pátek 29. března 2019

Já už budu hodná - Clara Weiss [RECENZE]

Originální název: Ich will brav sein
Žánr: Literatura světová, Romány, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2017
Počet stran: 368
Nakladatel: Edice Knihy Omega

"Léto je za rohem, když se studentka Juli přestěhuje do malé podkrovní místnosti v půvabném mnichovském bytě. Sdílí byt s mladou herečkou Gretou, kterou si okamžitě zamiluje. Ale hlavně, konečně může začít naplno žít. Ale Juli má čím dál tím větší pochybnosti, že s ní Greta nehraje fér a že se pod příjemnou slupkou schovává velmi krutá bytost. A když se objevuje první mrtvola, Juliin život se mění v peklo. Ale mrtvola v jejich bytě není zdaleka poslední. Kamarádka zmizí a na schodišti se nachází další tělo. A další přibývají. Juli je ve velkém nebezpečí a na útěk je příliš pozdě... "





Když se kniha „Já už budu hodná“ objevila v seznamu, ze kterého jsme si měli vybírat knihy na recenzi, byla jsem nadšená. Měla jsem v plánu si ji později pořídit, protože anotace mě na ni velmi nalákala a jak už víte, já si prostě žádný thriller nemůžu nechat ujít.

Hlavní hrdinka Juli se vydává do Německa za studiem a při cestování vlakem se jí čirou náhodou v bundě objeví lísteček s inzerátem na ubytování. To přichází Juli vhod, jelikož to je to jediné, co ji chybí k tomu, aby se zde mohla na nějakou dobu usadit. Rovnou se tedy vydává na adresu, která je uvedená na lístečku. Netrvá to dlouho a Juli se seznamuje s Grétou, které patří byt, ve kterém nabízí pokoj k pronájmu. Gréta neznámou dívku přijímá a nabízí jí i na nějakou dobu svůj nábytek, jelikož ten Juli přijede až později.

Gréta je jednou z těch slavnějších hereček, které se ve městě nachází. Je hlavně známa svými rudými vlasy, které Juli fascinují. Později se také seznamuje s Grétiným přítelem. Juli se po většinu času nachází v bytě sama, protože Gréta má každý den zkoušky herectví.

Čím více se prodlužuje délka jejího pobytu, začíná se Gréta k Juli chovat velmi zvláštně. Vadí jí na ní všechny maličkosti, které Juli dělá. Ať už je to neuklizená koupelna nebo používání jejího nádobí. 

Juli se začíná cítit utiskovaná a Grétino chování jí nepřijde normální. Vypadá to, jako by jí vadilo, že s ní vůbec bydlí. Proč by jí ale nabízela pokoj k pronájmu? Přestává se jí líbit její chování a když se u nich na půdě jednoho dne objeví mrtvola, je si jistá, že Gréta asi nebude tak nevinná, jak se na první pohled zdá.
Na knihu jsem se velmi těšila, a proto jsem se do ní pustila téměř okamžitě, co mi dorazila. Překvapilo mě, že jsem se do knihy začetla hned ze začátku. Dopomáhaly k tomu samozřejmě i krátké kapitoly.

Kniha je rozdělena na několik částí. Každé části předchází příběh mladé dívenky, která v mládí utrpěla trauma, když ji maminka za všechno, co provedla, zavírala na půdu a hrozila ji tím, že když nebude hodná, přijde si pro ni čarodějnice. Postava malé holčičky se samozřejmě nachází i v přítomnosti, ve které je kniha z velké části vyprávěna. Takže tedy sledujeme dvě časové osy.

Celou dobu jsem hltala slovo za slovem. Na jednu stranu jsem chtěla mít knihu přečtenou hned, ale na druhou jsem si chtěla příběh vychutnat. Nedokážu říct, jestli jsem si nějakou postavu z knihy oblíbila. Každá má něco svého, ale zde se člověk spíše pozastavuje nad tím, koho by neměl mít rád, kdo je ten zlý.

Příběh plyne pozvolně, nejsou zde žádné zbytečné odbočky. Cílem knihy je čtenáře trochu potrápit, hraje si s naší myslí a baví se nad tím, jak tápeme neznámem. Nezařadila bych knihu do stejné složky s thrillery, které jsou těžko odhadnutelné, ale i tak si myslím, že čtenářovu mysl potrápí. Přesně takové knihy já zbožňuji a pokud jste na tom stejně, tak rozhodně doporučuji!

Hodnocení:

a půl hzvědičky. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Edice Knihy Omega a zakoupit si ji můžete ZDE

 Četli jste knihu "Já už budu hodná" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. To zní moc, ale moc pěkné. Máš skvělý výběr thrillerů, se mi kvůli tobě zvyšuje seznam k přečtení. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudu lhát, jsem moc ráda, že ti zrovna já rozšiřuji seznam knih, které by sis chtěla přečíst. :D :) Tenhle thriller byl úžasný! :)

      Vymazat
  2. Chystám se na ni a jsem ráda, že se ti kniha líbila :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^