pátek 23. srpna 2019

Smrtící řeka - Dervla McTiernan [RECENZE]

Originální název: The Ruin
Série: Detektiv Cormac Reilly (1.)
Žánr: Literatura světová, Detektivky, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 416
Nakladatel: Vendeta

"Je tomu už dvacet dva let, co Cormac Reilly objevil tělo Hilarie Blake v jejím rozpadajícím se georgiánském domě. Nikdy však nezapomněl na dvě děti, které po době zanechala...  

Když je Jack, přítel Aisling Conroy nalezen v mrazivých černých vodách řeky Corrib, řekne jí policie, že šlo o sebevraždu. Jako školící se chirurg se ponoří do studií a práce ve snaze zapomenout, dokud se však neobjeví Jackova sestra Maude. Maude má tušení, že šlo o vraždu a je odhodlaná to dokázat.  

Inspektor Cormac Reilly je detektiv, který je pověřen opětovným prošetřením dvacet let starého případu 'nechtěného' předávkování matky Jacka a Maude, popletené vlivem drog a alkoholu. Cormac je pod stále větším tlakem, aby obvinil Maude z vraždy, když vtom jeho kolega Danny objeví důkaz, který vše změní...." 

Je rok 1993 a detektiv Cormac Reilly dostává na starosti případ - nahlášené týraní dětí. Vydává se k domu, kde očekává klasickou domácí potyčku, jenže nic ho nepřipravilo na to, že bude svědkem toho, jak se malá holčička Maude snaží dostat z domu svého mladšího brášku Jacka, a také to, že v ložnici leží jejich matka, mrtvá.

Tenhle zážitek Cormac nezapomíná ani o dvacet let později. Neustále se mu vrací v mysli, zvláště když se dozvídá, že ten malý kluk, kterého tehdy zachránil, spáchal sebevraždu.

Jeho sestra Maude, v době před 20 lety, záhadně zmizela a najednou se objevuje ve městě a snaží se přesvědčit policii, že Jack nemohl spáchat sebevraždu.

Detektiv Cormac je pod nátlakem svého šéfa, který ho pověřil, aby se vrátil k dvacet let starému případu. Co když za smrt matky těch dětí mohla samotná dcera Maude?

Na světlo se dostávají nové důkazy, a dokonce se hlásí o slovo osoba z Maudiné minulosti, která je ochotna říct policii cokoliv, jen aby se dostala z vězení.
Na tuhle knihu jsem se těšila už delší dobu. Těšila jsem se na pořádný thriller, který jsem i nakonec dostala. I když bylo tak trochu jasné, jakým směrem se příběh bude ubírat, nic mě nemohlo připravit na závěr, který byl opravdu překvapující.

Děj ubíhal plynule. Nebyly zde žádné zbytečné odbočky od příběhu. Kniha se četla opravdu lehce.

Detektiva Cormaca jsem si velmi oblíbila. Není to takový klasický nafoukaný, sprostý detektiv, ale takový "správný" a celou dobu jsem si ho představovala, jako takového klasického papínka, který by udělal všechno proto, aby zachránil své děti. (vím, že neměl, ale stejně jsem si ho tak představovala XD)

Nezařadila bych knihu mezi TOP thrillery tohoto roku, ale bylo to skvělé počtení a už teď se těším a doufám, že u nás budou přeloženy i další díly s Detektivem Cormacem. :))

Trochu jsem se zamýšlela nad překladem názvu knihy. Když se zamyslím nad příběhem, tak mi k němu název sedí. Jenže když se podívám na originální název, tak si říkám, proč se kniha anglicky jmenuje zřícenina?

Pokud jste knihu četli, určitě mi napište svůj názor a jestli máte nějakou teorii k tomu, proč se to v originále jmenuje zřícenina. :-)

Zahraniční obálka: 

Hodnocení:

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE.
 

 

Četli jste tuhle knihu?

Jaký thriller vás v poslední době nejvíce šokoval? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Kniha zní vypadá dobře, ale nějak více mě nezaujala. Takže tuto nechám prozatím být. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se ti líbila, stejně jako mně :-) S tou zříceninou nevím, ale nevysvětlovala autorka na začátku ten název, proč se to tak jmenuje? To, že v češtině se kniha jmenuje opět jinak, mě snad už ani nepřekvapí...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^