čtvrtek 13. června 2019

Vzorný syn - Čong Judžong [RECENZE]

Originální název: The Good Son
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2016
Počet stran: 320
Nakladatel: Vendeta

"Jednoho brzkého rána probudí šestadvacetiletého Judžina podivný kovový zápach a telefonát od jeho bratra, který se ptá, jestli je doma vše v pořádku – uprostřed noci totiž volala jejich matka. Judžin nedlouho poté objeví její mrtvé tělo ležící v kaluži krve pod schodištěm v jejich stylovém soulském apartmánu. Předešlou noc si však příliš dobře nepamatuje, jelikož celý život trpí záchvaty a má problémy s pamětí. Vše, co si vybavuje, je chabá vzpomínka, v níž matka volá jeho jméno. Křičela snad o pomoc? Nebo prosila o svůj život? Pro Judžina tím začíná zběsilé třídenní pátrání po tom,co se té noci stalo, ale zároveň odhaluje i tajemství svá a své rodiny. Šokující a návykový psychologický thriller Vzorný syn zkoumá s neuvěřitelnou naléhavostí záhady mysli a paměti i pokroucený vztah mezi matkou a synem."




Judžin je nejmladším dítětem v rodině a dá se říct také nejzvláštnějším. Je tichý, poslušný a má takové charizma, díky kterému na sebe upoutává pozornost okolí. Nedá se říct, že by to bylo zrovna v dobrém slova smyslu.

Když bylo Judžinovi 9 let nešťastnou náhodou mu zemřel otec i jeho starší bratr. Zůstala mu pouze matka a jeho nejlepší kamarád Hedžin, který se později stal jeho nevlastním bratrem. Judžinova teta si už od jeho dětství všímala, že se chová trochu jinak než normální děti.

Maminka Judžina si po smrti svého manžela s dítětem neví rady a obrací se s pomocí na tetu. Čím starší Judžin je, tím víc se začíná projevovat jeho osobnost, a to se jeho matce přestává líbit. Začíná z něj mít strach. Teta se jí snaží co nejvíce pomoci. Předepisuje tedy Judžinovi prášky, které by mu měli pomoci zvládnout jeho specifické problémy.

Jednoho dne se Judžin probouzí ve své posteli. Celé jeho tělo i postel je pokryto zaschlou krví. Judžin se šokem posadí na posteli a na mysli mu vyskočí: vloupal se jim někdo do domu? Stala se tady vražda?

Na Vzorného syna jsem se velmi těšila. Od knihy jsem měla velká očekávání, hlavně kvůli tomu, že je prý autorka „asijský“ Stephen King. Kdo by se pak na takovou knihu netěšil? Začátek knihy mi opravdu Kinga trochu připomínal, ale velkým zklamáním bylo, že hned od začátku jsem měla tušení, jak to celé dopadne a přesně tak se i stalo. Každý krok hlavní postavy byl předvídatelný a ani konec mě bohužel nijak nepřekvapil.

V knize bylo minimum dialogů, ale i tak se četla velmi lehce. Judžinův příběh byl zajímavý a ráda jsem si jej přečetla, ale nedokážu z něj být nadšená. Kdyby byl příběh o něco více překvapující, líbila by se mi kniha mnohem víc.

Co mě hodně překvapilo, byly kapitoly o délce 80-100 stran. V knize se tedy nachází pouze 4 kapitoly na 315 stran. Je potřeba se obrnit trpělivostí a nedívat se přednostně na další stránky, protože kapitola opravdu nebude končit tak rychle, jak bychom si přáli. Na druhou stranu musím říct, že zrovna u téhle knihy mi to nevadilo. Těch 80 stran první kapitoly uteklo jako voda a stejně tak utekl i zbytek knihy.

Ani nevím, jestli jsem si hlavního hrdinu oblíbila, ale vím, koho mi bylo líto. Hedžin byla postava, která se tam sice moc neukazovala, ale i tak tam hrála důležitou roli a jeho osud mi nebyl lhostejný.

Pokud hledáte nějaký jednoduchý thriller a nevadí vám dlouhé kapitoly, tak věřím, že si zde přijdete na své. Spoustu čtenářů bylo s knihou spokojených, ani za mě nebyla špatná, takže věřím, že někoho z vás určitě Judžinův příběh zaujme.


Zahraniční obálka:


Hodnocení:


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE.

 Četli jste knihu "Vzorný syn" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Zní to zajímavě. :) Navíc bych mohla zkusit i jiného asijského autora než jen Murakamiho. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zajímavě zpracované a opravdu knize neuškodily tak dlouhhé kapitoly. Jenom mě mrzelo, že mě děj tolik nepřekvapil. :)

      Vymazat
  2. Super recenze. :) Mě osobně kniha neoslovila, ale věřím, že milovníci thrillerů můžou být spokojení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezká recenze. :-)
    Musím říct, že mě nějak moc nelákají knihy, co se odehrávají v asijských zemích... možná za to může moje ne moc dobrá zkušenost s Murakamim... těžko říct, ale není to prostě prostředí, které by mě úplně lákalo. Proto jsem ani po této knize nesáhla... koukám, že jsem asi ani o nic velkolepého nepřišla, tak mi to nemusí být moc líto. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel, na mě to bylo neskutečně moc pomalý a četlo se mi to těžce 😕

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^