sobota 20. března 2021

Tři dny do pekla - Heather Chavez [RECENZE]

Originální název: No Bad Deed
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Rok vydání: 2021, vydání v originálu 2020
Počet stran: 328
Vydavatelství: Vendeta

"Jedné deštivé noci jede veterinářka Cassie Larkinová ve svém autě sama domů, když se stane svědkem brutálního napadení mladé ženy obrovským mužem. Bez váhání zastaví a zavolá policii, ale poté navzdory radám dispečera ze svého vozu vystoupí a útočníka konfrontuje. Muž však vysloví kruté ultimátum: „Když ji necháš zemřít, nechám tě naživu.“

Jakožto lékařka, třebaže veterinární, je však odhodlána ženě v bezvědomí pomoci, a zatímco ji prohlíží, útočník prchá v jejím autě. A co je horší, teď zná její jméno. Její adresu. A ví o jejích dětech. Policisté, kteří případ vyšetřují, se snaží Cassie ujistit, že se nemá čeho bát – pachatel už bude jistě kdesi daleko. Ale ona si tím není tak jistá…

Příštího večera zmizí během halloweenského koledování s jejich šestiletou dcerou Cassiin manžel Sam. Jde jen o podivnou shodu okolností, nebo počátek děsivé noční můry? Ano, Sam byl v poslední době odtažitý – je možné, že si něco začal s jinou ženou? Nebo je manželovo zmizení nějak spojené s Cassiiným setkáním s neznámým útočníkem? Tyto a další otázky jí divoce víří hlavou a Cassie ví, že nemůže věřit nikomu, možná ani sobě. Zcela jistě však ví, že nemůže jen nečinně přihlížet, zatímco jsou její nejbližší vystaveni smrtelnému nebezpečí…"

Hlavní hrdinka Cassie po cestě domů naráží na dvojici, která si vyměňuje ne moc kladné názory a ne zrovna bezpečně. Zdálo se jí to nebo u toho muže viděla nůž? Ať už to bylo cokoliv, vybíhá z auta ven, odhodlaná oběti pomoci za každou cenu. Co kdyby na místě té ženy bylo jedno z jejích dětí? Jenže to ještě netušila, že si tím sama sobě vykope hrob.

Následující den, zrovna v den Halloweenu, její manžel Sam beze stopy zmizí. Nejdivnější na tom ale je, že zmizí ve chvíli, kdy svou nejmladší dceru doprovází při koledování.

Ačkoli byl Sam v poslední době hodně odtažitý, nikdy by si nemyslela, že by ji a své děti dokázal opustit. Jenže všechno nasvědčuje zrovna tomu, že odešel právě z důvodu, že už ji nemiloval. Může být možné, že si začal něco s jinou ženou? Nebo je za tím něco úplně jiného?

Cassie má plnou hlavu otázek a na žádnou z nich nezná odpověď. Má pouze doměnky a fakta, která jsou jí předkládána osobami, které během tří dnů, po zmizení jejího manžela, potkává. 


Na knihu Tři dny do pekla jsem se těšila už od doby, co bylo oznámeno, že kniha u nás pod Novým nakladatelsvým vyjde. Kniha je autorčinou prvotinou a já jsem neskutečně paf z toho, že ve mě dokázala vyvolat "wow" efekt, kdy jsem hleděla na právě čtenou stránku a absolutně nechápala, co se tam v danou chvíli děje.

Z počátku jsem se bála, že hrdinka bude "drsná jako podrážka" už jen kvůli tomu, že se jedná o thriller, kde tahle vlastnost hlavní hrdince nesmí už jen z principu chybět. Ale ne! Chování hlavní hrdinky má své důvody a to, jak smýšlí a jak se chová není jen tak.

Autorka se ve své první knize ukázala v opravdu dobrém světle a smekám nad tím, jak si dokázala pohrát s myšlenkami čtenáře. 

Dlouho jsem přemýšlela, zda je na knize něco, co bych jí dokázala vytknout, ale nenašla jsem nic, co by se mi na ní nelíbilo. Z mého pohledu neměla kniha žádná hluchá místa. Doslova jsem hltala stránku za stránkou.

Pokud patříte mezi fanoušky thrillerů aspoň z poloviny tak, jako já, věřím, že se vám kniha bude líbit. Děj opravdu rychle odsýpá. Není zde žádný prostor pro myšlenky typu "tak kdy už se sakra něco stane". 

Konec knihy mě překvapil. Po dočtení jsem zpětně přemýšlela, zda se vyústění příběhu dalo v průběhu čtení odhalit. - Chvíli mi to vrtalo hlavou, ale nakonec jsem se smířila s tím, že jsem se prostě nechala nachytat a  vůbec mi nevadí. Čtení jsem si i tak naplno užila! :-)


Zahraniční obálky:



Hodnocení:

,5 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE.

S pozdravem  
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. Povedená recenze. :) I když tohle asi nebude kniha pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze, to vypadá na povedený thriller přesně podle mých představ :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zní to moc dobře. :) Další thriller na seznamu. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^