neděle 30. srpna 2020

Řetěz - Adrian McKinty [RECENZE]

Originální název: The Chain
Žánr: Literatura světová, Detektivky, krimi, Thrillery
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2019
Počet stran:
Vydavatelství: Vendeta

"Musíte unést dítě, aby vaše dítě zůstalo naživu. Absurdní? Ano, jen dokud se to nestane právě vám. Na tomto půdorysu rozehrává jeden z nejvýraznějších současných autorů thrillerů a detektivek Adrian McKinty (doposud u nás vyšly tři jeho detektivní romány z řady s detektivem Seanem Duffym, zasazené do doby Nepokojů v Severním Irsku) příběh, jaký se snadno může stát noční můrou každého rodiče. Jsme v poklidném novoanglickém městečku, jemuž vládne tajuplný Řetěz. Nikdo o něm nemluví, nikdo se neodváží obrátit na policii ani na FBI. Vždyť jde o vaše dítě." 

 

 

 

Rachel to neměla (a stále nemá) v životě zrovna jednoduché. Musela se vypořádat s rakovinou, výchovou dcery a rozvodem. Rachel má velmi silnou osobnost, ale nic by ji nedokázalo připravit na telefonát, který ji překvapí po cestě k lékaři. 

Neznámá žena jí oznamuje, že jí unesla dceru a diktuje jí podmínky na jejichž základě je ochotná její dceru Kylie propustit. Mimo uhrazení šílené peněžní částky (kterou jen tak mimochodem nemá) je nucena unést cizí dítě, které následně zajistí svobodu její dcery. Sama volající má syna, kterého jí unesli neznámý lidé, a tak tlačí na Rachel, aby dostala svého syna zpět. Nebojí se jí vyhrožovat i smrtí.

Kylie se ocitá v rukou velmi nepředvídatelných únosců, jejichž identitu nezná. Únosci ji drží ve sklepě, kam jí pravidelně nosí jídlo a vodu. Na jednu stranu se Kylie zdá, že únosci nejsou tak zlý, jak si myslela ze začátku. Tedy alespoň jeden z nich.  

Kylie si přeje, aby ji její matka našla a vysvobodila, jenže když neví, že byla unesena (to si aspoň Kylie myslí) a kde se nachází, jak ji může někdo zachránit? Měla by se pokusit zachránit sama?

Jakmile jsem si všimla, že Knihy Dobrovský nabízí knihu Řetěz ještě před samotným uvedením do prodeje, neváhala jsem. Kupodivu mě na knihu nalákala víc samotná anotace než obálka. Hned po přečtení anotace jsem tušila, že tenhle příběh mě nemůže za žádnou cenu zklamat - odhadla jsem ji správně.

Příběh nebyl nijak zdlouhavě natahován. Každá kapitola byla k věci, žádné zbytečné vycpávky. Byla jsem napjatá od začátku až do konce. 

Kniha je rozdělena na dvě části a věřte mi, po ukončení první části si budete přát, aby to první částí také skončilo. Z druhé části jsem byla mírně zmatená, ale nechci vám nic bližšího prozrazovat. Každopádně, nakonec jsem si dala dvě a dvě dohromady a nemohla jsem uvěřit tomu, kam to vlastně směřuje.

Ze závěru jsem byla překvapená. Upřímně, neočekávala jsem takové "propletení", ale bylo to skvělý! Ten konec byl neuvěřitelný a věřte nebo ne, celá kniha (hlavně konec) mi běžela před očima, jako film, ze kterého jsme nemohla spustit oči.

Pro mě se kniha řadí mezi TOP 2020. Čtení jsem si užívala, hltala jsem stránku za stránkou a když jsem knihu musela v nečekaných chvílích odložit, byla jsem mrzutá a těšila se, až se k ní zase vrátím.

Ještě jednou bych tak chtěla poděkovat KD, že mi umožnili si knihu přečíst před jejím vydáním. Byla to neskutečně nezapomenutelná jízda! :-)

Kniha Řetěz vychází již 31.8.2020!


Zahraniční obálky:



Hodnocení:


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE.

Zaujali vás knižní recenze na Řetěz? 

Unesli byste cizí dítě, abyste dostali zpět to vaše?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Moc povedená recenze. :) Vážně, tvoje recenze budu muset přestat číst, jelikož se mi rozšiřuje seznam knih, které bych si chtěla přečíst. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze. Kniha vypadá hodně zajímavě, nedivím se, že tě zaujala. :) Na mě by to byl asi moc velký thriller...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^