úterý 11. června 2019

Na hraně zkázy - Miroslava Dvořáková [RECENZE]

Série: Návrat na Mizeon  (1.)
Žánr: Romány, Literatura česká, Fantasy
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 312
Nakladatel: Nová vlna

"Vítejte na Mizeonu, světě démonů zrozených z Krvavého deště, kde život plyne bezpečně a v poklidu. Seznamte se s Arrakielem Arci-Quinnem, jehož největší starostí je zajistit přátelům dostatek povyražení, zatímco víno nezteplá a ořechové rolky zůstanou křupavé. Až jednou se nevinná zábava promění v tragédii, která jako poslední kamínek spustí dlouho nastřádanou lavinu katastrof. V ohrožení je samotná existence mizeonské civilizace. Událostmi semletý Arrakiel se stává štvancem. Stojí před volbou, zda se usadit na některém ze sousedních světů a zařídit si skvělou existenci mezi smrtelníky, nebo zda se vrátit domů a zachránit, co se dá. Romantikou, dobrodružstvím, vtipem a magií nabitý útěk z Mizeonu teprve začíná. Návrat je nejistý a v nedohlednu. Následujte Arrakiela na jeho cestě, ověřte si spolu s ním, že rodina, přátelství, víra a čest nejsou jen prázdná slova."



Už je to dlouho, co jsem četla tzv. „pořádné“ fantasy a když mě oslovila paní Miroslava Dvořáková, jestli bych si chtěla přečíst její knihu, po přečtení anotace jsem souhlasila.

Ocitáme se ve zcela vymyšleném světě plném démonů, arcidémonů, draků, smrtelníků a mnoho dalších ras. Prolíná se nám zde více hlavních linek. Kdo je zde hlavní postavou je pro mě prozatím záhadou. Máme zde ale tři hlavní linky postav Arrakiel, Lissarius a Essius.

Jako první se seznamujeme s Arrakielem. Arrakiel pořádá pro své přátele hon za pokladem, který se nešťastnou náhodou zvrtne nakolik, že se všichni ocitnou ve světě smrtelníků. Když se snaží dostat zpět na Mizeon, Rawantes při záchraně přátel zůstává v jejich světě uvězněný.

Arrakiel se díky tomu stává odpovědný za Rawantesovu smrt a je odsouzen sloužit Rawantesovu otci, který je ze smrti svého syna zdrcený. Jenže jenom Arrakiel a jeho přátelé ví, co přesně se v zemi smrtelníků stalo a že Rawantes nemůže být mrtví. Arrakiel se později vydává na jeho záchranu.

Ve druhé části se seznamujeme s Lissariusem, který se snaží dostat k Arrakielovi, aby mu pomohl v hledání Rawantese. Sledujeme zde i Lissariusuv soukromý život, který není tak růžový, jak se může zdát. Stejně tak lehce nahlížíme i k Essiusovi.

Všechny příběhy se nám postupně prolínají a hlavní postavy se setkávají v boji o záchranu Mizeonu. Hlavní hrdinové si ani neuvědomují, co svými činy způsobují. Mizeon se tak ocitá na pokraji existenčního zhroucení. Dokáží hlavní hrdinové Mizeon zachránit?


Zprvu jsem měla z knihy velmi rozporuplné pocity. Bála jsem se, že mé nadšení z přečtení anotace opadne, ale nakonec se žádné zklamání nedostavilo. Celou dobu jsem si myslela, že hlavním hrdinou je zde Arrakiel, ale když jsem se dostala ke druhé části knihy, začala jsem přemýšlet, jak to tedy je? Po přečtení druhé části a začátku třetí jsem došla k názoru, že hlavní hrdinové jsou zde prostě všichni

Ze začátku mi dělalo velký problém zapamatovat si všechna jména postav a orientovat se v celkovém dění příběhu. Občas jsem se musela vracet, abych byla v obraze a dokázala si všechno spojit dohromady.

V příběhu je zasazena i romantická linka, která se mi zde velmi líbila. Skvělá byla jak z Arrakielovi strany tak i u Lissariuse.

Děj ubíhal poměrně rychle, kdybych neměla tolik práce, věřím, že bych ji měla přečtenou mnohem rychleji. Konec knihy nám zůstal otevřený, s čímž jsem ještě před začákem čtení počítala. Autorka má na kontě už další dvě pokračování a jsem velmi zvědavá, jak příběh bude pokračovat dál.

I když jsem se u některých pasáží musela vracet, příběh se mi velmi líbil a Arrakiel i Lisarius mi hodně přirostli k srdci. Jsem zvědavá, jakým směrem se jejich životy budou nadále ubírat.

Pokud patříte mezi fanoušky propracovaných fantasy příběhů, tak věřím, že si zde přijdete na své.

Hodnocení:

,8 hvězdiček.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji samotné autorce Miroslavě Dvořákové. Knihu si můžete koupit např. ZDE

Čtete české autory? 

Jste fanoušky fantasy literatury?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. To zní moc dobře. :) Vypadá to, že mám další knihu na čtení. A vidím to tak, že bych se chtěla do ní pustit brzy, jelikož mi nějaké to pořádně propracované fantasy chybí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji, autorka si se světem opravdu vyhrála a má jej hodně dobře propracovaný. :-)

      Vymazat
  2. Super recenze. :) Kniha vypadá vážně skvěle. Pořádné fantasy už jsem taky dlouho nečetla a tahle kniha mě oslovila na první pohled. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem moc ráda, že tě kniha zaujala. Pokud se do ní pustíš, tak doufám, že se ti bude líbit.:))

      Vymazat
  3. Skvělá recenze, ale tohle asi úplně nebude pro mě :/. Myslím, že jsem poslední dobou četla tolik fantasy, až potřebuju něco jiného :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a úplně tě chápu. Stejně tak se teď cítím s thrillery, také jsem potřebovala nějakou tu pauzu. :D

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^