pondělí 11. března 2019

Skleněný les - Cynthia Swanson [RECENZE]

Originální název: The Glass Forest
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 400
Nakladatelství: Vendeta

"Nejprodávanější autorka dle New York Times přichází s napínavým románem o velmi problematické rodině a třech ženách, které odhalí své temné pravdy. Na podzim roku 1960 žije Angie Glassová idylický život ve svém rodném městě Wisconsin. V jednadvaceti se vdala za okouzlujícího, hezkého Paula, a právě porodila chlapečka. Ale jeden telefonát jí navždy změní život. Když Ruby informuje Angie a Paula o tom, že její otec spáchal sebevraždu a matka je nezvěstná, všeho nechají a letí do malého města Stonekill v New Yorku, aby Ruby podpořili. Angie si myslí, že pomůžou nešťastné mladé neteři nést zármutek, ale Ruby je složitá a záhadná sedmnáctiletá žena, která odmítá jakoukoliv péči. Angie zůstává v Henryho a Siljiině úžasném a ultramoderním domě na okraji lesa. Čím více se dozvídá o komplikované rodině Skleněných, tak začíná zpochybňovat samotnou strukturu svého vlastního manželství. Kniha provádí čtenáře Siljinými vzpomínkami, díky kterým objevuje Angie pravdu. Ruby strategicky rozebírá poměr svých rodičů, odhaluje příběh o lásce, tajemství a konečné zradě."



Příběh je nám vyprávěn z pohledu tří žen. Ty tři ženy mají něco společného a není to jen jejich příjmení. Je to osud, který je svedl do rukou mužů, kteří mají tak trochu záhadnou minulost. Minulost, kterou znají všichni kolem nich, jen ne ony.

Angie je 21 let a s Paulem Glassem mají krásného chlapečka PJ. Na první pohled mají idylický život, který je ale propleten změtí tajemství. Jednoho dne Angie zvedá telefon, kde se ozývá její neteř Ruby Glassová, že její matka utekla a otec je mrtvý. Když se Paul dozvídá, že je jeho bratr mrtvý, vydávají se na cestu do malého města Stonekill, aby uctili jeho památku. To si aspoň Angie myslí.

Po příjezdu do Stonekillu Ruby s tetou Angie skoro vůbec nekomunikuje. Jediný, ke komu vzhlíží je Paul. Angie si toho moc dobře všímá a přemýšlí, co ty dva může spojovat. Proč jsou si tak blízcí? 

Ruby je záhadná jak tajemný hrad v Karpatech. Ve škole měla vždy samé jedničky, nikdy nebyla problémová, ale i tak ji policie předvolává k výslechu, aby zjistili, jestli nemá náhodou se smrtí svého otce něco společného.

Od příběhu Silji se dozvídáme mnoho důležitých informací z minulosti. Ať už to, jak se seznámila se svým manželem Henrym, tak i dalšími významnými událostmi, které jsou pro současnost, ve které se nachází 18náctiletá Ruby, velmi důležité. 

Díky Siljiným vzpomínkám se dozvídáme, jak viděla svůj život. Pomalu se nám odhaluje něco, co by nás ani ve snu nenapadlo. Proč Silja odešla? Co tomu předcházelo? Proč je nyní Henry mrtvý? Kdo ho zabil? Spáchal sebevraždu?
Rodinné ságy nejsou můj šálek čaje, ale musím říct, že po přečtení anotace mě kniha velmi zaujala. Jak víte, thrillery jsou v poslední době mým oblíbeným žánrem, a proto jsem si řekla, že bych mohla tuhle kombinaci vyzkoušet.

Na začátku knihy je nám naservírována událost, která se nám v průběhu knihy odhaluje. Pozornost čtenáře to tedy udržuje ve střehu, aby nepřišel o něco, co by mělo vliv na odhalení výsledné události. To, že zemřel manžel Silji a to, že utekla, se opravdu dozvídáme hned na prvních stránkách a ve čtenáři to vyvolává otázky, co se asi tak mohlo stát? Proč utekla? Proč Henry zemřel? 

Příběh utíkal pomalu. Seznamujeme se zde s celou Siljinou minulostí. Každopádně musím uznat, že i když příběh plyne pomaleji, musím uznat autorčin talent. Po celou dobu si kniha udržela mou pozornost. Nikdy mi neulétla myšlenka někam jinam. Dopomáhaly tomu i krátké kapitoly, díky kterým se mi kniha četla mnohem příjemněji.

Z počátku jsem si nedokázala oblíbit postavu Ruby, ale postupem času jsem začínala chápat její osobnost a už mi nepřišla tak zvláštní, jako na začátku. U Silji mi také chvíli trvalo, než jsem jí přišla na chuť. Každopádně když se na příběh dívám zpětně, musím podotknout, že jak Ruby, tak Silja byly opravdu silné ženy.

Z pohledu Silji je zde věnována i poměrně důležitá část právě Henrymu. Ukazuje nám, jak se do sebe zamilovali a jak začal jejich společný život. Ať jsem se snažila sebevíc, nedokázala jsem jejího manžela pochopit. Celou tu dobu mě v knize iritoval a měla jsem sto chutí všechny části o něm vymazat. Což je samozřejmě nemožné. Bez něj by příběh neměl žádný smysl.

Věřím, že si zde fanoušci thrillerů přijdou na své a pokud máte rádi i příběhy kde se řeší rodinná historie, tak je tahle kniha pro vás jako dělaná. Za mě bych vám ji ráda doporučila, je to něco jiného než klasický thriller, nesetkáváme se tu v hlavní roli s vyšetřovateli, ale spíše rodinou, díky které se dozvídáme proč a jak se daná událost odehrála. :-)

Zahraniční obálky:


 Hodnocení:




Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod nakladatelstvím Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE



Četli jste knihu "Skleněný"? 

Máte rádi knihy, kterou jsou zaměřené na rodinnou historii?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Teda, teď jsi mě opravdu nahlodala. Knížku jsem úplně minula, ale spíše schválně, protože název Skleněný les mi evokoval nějakou spíše fantasy, ale teda to jsem se přepočítala. Píšu si ji na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to tedy zní opravdu skvěle. Ráda bych si ji přečetla, ale teď se mi navršily jiné knihy, které si chci co nejdříve přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To úplně chápu. :) Ještě štěstí, že ty knihy nám nikam neutečou ^^

      Vymazat
  3. Skvělá recenze :) O knize slyším poprvé, ale podle tvé recenze nevypadá vůbec špatně :) Na nějaký thriller mám docela chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se do knihy pustíš, budu ráda když dáš vědět, jak se ti líbila :))

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^