středa 5. června 2019

Vím, že tě chci - Estelle Maskame [RECENZE]

Originální název: Just Don't Mention It
Série: DIMILY (4.)
Žánr: Romány, Pro děti a mládež, Dívčí romány
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 432
Nakladatel: Fragment


"Nový pohled na příběh Tylera a Eden, díky němuž konečně poznáte, kým ten sebestředný, vzteklý a nešťastný kluk ze slavné DIMILY trilogie ve skutečnosti je.
Navenek má Tyler Bruce dokonalý život. Jezdí neskutečným bourákem, jeho přítelkyně vypadá jako bohyně a žádný mejdan se bez něj neobejde. Uvnitř je však naprostá troska.
To se ale nikdy nikdo nesmí dozvědět. Pak se v jeho životě objeví Eden. Je upřímná, všímavá a taky svůdná. Mnohem víc, než by nevlastní sestra měla být. Dokáže prokouknout jeho drsnou fasádu a vidět za ní jeho druhé, pečlivě skrývané já: malého kluka, který dlouhé roky snášel rány svého násilnického otce a nikdy se neozval. Jeho tvrdá skořápka však začíná mít v její přítomnosti trhliny… Nový pohled na příběh Tylera a Eden, díky němuž konečně poznáte, kým ten sebestředný, vzteklý a nešťastný kluk ze slavné DIMILY trilogie ve skutečnosti je."



Konečně jsme se dočkali překladu knihy Vím, že tě chci, která nám nabízí trochu jiný pohled na celý příběh. Pokud jste četli původní trilogii, tak pro vás tenhle díl nebude nic nového, aspoň tedy z kapitol, které jsou ze současnosti, kdy se Tyler s Eden poprvé setkávají. Dozvídáme se zde, jaké měl Tyler pocity, když poprvé potkal Eden

Z prvního dílu, jsme měli díky pohledu Eden představu o tom, jak dokonalý měl Tyler život, ale ne vše je přesně takové, jak se na první pohled může zdát. Tyler se o svou minulost podělil až na konci knihy.


Všichni víme, že Tyler neměl tak růžový život, jak si Eden zpočátku myslela. To, jaký Tyler je se odráží od jeho minulosti, kdy jej jeho otec, jako malého kluka týral. Hodně se zde dozvídáme o tom, jak celou tuhle situaci prožíval, jak nevěděl, komu se svěřit a zda by mu vůbec někdo uvěřil.

Tyler žil v domnění, že dělá něco špatně, a proto se nechával od otce neustále týrat. Jenže, jak může, tak malé dítě dělat něco špatně? Proč si jeho otec vybral zrovna jeho?

Ke knize jsem byla zprvu velmi skeptická. Nevěděla jsem co očekávat, a tak trochu jsem se bála, že tenhle díl bude stejně katastrofální, jako ten poslední z původní trilogie. Hned po třech kapitolách jsem se ale ujistila, že tohle bude úplně na jiné úrovni než původní série. Tylerovi myšlenky a pocity mě velmi zasáhly.

Kapitoly, které byly věnovány minulosti mě psychicky vyčerpaly. Nedokázala jsem číst s klidem, bála jsem se co ještě přijde. Vím, že se tyhle situace běžně dějí, ale je strašné o tom číst. Dokážu si představit, že jiný autor by tuhle situaci dokázal popsat ještě autentičtěji a drsněji… ale mě stačilo i tohle, aby mi přeběhl mráz po zádech a abych se dokázala natolik rozčílit, že jsem měla chuť se čtečkou praštit o stůl.

Současnost byla o trochu veselejší. Četli jsme sice stejný příběh, ale díky Tylerovi jsme na něj dostali úplně jiný pohled. Dozvídáme se zde, jak se Eden vryla do jeho srdce a jak celou tu situaci prožíval. Dostáváme zde i odpovědi na otázku, proč se Tyler choval jako kretén, díky čemuž ho hodně čtenářů nemělo rádo a někteří dokonce sérii ani nedočetli do konce. Věřím tomu, že pokud si tihle čtenáři přečtou 4 díl, tak celou situaci s Tylerem přehodnotí.

Pokud se ředíte mezi ty, kteří sérii odložili po první díle, tak zrovna pro vás je tenhle díl jako dělaný. Myslím si, že vám dokáže otevřít oči. :-)


Zahraniční obálka:

Hodnocení:


 Četli jste sérii DIMILY nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

8 komentářů:

  1. Tyhle série z pohledu druhého hrdiny mám ráda a často jsou lepší než ta původní série. Strašně mě kdysi mrzelo, že Stephenie Meyer nedopsala Stmívání z pohledu Edwarda. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám tyhle série ráda. Zvlášť, když se mi třeba původní série nelíbila, většinou se mi stane, že pak díky druhému pohledu původní sérii přehodnocuji.:))

      Meyerová psala i druhý pohled? :o To mi nějak uniklo. :D

      Vymazat
  2. Jako věřím, že to může být dobré. Ale myslím si, že to číst nebudu. :D Menším důvodem je to, že se mi ta série moc nelíbila a nějak nejsem na vidění toho příběhu druhou osobou. :/ Když už, tak mnohem více preferuji, když se ty pohledy vystřídají v jedné knize.

    OdpovědětVymazat
  3. Já už slyšela tolik rozdílných ohlasů, že si celou tu sérii asi nechám ujít. Mám ráda takovéhle dodatky, ale někdy to na mě působí tak, že autoři chtějí ždímat ze základu 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco na tom bude, ale musím říct, že zrovna tenhle díl se vydařil mnohem více než původní série. :D :)

      Vymazat
  4. Já jsem jen tak tak přežila celou sérii DIMILY. :D Dvojka byla za mě ta úplně nejhorší, jednička a trojka průměr. Dobrovolně bych se do ní ale už do ní ale nikdy nepustila. :D Takže tenhle čtvrtý díl raději vynechám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně tě nebudu nutit do čtení, ale pokud někdy změníš názor, tak aspoň víš, že to není tak strašné. (Teď otázka, jestli mi budeš důvěřovat v názoru :D)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^