čtvrtek 15. srpna 2019

The Seven Husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid [RECENZE]

Žánr: Adult & Contemporary Romance
Rok vydání: 2018
Počet stran: 400
Jazyk: Angličtina
Nakladatel: Simon & Schuster



"Hollywoodská hvězda Evelyn Hugo je konečně připravena vyprávět pravdu o svém okouzlujícím a skandálním životě. Když si pro tuto práci vybere neznámou magazínskou reportérku Monique Grant, nikdo není v žurnalistické komunitě ohromenější než ona sama. Proč si vybrala zrovna ji? Proč teď?"







K téhle knize bych se snad nikdy nedostala, kdyby nebylo Penny and books nebo Aničky z ann_reads_books. Obě slečny mě na knihu neskutečně nalákaly a díky nim tu pro vás mám recenzi.

Ze začátku se setkáváme s mladou reportérkou Monique, která nemá v životě zrovna moc velké štěstí. V novinách jí nedávají žádné větší projekty a její manžel David ji opustil.

Její nadřízená ji jednoho dne volá k sobě do kanceláře a má pro ni šokující zprávu. Monique se dozvídá, že Evelyn Hugo si přeje spolupracovat výhradně s ní. Proč? To je pro ni velkou záhadou. Monique je rozhodnutá tuto příležitost chytnou za pačesy a využít ji k posunu ve své kariéře.

Když se Monique ocitá v domě slavné Evelyn Hugo, nemůže tomu uvěřit. Co ji však zaskočí víc je fakt, že Evelyn nechce spolupracovat s novinami. Evelyn chce, aby napsala její životní příběh, jako knihu, pod svým jménem.

Evelyn vypráví Monique svůj příběh, který začíná cestou do Los Angeles v 50. letech, kdy se setkává se svým prvním manželem a postupně se dostáváme až na konec 80.let.

V celém životním příběhu je tolik štěstí a lásky, stejně jako bolesti a zklamání.

Když se Evelyn blíží ke konci svého vyprávění, Monique nemůže uvěřit tomu, co všechno se dozvídá. Pomalu jí také dochází, proč si Evelyn pro sepsání jejího příběhu vybrala právě ji.
Opravdu hodně dlouho jsem nečetla tak krásný a bolestivý příběh. V jednu chvíli jsem se smála, v druhé se mi chtělo brečet. Kniha byla opravdu krásně napsaná. Přišlo mi, že když jsem četla knihu v angličtině, působila na mě ještě vážněji, než když bych ji četla v češtině.

Začátek knihy mi hodně připomněl scénu z Titanicu, kdy Rose (stará) přišla na loď a vyprávěla chlapům svůj příběh, co všechno na Titanicu zažila. Pokud jste tuhle knihu četli, určitě mi dejte vědět, jestli jste si na tu scénu také vzpomněli. Já při tom zažívala úplné deja vu. :-)

Evelyn mě okouzlila už od samého začátku. Její postavu jsem si neskutečně zamilovala, stejně jako Monique. 

Navíc, kniha byla hodně čtivá. Autorčin styl psaní mi sedl, a navíc to bylo psáno opravdu jednoduchou angličtinou. Pokud nebudete rozumět každému slovu ve větě - nevadí. Kontext věty se dá bez jednoho slovíčka jednoduše domyslet nebo si jej můžete přeložit. :-)

Už je to dávno, co jsem zkoušela číst anglické knihy, ale nikdy mi to nevydrželo. Většinou jsem je po chvíli odložila a pustila se do českého překladu. Jenže tahle! Tahle kniha mě naprosto vtáhla do děje a odmítala pustit. Věřím, že hodně záleží na výběru knihy. Pokud vás děj nechytne hned od začátku, tak ji prostě nedočtete. Zvlášť pokud se jedná o knihu v cizím jazyce.

Pokud patříte mezi čtenáře, kteří se bojí číst anglicky, nebojte se. Když sáhnete po knize, která není složitá (většinou jsou to YA romace), tak ji zvládnete bez problému přečíst. A samozřejmě to chce praxi.

Do zásoby jsem si pořídila ještě další anglické knihy (v jednodušší angličtině), takže vám sem určitě zase nějakou recenzi napíši, abyste mohli čerpat inspiraci. :-)


Hodnocení:


Čtete anglické knihy?

Jaká byla vaše první anglická kniha?



S pozdravem
Mrs. Jungová!

5 komentářů:

  1. ann_reads_books16. srpna 2019 v 4:41

    Jsem nadšená, že tě kniha bavila stejně jako mě. Měla jsem stejné pocity jako ty, do anglické knihy se mi nechtělo pouštět. Ale tenhle skvost to změnil a od Evelyn už jsem přečetla další knihu v aj (The Unhoneymooners, taky ��) a plánuju další a další! �� Mám z toho skvělý pocit, že u knihy nejen relaxuju, ale i trénuju mozek angličtinou. ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už se těším, jak se pustím do Unhoneymooners! :-) Teď jen potřebuji dočíst knihy k recenzi a pak se do ní pustím. :))

      Vymazat
  2. Na tuto knihy jsem narazila též díky Penny and books. A mohu říci, že mě velmi zaujala, takže jsem nad ní už trochu přemýšlela. Uvidím, jak to bude. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Táto kniha <3 Evelyn je skrátka neskutočná a neverím, že je fakt len fiktívna postava. Ja keď som ju začala čítať, tak som nevedela, čo presne očakávať, ale úplne si ma získala.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^