neděle 23. srpna 2020

Jedináček - So Mie [RECENZE]

Originální název: 잘 자요 엄마 (The Only Child)
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2010
Počet stran: 296
Vydavatelství: Vendeta

"Když je jednoho brzkého rána Hajong, desetiletá dívenka s velkýma dojemnýma očima a špinavým plyšovým medvědem, zachráněna z hořícího domu, vzbuzuje ve všech okolo soucit. Na místo přispěchá dívčin vyděšený otec, Česong, který kvůli komplikovaným vztahům s bývalou ženou nemohl dceru dlouho vídat. Minulost však skrývá mnohá tajemství, která mají zůstat skryta před Česongovou současnou ženou, forenzní psycholožkou Songjong. Ta je shodou okolností právě pověřena nevšedním úkolem – rozhovorem se sériovým vrahem, který kromě ní odmítá s kýmkoliv mluvit. Songjong je rozhodnutá být Hajong tou nejlepší nevlastní mámou, jenomže během společného soužití vyplývají na povrch znepokojivé skutečnosti, které se začínají nečekaně proplétat s psychologickým profilem psychopatického zabijáka." 


Třináctiletá Hajong je zachráněna z domu, který se z neznámých důvodů ocitl v plamenech. Hajong už nějaký ten pátek bydlí u babičky a dědečka, protože kromě jejího otce už nikoho jiného nemá. Asi si říkáte, proč není s otcem? Česong si po rozvodu se svou bývalou ženou zařídil nový život a bydlí tak se svou nynější manželkou Songjong. 

Policie bohužel objeví, že její prarodiče při onom požáru uhořeli ve vlastní posteli, takže jim nezbývá nic jiného, než zavolat jejímu otci a předat ji do jeho rukou. Česong se Hajong samozřejmě ujímá, ale není si jistý, co mu na to řekne jeho žena. Česongova minulost není tak růžová, jak se může na první pohled zdát a doufal, že se mu ji podaří utajit před Songjong déle než do dnešního dne.

Songjong vystudovala forenzní psychologii a z nevysvětlitelného důvodu je pozvána k rozhovoru se sériovým vrahem I Pjongdem, který odmítá mluvit s kýmkoliv jiným. Songjong nechápe, z jakého důvodu si vybral právě ji. Jak může vědět o tom, že existuje? Setkala se s ním někdy? 

To, že je pozvána k rozhovoru s I Pjongdem není jedinou zvláštní situací, která v jejím životě nastane. Když se Songjong pomalu seznamuje s Hajong, přichází na to, že to s ní nebude zrovna velká sranda...

Ne nadarmo se říká, že u některých knih je lepší se vyhýbat negativním recenzím. Po dočtení knihy jsem si dělala menší průzkum a všimla si, že je kniha hodnocena tak půl napůl. Ano, více méně je děj popsán v anotaci, ale v knize se nám i tak skrývá několik záhad, které se nám postupně odhalují

Kapitoly, které byly věnovány I Pjongdovi pro mě byly nejlepší ze všech. (Ne, nejsem psychopat) Užívala jsem si příběh jeho života, a tak trochu jsem doufala, že psychologie sériových vrahů zde bude rozebrána více do hloubky. - což bohužel nebylo.

Čtivosti nemám co vytknout. Autorka umí udržet čtenářovu pozornost. I když byla kniha z jednoho pohledu předvídatelná, stejně jsem nechtěla věřit tomu, že se stalo to, co se stalo. Závěr knihy mi vzal dech. Měla jsem sto chutí knihu spálit či jakýmkoliv způsobem zničit. Nechtěla jsem si připustit, že to opravdu skončí tak, jak to skončilo. Jsou to 4 dny, co jsem knihu dočetla a pořád jsem se z ní nevzpamatovala. Pořád mám chuť knihu jakýmkoliv způsobem sprovodit ze světa.

Na druhou stranu byla kniha geniální. Samozřejmě, že bych ji nikdy nezničila. I přes ten konec si chci příběh pamatovat a věřím, že na něj hodně dlouhou dobu nezapomenu.

Přála bych si, aby vás má recenze nalákala natolik, abyste si ji přečetli. Pokud váháte kvůli negativním recenzím, tak na ně zapomeňte a jděte do ní. Věřím, že vás mile překvapí. :-)


Zahraniční obálky:


Hodnocení:

,5 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE.

Četli jste nihu Jedináček nebo se na ni teprve chystáte?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

7 komentářů:

  1. Na tuhle jsem hodně zvědavá, mám ji doma a myslím, že brzy přijde na řadu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti bude líbit. Ráda si pak přečtu tvou recenzi. :))

      Vymazat
  2. Mně osobně bohatě stačí vidět, že se jedná o asijského autora a už je na mém seznamu. A když ji doporučuješ ještě k tomu ty, tak to už je povinnost. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jak mě tvůj komentář potěšil. *culí se jak blbá* :) Věřím, že po přečtení nebudeš zklamaná :)

      Vymazat
  3. Mě osobně tahle kniha příliš nezaujala. Ale recenze je super a přečetla jsem si ji moc ráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ^_^
      Je pravda, že kniha není pro všechny a já respektuji názory ostatních.:)

      Vymazat
  4. Tak ja osobne moc nemusím podobné knihy, ale možno sa nato niekedy odhodlám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^