pátek 19. dubna 2019

Hračkář - Adrew Mayne [RECENZE]

Originální název: Looking Glass
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 296
Nakladatel: Kalibr

"Profesor Theo Cray se kvůli podezřením, která ho obklopila po smrti jeho někdejší studentky, a skandálním spekulacím poté, co byl zabit její vrah, se nemůže vrátit ke svému univerzitnímu výzkumu. Pokouší se tedy začít nový život v jiné oblasti, ale téměř proti své vůli je vtažen do dalšího nevyřešeného případu. Zoufalý otec pohřešovaného dítěte, jehož úřady odmítají vyslechnout a odnikud se mu nedostává podpory, se obrátí o pomoc na Thea. Jediné stopy představují dětské kresby a městská legenda z chudinské čtvrti o bytosti přezdívané Hračkář. Aby Theo odhalil, co se za Hračkářem skrývá, musí odsunout stranou všechno, co mu říká věda, a vydat se do světa, v němž mají sny a noční můry stejnou váhu jako skutečnost. A čím hlouběji se do případu noří, tím zjevnější je, že za tím může být dalekosáhlé spiknutí – a nejspíš má i další oběti."


Druhý díl ze série Naturalista je tady a my se opět setkáváme s profesorem Theo Cayem. Theo se nám opět vrátil k výzkumu a snaží se překonat zážitky, které ho nedávno potkali při řešení případu jeho bývalé studentky. Theo by chtěl zapomenout na to, co se stalo, a tak se věnuje novému výzkumu, jenže jednoho dne se u něj před domem objeví muž s fotkou malého chlapce.

Theo se nejprve snaží muže odmítnout, ale nakonec ho samotný příběh zaujme. Snaží se nacházet vodítka k tomu, kdo a proč unesl malého chlapce z chudinské čtvrti. Úřady všechna podivná zmizení dětí zametla pod pokličku, jelikož neměly žádná vodítka k pachateli. Nakonec se tedy spousta rodin musela smířit s tím, že se jejich děti nikdy nevrátí.

Netrvá to dlouho a Theo se seznamuje s místní báchorkou, která pojednává o muži jménem Hračkář. Čím víc se o něm profesor dozvídá, napadá ho "Co když to přeci jen není žádná báchorka?". Začíná se vyptávat dětí, zda se s Hračkářem někdy setkali, jenže jediné co se od nich dozvídá, jsou samé povídačky a jde vidět, že se s ním nesetkali. Theo ale později zjišťuje, že je tu přeci jen jedna osoba, která se s ním před několika lety setkala a velmi dobře si na něj pamatuje.

Profesor Theo Cray se nám opět pouští do vyšetřování a snaží se svými metodami zjistit, kde se Hračkář nachází, proč unáší děti specifického původu a hlavně kdo všechno za tím stojí. Je za tím jen jeden člověk nebo se jedná o něco, co sahá ještě mnohem výš?


Kdybych měla Hračkáře porovnat se Šelmou, tak musím říci, že tahle kniha se mi zdála mnohem uvěřitelnější. Když si vzpomenu na konec Šelmy, byla tam pasáž, která by byla v normálním životě téměř nemožná. Naopak příběh s Hračkářem bych si dokázala v dnešní době živě představit, zvláště v chudinských čtvrtí.

Z příběhu mě v určitých částech mrazilo v zádech. Kniha byla velmi čtivá, měla jsem ji přečtenou během 24 hodin - až tak mě ten příběh vtáhl do sebe! :-) Nemohla jsem přestat číst už jen z toho důvodu, že jsem chtěla vědět, jak to dopadne a kdo se ukáže jako pachatel.

I když měl příběh trochu pomalý rozjezd a pár stránek mi trvalo, než jsem se do příběhu začetla, musím říct, že tohle za přečtení prostě stálo. Zbožňuji prosefora Thea, jeho styl vyšetřování a jeho smysl pro detail. Doufám, že u nás postupně vyjdou všechny jeho knihy. Letos autor napsal knihu s názvem "Murder Theory" a ještě by měla vyjít kniha "Dark Pattern". Byla bych opravdu moc ráda, kdyby je u nás vydaly všechny. A samozřejmě doufám, že autor nás bude dále zásobovat dalšími skvělými příběhy.

Pokud jste četli Šelmu a líbila se vám, věřím, že tahle se vám bude líbit ještě víc. Setkala jsem se i se čtenáři, kterým se po dočtení Hračkáře líbila více Šelma. Ten názor samozřejmě akceptuji, každého může uhranout jiný příběh. Každopádně fanoušky thrillerů tohle prostě nesmí minout! :-)

Zahraniční obálka:


Hodnocení:


Četli jste tuhle knihu? 

Máte rádi thrillery nebo dáváte přednost jiným žánrům? 

Líbila se vám víc Šelma nebo Hračkář?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

4 komentáře:

  1. Šelmu právě čtu a zatím nevím nevím, ale Hračkář mě opravdu zaujal!
    Legenda, děti, to by mohl být opravdu silný příběh. Ale nechtěla jsem, aby mi Hračkář pověděl konec Šelmy, takže pěkně popořadě. :D
    Taky jsem slyšela, že někdo měl raději Šelmu, nebo naopak Hračkáře. Třeba moje kolegyně nebyla vůbec schopná Šelmu dočíst, někde v půlce knihy to odložila. Já nemám ráda, když knihy nedočtu, takže snad mě to brzo začne bavit, jinak budu fakt naštvaná. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že Šelma nemusí sednout každému. Už jsem se setkala s někým, komu také moc nesedla. Každopádně určitě knihu dočti, jenom ber trochu s nadsázkou její zakončení. :D A právě kvůli tomu konci, byl pro mě pak Hračkář lepší, protože byl uvěřitelnější. :)
      Doufám, že tě ještě kniha začne bavit, přeci jen, je to zase jiný druh thrilleru. :D :))

      Vymazat
  2. Zatím jsem žádnou od něj nečetla, ale plánuji. A tedy přijde mi, že Hračkář taky skvěle zní. Jen se k tomu dostat. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ani jsem netušila, že Hračkář je druhý díl. Každopádně to zní hodně lákavě a asi se po knihách podívám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^