neděle 2. června 2019

Ohlédnutí za týdnem [27.5.-2.6.2019] #16

Konečně se mi podařilo vyfoti fotku, která by odpovídala názvu tomuto článku. Zbožňuji, jak je náš Batman alias Bety fotogenická. Většinu času svým foťákem fotím právě ji a pak samozřejmě knihy. 

Dnešní ohlédnutí za týdnem bude více knižně tématické, protože jsem v sobotu navštívila jednu besedu s autorkou. :-)

Pracovní týden probíhal tak nějak poklidně. V úterý jsem si řekla, že do práce půjdu pěšky. Bylo to velmi osvěžující, ale když bych si představila, že bych chodila pěšky do práce v 30 stupních v létě, zvláště když už jsem byla splavená při těch 18 co bych zrovna úterý... V tu chvíli jsem byla ráda za to, že mám svůj skútr a jak už se těším na léto, kdy na něm budu jezdit v šortkách a tričku. :))

V týdnu mi brácha napsal zprávu, jestli bych mu neupekla chocolate chip cookies. Poslal mi video recept, na který jsem tedy koukla a v pátek šla nakoupit všechny ingredience. Přítel nazval tyhle sušenky "cukr obalený cukrem", což je prakticky velmi vystihující. Na fotce můžete vidět výsledek. Když jsem sušenky ochutnala, potvrdila jsem, že to je "cukr obalený cukrem". Každopádně na fotce vypadají chutně a fotogenicky + brácha byl spokojený, takže to přeci jen k něčemu bylo. :D

V sobotu ráno jsme se s přítelem vydali na výlet do Otrokovic a následně do Valmezu. Po cestě do Otrokovic jsme ještě navštívili Knihy Dobrovský, kde jsem koupila knihu Tiché roky od Aleny Mornštajnové. Knihu jsme kupovali pro přítelovu mamku. Rozhodli jsme se, že jí ji společně dáme, jako dárek k narozeninám, a navíc jsme měli v plánu ji nechat podepsat samotnou autorkou. 
Ve Valmezu se znovu otevíralo kino s knihovnou. Musím říct, že jejich nová knihovna je velmi krásná. Když bych ji chtěla srovnávat s tou naší ve Zlíně... tak to vlastně ani nejde. U nás jsou jen kovové police a toť vše... Zatímco ve Valmezu je krásně barevná s dřevěnými policemi a je velmi přehledně uspořádaná. Prostředí je tam velmi útulné a v dětském oddělení je dokonce televize s xboxem, kde si děcka mohou zahrát. Což mi přijde opravdu skvělé.

Po prohlédnutí všech oddělení knihovny jsme se přesunuli do menšího sálu, kde měla probíhat beseda s Alenou Mornštajnovou. Nakonec byla beseda přesunuta do většího kino sálu, protože nás dorazilo opravdu hodně. Paní Mornštajnová nám vykládala o svých knihách, o tom, jak začala psát a také různé zážitky okolo psaní a cestování, které s rolí spisovatelky souvisejí. Dozvěděla jsem se, že na knihu Hana byla prodána filmová práva, takže je dost možné že do 5 let se dočkáme nějakého filmového zpracování. Kromě filmu se Hana dočkala i divadelního zpracování, které se bude hrát v Brně. Bohužel nám bylo sděleno, že většina představení je už vyprodaná. Každopádně i tak stále doufám, že o divadelní představení bude takový zájem, že se budou hrát další. :-)

Po besedě proběhla i autogramiáda, kde jsme nechali knihu podepsat a podělili se s paní Mornštajnovou o zážitek ze Světa knihy, kdy se nám nepodařilo dostat na její besedu, protože ji měla v hodně malém sále a většina lidí čekala dole pod sálem na schodech. Autorka nám řekla, že tohle vůbec netušila, a tak jsme jí řekli, že jsme rádi za tuhle besedu. :))

Kolem 8 večer jsme vyjížděli z Valmezu a domů dorazili až kolem 10 hodiny. Jediné, co jsem udělala bylo, že jsem lehla do postele a šla spát.

V neděli jsem jela na oběd opět do Otrokovic za bráchou. Nevím jak u vás, ale tady je nádherně a cesta na skútru byla skvělá. Po obědě jsme vyrazili na výlet na kolo. Tentokrát do Babic. Ujeli jsme 25km za 1 hodinu a 14 minut. A jelikož bylo dneska krásně slunečno, podařilo se mi po cestě nabrat i trochu barvy. :D

Čtecí update: Během týdne se mi podařilo přečíst knihu Vím, že tě chci, na kterou už vám chystám recenzi. Ráda bych ji zveřejnila během následujícího týdne. Doufám, že vám ta recenze předá to, že Tyler není takový, jak se mohlo zdát v prvním díle z pohledu Eden. Vím, že hodně lidí tuhle sérii odsuzuje, ale věřím, že po přečtení recenze, aspoň trochu, změníte názor.

Poté jsem se pustila do knihy Na hraně zkázy - Návrat na Miozen I od Miroslavy Dvořákové. Tuhle knihu mi poslala sama autorka, která mě před 2 týdny oslovila. Po přečtení anotace, která mě zaujala, jsem souhlasila s recenzováním prvního dílu. Jsem zhruba v polovině knihy a jsem překvapená, jak skvěle vymyšlený svět nám autorka naservírovala. Ano ztrácím se ve jménech, ale naštěstí je vzadu v knize slovník pojmů, díky kterému jsem většinou v obraze. O víkendu jsem bohužel neměla tolik času na čtení, takže doufám, že to v týdnu doženu a snad vám budu moci ke konci týdne sepsat recenzi. :-)

Jak jste se v tomto týdnu měli vy? 

Jaké knihy jste přečetli?

Byli jste někde na výletě? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

7 komentářů:

  1. Tak ja hodne chodim v lete pesky a mam to asi dvacet minut cesty do prace :-D Cookies vypadaji krasne, a je mi jasne, ze to je kaloricka bomba, vzdyt je to hlavne maslo a cukr :-P
    Druha moznost setkani s autorkou je fajn. Je pravda, ze na SK je nekdy az moc stanku a malo mista na jine veci... Popravde tak polovine stanku, hlavne v levem kridle na konci a neco malo i v pravem, vzdycky rovnou mijim, protoze mapy, nabozenske veci, kameny a podobne me vubec nezajima...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych to neměla tak do kopce, tak s radostí chodím každý den, ale někdy se mi po práci do toho kopce nechce :D Ale měla bych si to užívat, dokud můžu, za dvě měsíce se stěhuju zpátky na domek a to už budu mít hodinu cestu do práce :/.

      Já tyhle stánky také míjím. Přijdou mi zbytečné, ale asi to někoho zajímá, jinak by tam každý rok nebyli.

      Vymazat
  2. Taky jsem občas pekla cookies a ten váš popis je fakt vystihuje... opravdu jsem vždycky měla pocit, že lžička cukru do pusy vyjde nastejno...:-D
    A je fajn, že už větráš skútr a kočičí batoho skafandr...:-D :-D Já měla bohužel týdne čistě učící a dokonce jsem ani nesáhla na knížku :-( fakt bída...Ale dneska první zkouška za mnou, tenhle týden už jen 3 a pak až ve středu, tak snad bude všechno probíhat dobře a v pátek už si něco hezkého aspoń přečtu...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že máme stejný názor. :D
      Sleduji tvůj pokrok na instagramu a gratuluji k zvládnutí zkoušek (ty které už jsi zvládla) a přeji štěstí i při těch dalších. ^_^

      Vymazat
  3. Cookies jsem vždycky plánovala upéct, ale nikdy jsem se k nim nedostala. Budu muset napravit. :D
    Jinak je moc hezké, že ses mohla setkat s autorkou a získat její podpis. Věřím, že to určitě byla moc hezká beseda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beseda byla opravdu skvělá, doufám, že až vydá další knihu, tak se mi podaří dostat i na její další besedy:))

      Vymazat
  4. To setkání s Alenou Mornštajnovou tiše závidím. :)
    Jinak souhlasím, že v podstatě všechny americké recepty (na cokoliv) sice mají za následek dobře vypadající a fotogenické jídlo, ale většinou je to strašně nezdravé, přeslazené, přesolené... :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^