čtvrtek 25. dubna 2019

Přiveď mě zpátky - B.A. Paris [RECENZE]

Originální název: Bring Me Back
Žánr: Literatura světová, Pro ženy, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2015
Počet stran: 288
Nakladatel: Motto


"Byli mladí a zamilovaní. Na dovolené ve Francii zastavili u benzinové pumpy a Finn si odskočil. Když se vrátil, byla Layla pryč a už ji nikdy neviděl. Aspoň tak vypovídal na policii. O mnoho let později se Finn zasnoubil s Laylinou sestrou Ellen. Jenže najednou zavolala policie, že někdo Laylu spatřil. Začaly se objevovat dávno ztracené věci z její minulosti, tajné zprávy, různé stopy a varování. Co neznámý chce a kolik toho ví? "






S autorčinou tvorbou jsem se seznámila teprve nedávno. Její první dvě knihy jsem přečetla někdy v lednu a byla jsem nadšená. Bylo to mé první setkání s psychothrillery a i když jsou podobné příběhy velmi mrazivé, okouzlili mě.

Ve třetí knize se nám tak trochu obrací role. Příběh z větší části sledujeme z pohledu muže jménem Finn. Kniha začíná Finnovou výpovědí, kdy popisuje, co přesně se stalo v den kdy Layla zmizela. Později se ocitáme o pár let později, kdy Finn žije nový život. Trvalo mu dlouho než se dokázal smířit s tím, že jeho přítelkyně zmizela. Ani po několika letech si její zmizení nedokáže vysvětlit.

Do života mu později přichází Ellen, sestra Layly, se kterou se dávají dohromady. V přítomnosti nám příběh popisuje jejich společný život, který je v rámci možností spokojený. Jednoho dne se ale před jejich dveřmi objeví matrjoška a Finnovi to začíná připomínat život s Laylou. Ellen to trochu vyděsí, jelikož jediný kdo věděl co pro Laylu matrjošky znamenali byli Finn a její sestra. Ellen přichází na teorii, že by přeci jen mohla její sestra i po tolika letech žít, což si Finn nechce přiznat.

Příběh je vyprávěn i z druhé strany. Seznamujeme se i s příběhem, jak se Finn s Laylou setkali, jaké měla Layla dětství a co všechno se před jejím zmizením, i po, odehrávalo. S postupem děje se nám odhaluje spousta tajemství, které všechny zmíněné postavy obklopují.

Na autorčinu novinku jsem se neskutečně těšila, ale bohužel se mi nelíbila tolik, jako její předchozí knihy. Něco tomu chybělo, nedostavil se u mě žádný wow efekt.

Příběh byl samozřejmě úžasný, zakončení děje jsem neodhadla, byla jsem překvapená z toho, jak to dopadlo. Bohužel mi nesedla hlavní mužská postava – Finn. Neměla jsem z něj během čtení dobrý pocit, měla jsem ho za hodně špatného člověka. Možná proto mi kniha tolik nesedla.

Kniha se jinak četla velmi lehce, děj se netáhl, ubíhal rychle. Čtivost se knize opravdu nedá upřít. Jediné mínus je bohužel postava Fina. Kapitoly knihy byly krátké a rozdělné na dva pohledy – přítomnost a minulost. Obě strany vyprávění byly velmi zajímavé. V každém pohledu jsme se dozvěděli něco důležitého k ději, takže rozhodně nedoporučuji přeskakovat stránky (kdyby to přeci jen někoho napadlo :D).

Knihu vám určitě ráda doporučím. Bavila mě, ale tím, jak jsem četla její předchozí knihy, které byly opravdu mnohem lepší, nedokážu ji ohodnotit čtyřmi hvězdičkami.
 

Zahraniční obálka:


Hodnocení:

,8 hvězdiček.

Četli jste tuhle knihu? 

Máte rádi thrillery nebo dáváte přednost jiným žánrům? 

Jaká kniha se vám od autorky líbila nevíce?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

4 komentáře:

  1. Když nad tím tak přemýšlím, ten můj seznam knih, které si chci přečíst, se mi nehorázně navyšuje. :D A jako vážně si musím naplánovat, kdy zkusím od autorky tyto knihy. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezká recenze :) Knihy od B.A Parish mě baví, takže i tahle novinka je pro mě nutnost :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ach jo, to mě mrzí, že se ti to tolik nelíbilo, jako její předchozí knihy.:(
    Já jsem od autorky zatím četla jen V pasti lží a to bylo boží! Jak Za zavřenými dveřmi, tak Přiveď mě zpátky na mě čekají, ale zatím na ně nebyl čas. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^