Duch domu Ashburnů - Darcy Coates [RECENZE]

Originální název: The Haunting of Ashburn House
Žánr: Literatura světová, Horory
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2016
Počet stran: 256
Vydavatelství: Fobos

"O tomto domě se šířily podivné zvěsti bezmála sto let. Jeho majitelka, Edith, odmítala nechat kohokoli vstoupit dovnitř a nedaleké městečko navštěvovala jen málokdy. Po její smrti zdědila dům její jediná příbuzná, Adrienne. Vše co má, je jeden kufr, dvacet dolarů a milovaný kocour. Dům je pro ni příležitost, jak začít nový život, kterou si nemůže dovolit odmítnout.  Ačkoli na duchy nevěří, při zkoumání svého nového domova naráží na věci, které v ní vyvolávají neklid. Do tapet na zdech jsou vyryty podivné nápisy, v lese nedaleko domu je ukryt starý hrob a tajuplné portréty v chodbě v prvním patře jakoby sledovaly každý její pohyb. Jak odhaluje další a další tajemství domu, začíná věřit, že pověsti, které se o něm vyprávějí, mají možná pravdivější jádro, než předpokládala. Budova má chmurnou a děsivou minulost. Adrienne postupně zjišťuje, že o její život usiluje něco hluboce nepřirozeného a děsivě odporného."

Duch domu Ashburnů se stal mou první hororovou knihou. Když tedy opomenu tzv. dětské knihy, které mají občas označení "horor".

Hlavní hrdinka Adriene se po několika letech vrací zpět do domu, který patřil rodině Ashburnů. Jediné co si ze své poslední návštěvy tohoto domu pamatuje je, jak odjíždí se svou matkou pryč. Teď se ocitá zpět na místě, o kterém si toho moc nepamatuje. Když ji taxikář dovezl k domu, byla velmi překvapená, jak dům vypadá. Od té doby co jej viděla naposledy, se vůbec nezměnil.

Adriene není zrovna nejbohatší a když se dozvěděla, že po smrti své tety Edith zdědila tenhle obrovský dům, byla to pro ni příležitost na nový začátek. Při stěhovaní, si s sebou zabalila pouze notebook, jeden kufr a svého kocoura Wolfganga.

Při prohlídce domu si Adriene všímá zvláštních nápisů vyrytých na zdech a podivných portrétů, bývalých majitelů domu. I když obyvatelé městečka vykládají o domě různé strašidelné příběhy, nic si z toho nedělá, jelikož není ten člověk, co by věřil na duchy. Jiní lidé by vzali nohy na ramena hned, co by překročili práh domu. Adriene je ale mnohem silnější, než se na první pohled zdá.

I když se Adriene dozvídá více o minulosti tohoto domu, nikdy by se nedokázala připravit na situaci, která se v následujících dnech začne odehrávat. Přestává se v domě cítit bezpečně, zvláště když se za okny začne míhat podivuhodná postava.

Při přečtení názvu knihy se mi téměř ihned vybavil seriál The hauting of hill house. Myslela jsem si, že příběhově to bude tak trochu podobné, ale když jsem se dostala do poloviny knihy, byla jsem na omylu. Srovnávat to se seriálem byla chyba. Byla jsem ráda, že se děj vyvinul takovým způsobem. Neočekávala jsem to a nastal u mě moment překvapení. Což mě velmi potěšilo. :-)

Kniha byla kraťučká, byla to taková rychlá jednohubka. Knihu jsem zvládla přečíst během dvou dnů. Kdybych zrovna necestovala do Prahy, měla bych ji přečtenou možná i za jeden den.

Adriene byla skvělá. Kdybych byla na jejím místě, hned bych se při pohledu na dům vrátila do taxíku a odjela. Jsem šílený poseroutka a sama s kočkou bych tam určitě nebydlela. A tím šílený poseroutka myslím například to, že i v jednopokojovém bytě se dokážu bát, protože z chodby se vždycky ozývají opravdu divné zvuky. Hlavně vždy, když jsem přes noc sama na bytě.

V určitých částech příběhu mě dokonce mrazilo v zádech, a když jsem s knihou cestovala vlakem, jedné paní se mě podařilo i vyděsit. Naštěstí jsem sebou jen polekaně trhla a nevykřikla, to bych si zadělala na pěkný trapas. Tímto bych ráda poukázala na to, že zde opravdu byly části, kdy člověk hltá slovo za slovem, a když by vám někdo položil v tu správnou chvíli ruku na rameno, možná byste vyskočili z kůže. Miluju, když ve mě tenhle pocit dokáže vyvolat kniha. :-)

Pokud máte rádi mrazivé a napínavé příběhy, ráda knihu doporučím dál. Mě velmi zaujala a těším se, co nám ještě pod značkou Fobos vyjde. Doufám, že se v blízké době dočkáme dalšího hororu! :-)

Zahraniční obálky:

Mrs. Jungová!