pondělí 29. dubna 2019

Temné hlubiny - Robert Bryndza [RECENZE]

Originální název: Dark water
Série: Inspektorka Erika Fosterová (3.)
Žánr: Literatura světová, Detektivky, Pro ženy
Rok vydání: 2017, vydání v originálu 2016
Počet stran: 416
Nakladatel: Cosmopolis

"Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte. Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Collinsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety. Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře."


S Erikou Fosterovou se setkáváme už potřetí a znovu se s ní bok po boku ocitáme u vyšetřování případu, tentokrát zmizelé holčičky, která se před 26 lety nevrátila domů. Erika se k tomuto případu dostává náhodou, když při prohledávání lomu hledají důkazy k velkému drogovému případu. A právě v tuhle chvíli se podaří kolegům najít v zatopeném lomu kostru malého dítěte, která je později identifikována jako tělo Jessicy Collinsové.

I když byla Erika převedena na jiné oddělení, tenhle případ ji k sobě přímo volá. Eričinýma očima sledujeme vývoj případu, kdy Jessica Collinsová před 26 lety odcházela z domu na oslavu ke kamarádce a nikdy se nevrátila domů. Případ byl před těmi 26 lety uzavřený jako nevyřešený. Detektivka Amanda Barerová měla případ na starosti, ale nedokázala jej vyřešit, a právě tohle Eriku motivuje k tomu, že ona to zvládne.

Zmizení Jessicy vyvolalo před 26 lety velký boom. Zprávy o zmizení byly ve všech novinách. Amanda Barerová v minulosti ukázala na jednoho muže, který podle ní, měl prsty v jejím zmizení, jenže to nedopadlo přesně podle plánu - muž je stále na svobodě.

Zatímco se Erika snaží hledat vodítka k případu, přijíždí na návštěvu její sestra s dětmi. Erika je ve stresu z případu, který si vybojovala a to, že přijíždí na návštěvu její setra jí ke klidu nepřispívá. Také je tu tajemný útočník, který se snaží svést všechny detektivy ze stopy. Je mu lhostejné, že při tom připraví i několik lidí o život. Jedné noci si vybírá i byt Eriky Fosterové, jenže ta se danou noc nachází jinde a útočník tak naráží na její sestru s dětmi.
Po druhém díle jsem byla lehce zklamaná, protože první a druhý díl byl téměř identický směr vyšetřování případu. Nebudu lhát, třetího dílu jsem se bála. I když jsem byla od Vás, čtenářů, ujištěna, že tohle bude pecka. Jsem ráda, že mi netrvalo dlouho se do třetího dílu pustit, protože jsem byla nadšená!

Vyšetřování případu probíhalo postupně a v příběhu se nenacházela žádná hluchá místa, kde by čtenář mohl ztratit pozornost. To se mi na knize velmi líbilo. Kapitoly byly dlouhé tak akorát a samozřejmě vždy končili tak, že má čtenář nutkání číst dál a dál!

Eriku jsem si v tomto díle oblíbila ještě víc. Stejně tak i Petersona. Mé srdce v tomto díle zaplesalo. :-) Při prvním a částečně i druhém díle jsem jí nemohla přijít na chuť, ale nyní už se těším, jak se s ní opět vydám na cestu při vyšetřování dalšího případu.

I když se tahle četba nedá srovnat např. s Chrisem Carterem, i tak jsem ze série s Erikou Fosterovou nadšená. Styl Roberta Bryndzy mi sedl. Knihy píše velmi čtivě a já doufám, že po ukončení téhle série, nám bude servírovat pod nos další skvělé knihy.

Pokud jste se do Bryndzy ještě nepustili a stále váháte, tak jako jsem váhala já, za mě určitě doporučuji. Věřím, že pokud se řadíte mezi fanoušky detektivek, přijdete si na své. :-)

Zahraniční obálky:

Hodnocení:

,7 hvězdiček.

Četli jste nebo se na knihu teprve chystáte?

Který díl se vám líbil nevíce?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Je super, že se ti kniha líbila. Kdybych se nad tím měla zamyslet, tak tato je asi mou nejoblíbenější z celé série. Přesto mám pocit, že se autor s každým dílem zase o malinko překonává. Skvělá je i Chladnokrevně nebo teď ta poslední Smrtící tajnosti.
    Co se týče srovnání s Carterem, tak jak píšeš, nedá se to srovnat. Carter je masochista :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak říkáš. Carter je masochista. :D Lépe bych to nevystihla. A na další díly s Erikou se moc těším. ^_^

      Vymazat
  2. A je ten druhý díl vůbec důležitý?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to vezmu kolem a kolem, tak možná ani ne, ale propásla bys vedlejší příběh postav a divila by ses, kde se Erika ve třetím díle ocitla a proč. :-)

      Vymazat
  3. Ja si myslím, že se to dá domyslet, ne? Už si teda nepamatuji nakolik se řešil její život, ale mamka úplně ignoruje to, v jakém poradi knihy vychszeji a taky jí to nevadi :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš taky pravdu. Když člověk ví, jak probíhal první díl, tak by se to alo domyslet, proč skončila nekdě jinde. Takže je to prakticky jedno. Jenom by se člověk ochudil o případ. Kdyby ten díl vynechal. :))

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^