat
  3. Zní to nezvykle. :D Jakožto je mi jasné, že bych v knize tápala, zda se jedná o přítomnost či minulost. Myslím, že tuto knihu pro jistotu vynechám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby ses k ní nakonec přeci jen někdy dostala, tak to chce pevné nervy při skákání děje sem a tam. :D Ale myslím si, že i tak by se ti mohla kniha líbit. :-)

      Vymazat
  4. No, dlouhé kapitoly a šílené hlavní hrdinky by možná mohly vadit :D
    Ale chtěla bych knize dát šanci :)

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu jsem nečetla, ale seriál je božíííííííí! Miluju první i druhou sérii, je to fakt dost dobře natočený. Coru hraje Jessica Biel (pro ostatní) a hrozně jí to jde. Rozhodně doporučuju dokoukat. I tu druhou sérku.

    A! Já vůbec nevěděla, že to bylo podle knižky, nikde jí nezmínili, tak jsem teď hodně překvapená:D!

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná recenze. Kniha vypadá moc dobře. Většinou detektivky nečtu, ale teď se snažím trošku střídat zájmy a nebýt pořád jen zabraná do fantasy. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^