sobota 3. dubna 2021

Stínové eso - Amanda Foody [RECENZE]

Originální název: Ace of Shades
Žánr: Literatura světová, Pro ženy, Thrillery
Série: Hra stínů 1.
Rok vydání: 2021, vydání v originálu 2018
Počet stran: 422
Vydavatelství: King Cool

"Enne Salta byla vychována jako správná mladá dáma, a žádná taková dáma by dobrovolně nenavštívila New Reynes, takzvané Město hříchu. Když jí ale zmizí matka, Enne musí opustit svou dívčí školu – a svou pověst – aby mohla sledovat matčinu stopu do města, které nikdo neopustí nezměněn.

Vyděšená a opuštěná Enne má jen jedno jediné vodítko: jméno Levi Glaisyer. Naneštěstí Levi není ten gentleman, kterého očekávala – je to vládce ulice a podvodník. Také je jen jednu platbu od vyřešení jistého investičního podfuku, jenž rychle vychází najevo, takže se nemá čas zabývat cizím příběhem, který vede k nebezpečnému dvojímu životu. Enne mu nicméně nabízí kompenzaci, jež by mohla vyřešit všechny jeho problémy.

Pátrání je vede přes zářivá kasina, ilegální kabarety a do spárů nemilosrdné mafiánské dony. Zatímco Enne odhaluje neskutečná tajemství o své minulosti, Leviho nepřátelé je svírají a zatahují do zvrácené popravčí hry, kterou nelze vyhrát. Aby ho Enne vysvobodila, musí sama sebe ochránit před městem." 

Příběh se točí okolo dívky jménem Enne Salta, která se vydává do New Reynes, kterému se přezdívá Město hříchů. Právě zde byla naposledy spatřena její nevlastní matka. Enne je velmi odhodlaná dívka a má v plánu svou matku najít ať to stojí co to stojí.

Enne si nikdy nemyslela, že najít svou matku bude jednoduché. Jejím jediným vodítkem je jméno "Levi Glaisyer", se kterým se Enne čirou náhodou setkává téměř hned po svém příjezdu. Enne měla své představy, jak by měl Levi Glaisyer vypadat, ale to, co se o něm dozvídá ji vyvádí z míry. Nejenže je Levi vládcem ulice, ale je to taky velký podvodník.

Ačkoliv má Levi srdce na pravém místě a pro své přátele by udělal vše, není zas takový svatoušek, jak si Enne myslí. Sám je namočený v kdejaké nekalosti, v tuhle chvíli snad v té největší za celý svůj život. - A to se samozřejmě musí dít ve stejnou dobu, jako hledání matky Enne - ke kterému nabízí pomocnou ruku.

Do pátrání po její matce se, ať už tedy plánovaně či neplánovaně, připlétá i Levi. Společně tak šmejdí po barech a kasínech, aby našli nějakou stopu, které by se chytli.

No a aby toho nebylo málo, Levi se do svých problémů začíná zamotávat čím dál tím víc, což vede k dalším problémům. Enne mu chce samozřejmě na oplátku co nejvíc pomoci. Hlavním důvodem však je, že jejich pouto i za tu krátkou chvíli, co se znají, zesílilo...

 

K Stínovému esu jsem se dostala díky Knihy dobrovský a Kate Valter. Díky nim jsem měla tuhle knihu téměř za hubičku a mohla se tak zúčastnit společného čtení, které jsem si neplánovaně o nějaký ten týden protáhla. Jsem ráda, že jsem si knihu nenechala ujít a že jsem se nechala strhnout davem nadšených čtenářů. 

Už od samého začátku byla kniha napínavá a své napětí si drželo až do samotného závěru. Závěr knihy měl naprosto skvělé vyvrcholení. Máme tady i menší náznak toho, že to, co jsme právě společně prožili s knižními hrdiny, byl pouze začátek a to nejlepší nás ještě čeká.

Sledujeme zde osudy dvou ne zas tak odlišných hrdinů - Enne a Leviho. Každému z nich je věnováno několik desítek kapitol a věřte mi, zamilujete si je oba. Každý má svůj osobitý charakter, který vás okouzlí. Samozřejmě se zde našlo i pár jedinců, kterým jsem měla chuť zakroutit krkem, ale podařilo se mi to vnitřně zvládnout. Hhh. 

Kapitoly (ty musím zmínit prostě vždy) byly dlouhé tak akorát. Věřte mi, když říkám, že se ani nenadějete a budete v polovině knihy - a za boha nebude tušit, jak se to stalo! Kniha je napsána velmi čtivě. Nejsou zde žádné zbytečné vycpávky a odbočky k něčemu, co není pro příběh důležité.

Co se mi hodně líbilo bylo, že příběh byl obohacen detektivní zápletkou, která nás provázela po celou dobu. Na své si zde tedy přijdou, jak milovníci fantasy, tak i milovníci detektivek, akčňáků a romantiků!

Pokud stále váháte, zda se do knihy pustit, budu ráda, když mi dáte vědět, zda jsem váš zájem aspoň trochu povzbudila. Sama si teď zpětně říkám, jak jsem ráda, že jsem si knihu nenechala ujít. Ano, až tak skvělá byla! Pět hvezdiček nedávám jen z toho důvodu, že si nechávám rezervu pro další díly. :-)

 

Zahraniční obálky:


Hodnocení:

,2 hvězdičky.

Nechali jste se strhnout vlnou nadšených ohlasů na Stínové eso nebo stále váháte, zda si knihu přečíst?

 
S pozdravem  
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Moc hezky napsaná recenze. Nalákala jsi mě. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, zní to dobře :) Kniha už na mě čeká v knihovničce,jen se do ní pustit :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^