středa 10. července 2019

Jiskřičky v popelu - Miroslava Dvořáková [RECENZE]

Série: Návrat na Mizeon  (2.)
Žánr: Romány, Literatura česká, Fantasy
Rok vydání: 2018
Počet stran: 344
Nakladatel: Nová vlna

"Mizeon, domov démonů zrozených z Krvavého deště, opanovali Staří bohové. Poražení si lížou rány na vojenské základně pod vedením regenta Sibiela Arci-Quinna. Jenom vydání Dárce života bývalým nepřátelům dělí exulanty od definitivní porážky. Je těžké kšeftovat s Dárcem života jako s košíkem vajec, pokud je to současně váš přítel Rawantes. Ale záchrana rasy má přednost. Naštěstí je tu Sibielův všehoschopný bratr Arrakiel, který má dva dobré ryze osobní důvody, aby Rawanta doprovodil. A bude to právě Arrakiel, kdo způsobí největší rozruch…"





Při recenzování druhých dílů je těžké se vyhnout spoilerům na první díl. Každopádně známou věcí je, že se v prvním díle obyvatelé Mizeonu snažili svůj svět zachránit. Bohužel při tom musel někdo přijít o život, ale samozřejmě to bylo pro dobrou věc.

Druhé pokračování je rozděleno na další dva díly - Sibielův život a Teggenův. To, co jsme se o jejich životě nedozvěděli v tom prvním, se dozvídáme nyní. Jejich vztahy s ostatními obyvateli Mizeonu a hlavně to, že i oni chtějí zachránit svůj svět. Všichni přeživší z Mizeonu se stihli přenést na Maharáví, kde momentálně žijí.

Mizeon se dostal do rukou Bohů, kteří si jej chtějí ubránit zuby nehty. Je to přeci jejich "nový domov". Zatímco se Arrakiel snaží najít Rawantese, Sibiel plánuje, jak by se jim mohlo podařit dostat Mizeon zpátky a jak osvobodit své rodiny ze zajetí Bohů. K tomu ještě čekají na nějakou odezvu od Aliance, která je ochotná jim pomoct v boj, samozřejmě za určitých podmínek.

Když se všichni dozvídají, že Rawantes je Dárcem života (to znamená, že jeho duše se po smrti tzv. převtělí do dalšího člověka), stává se pro všechny prioritou č.1. Hlavní je najít Rawantese a použít jej pro záchranu svých vlastních lidí. 

I Teggen neboli Nerteg, zde hraje důležitou roli. Když pomineme to, že nám trochu rozvrací vztahy. Jakým překvapením pro všechny v okolí bylo, když se dozvěděli, kdo doopravdy je a jaká je jeho historie

Podaří se Sibielovi a jeho přátelům vrátit zpátky na Mizeon? Dokáže Arrakiel najít Rawantese?


Druhý díl za mě na plné čáře předčil ten první. Jiskřičky v popelu byly snad ještě víc čtivější. I když si pořád nemůžu zvyknout na zvláštní dělení tzv. kapitol a text přes celou stránku, četla se mi mnohem lehčeji. Jediné co mě v knize vyvedlo z míry byla část, kde si dvě Chiméry vykládali o derivacích, integrálech a... prostě matematice, kterou jsem vždycky nesnášela. :D

I když byl Nerteg brán tak trochu jako špatný člověk, vždy dělal vše pro dobro toho, pod kým zrovna sloužil. Jeho historie sahá opravdu hodně daleko - staletí. Tahle postava mě v tomto díle zaujala nejvíce a jeho osobnost jsem si zamilovala.

Ani druhý díl nebyl výjimkou, i zde byly části, ke kterým jsem se musela vracet, ale bylo jich o hodně méně než v tom prvním. Po velkém otálení jsem se rozhodla knihu obohatit lepíky. Značila jsem si jimi důležité zvraty v knize a hodně mi to pomáhalo v tom, abych si všechno zapamatovala.

Pokud pominu části věnované matematice, neměla kniha sebemenší chybu. Také bych vám chtěla říct, že na českých knihách miluju jednu věc a tou je gramatika. Jak v prvním, tak ani v druhém díle jsem nenašla jedinou chybu nebo překlep. (Je možné, že jsem byla tak začtená, že jsem si toho nevšimla, ale i tak). V poslední době se u překladových knih setkávám s hodně překlepy a je osvěžující číst čisté knihy od našich autorů. :-)

Jak už jsem psala u recenze prvního dílu, série je trochu náročnější, jelikož je zde vymyšlen zcela nový svět. K celkovému porozumění máme na konci knihy slovník pojmů, který čtenáře dokáže dokonale uvést do obrazu.

Pokud si libujete v propracovaných fantasy světech, neměla by vás tahle série minout. :)


Hodnocení:


Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji samotné autorce Miroslavě Dvořákové. Knihu si můžete koupit např. ZDE

Zaujala vás tahle série?

Jste fanoušky fantasy literatury?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

4 komentáře:

  1. Knížku neznám, ale nevypadá špatně :) Ráda občas zkouším knihy českých autorů :) Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a pokud budeš mít chuť někdy na nějaké fantasy z pera českých autorů, doporučuji:))

      Vymazat
  2. Strašně se mi líbí obálka téhle knížky (vlastně celé série)! Ale nevím, jestli by to bylo něco pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš vyzkoušet třeba první díl a uvidíš zda tě chytne:) Ale řekla bych, že tohle je opravdu pro ty, co si potrpí na složitější fantasy.

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^