středa 21. listopadu 2018

Tipy na vánoční čtení


Za měsíc a pár dnů tu máme Vánoce a já už si teď dělám malý seznam, co všechno bych si chtěla během svátků přečíst. Minulý rok se mi během důležitého a zároveń těžkého zkouškového období nepodařilo přečíst žádnou vánoční knihu, i když jsem ji měla nachystanou. Letos se ale všechno mění. Tento rok mě čekají poklidné vánoční svátky a tak mám v plánu přečíst to, co jsem minulý rok nestihla. :-)


 Na svůj seznam knih, které plánuji o Vánocích přečíst, řadím každoročně i Harryho Pottera ilustrované vydání, které vždy ten daný rok vyjde. Minulý rok se mi nepodařilo přečíst třetí díl a tak se do něj chci pustit letos. :-)
Ke každé knize Vám zde přihodím i anotaci, ať si můžete rovnou přečíst o čem daná kniha je.

1. Harry Potter a Vězeň z Azkabanu

Harry Potter a jeho kamarádi Ron a Hermiona jsou už ve třetím ročníku bradavické Školy čar a kouzel. Harry se nemohl dočkat začátku školního roku, když ale přijede do Bradavic, panuje tam napjatá atmosféra a strach. Proč? Na svobodu uprchl vězeň z Azkabanu, nebezpečný vrah Sirius Black – prý nástupce lorda Voldemorta, Pána zla. A stopa vede – kam jinam než do školy v Bradavicích.

Harryho zná snad každý a možná jsem sem tu anotaci dávat nemusela, ale přeci jen pro jistotu, kdyby se zde objevil čtenář, který Harryho ještě nečetl. Přiznám se, všechny díly Harryho se mi do dnešního dne nepodařilo přečíst. A tak držím aspoň každoroční tradici a čtu aspoň jeden díl za rok.


2. Vánoce v Paříži

Paříž je vždycky dobrý nápad, řekla kdysi slavná herečka Audrey Hepburnová. Už proto, že Paříži se říká město lásky. Tak kam jinam zamířit, když vám láska chybí?  Ava s nejlepší kamarádkou Debs se tam vydají právě o Vánocích. Zrovna začalo sněžit, Eiffelovka zlatě září a všude voní svařené víno a čokoláda. Když potkají záhadného fotografa Juliena, který má oči jen pro ni, Ava skoro zapomene na své předchozí zklamání. Jenže jednou si už ale spálila prsty, a tak váhá. Zvlášť když ji proradný expřítel začne bombardovat smskami. Uvěří Julienovi, i když odhalí jeho tajemství? Najde v nejromantičtějším městě novou lásku? Dojemný, vtipný a láskyplný příběh je tím pravým pro správnou vánoční atmosféru.

Tuhle knihu jsem si pořídila před pár týdny a už teď se na ni těším. Na databázi knih má 75%, což pro mě není nijak špatné hodnocení, jenom to nebude žádná pecka roku. :-)

3. Po tvém boku

Když Autumn zjistí, že zůstala zamčená v knihovně, myslí si, že už to nemůže být horší. Až do té chvíle, než přijde na to, že Dax tam skončil s ní. Autumn toho o Daxovi moc neví – prý je to samotář, a jednou se dokonce zapletl do nějaké bitky a skončil v polepšovně. Ale je si naopak jistá tím, že je asi tou poslední osobou, se kterou by chtěla někde zůstat celý víkend zavřená. A tak si prostě jen dokola připomíná, že je jen otázkou času, než si její přítel Jeff všimne, že ji nechal v knihovně, a vrátí se pro ni. Jenže Jeff se nevrátí. A tak musí Autumn jíst pár dní jen jídlo z automatu a bavit se s divným klukem. Naštěstí ale zjistí, že Dax není zas tak zvláští a že si dobře rozumí. Dokonce víc, než si kdy Autumn s jakýmkoli jiným klukem rozuměla. Můžou ale jejich pocity přežít konec víkendu a návrat do jejich původních životů?

Nevím do jaké míry je kniha vánoční, ale obálkou se na tenhle čas výborně hodí! O Vánocích mám vždy chuť na romantické příběhy a tohle bude určitě milá jednohubka ^_^.

4. Posmrtný život Holly Chaseové

Před pěti lety na Štědrý večer navštívili Holly tři duchové, aby jí ukázali, jaká se z ní stala zkažená a sobecká dívka, a žádali ji, aby se změnila a vše napravila. Ale Holly to odmítla. A pak zemřela.  Nyní pracuje pro super tajnou společnost jako Duch minulých Vánoc a snaží se napravit další sobecké lidi, jako byla ona sama. Holly zůstává stále ve věku sedmnácti let, zatímco její rodina a přátele žijí bez ní. Ale letos se vše změní!

Tuhle knihu jsem si pořídila letos na Humbooku, ale zatím jsem se k ní ještě nedostala. Z toho důvodu jsem si řekla, že si ji nechám na svátky a čtení si maximálně užiji! :)




5. Zbožňuju Vánoce

Angela plánuje svou vlastní newyorskou pohádku… 
* Obrovský vánoční strom 
* Vaječný koňak 
* Výstřední britské tradice 
* Senzační mužský 
Jenže Santa přihazuje samá překvápka – nová práce, nečekaná posedlost nejlepší kamarádky Jenny, která touží po dítěti, a odhodlání jejího mužského, že by se měli chovat dospěle a usadit se. Když se na prahu začnou bez pozvání objevovat přátelé (a svádět ji na scestí), s Angelinými veselými Vánocemi to jde z kopce. Tolik ke šťastným svátkům – z něčeho bude nutno slevit…

U téhle série jsem tak trochu na vážkách... první díl skvělý, druhý také, ale když jsem se dostala k Zbožňuju Londýn... tohle bylo pro mě doslova utrpení. Už ani nevím jak dlouho jsem knihu četla, ale pamatuji si, že jsem u ní byla více otrávená než aby se mi líbila. I přesto jsem odhodlaná dát šanci poslední knize, kterou jsem ještě od autorky nečetla.

6. Světla zimní noci

Nou vyhnali z domova a přinutili ji vzdát se svého dítěte, protože otěhotněla s německým vojákem. Žije a pracuje na malé železniční zastávce, kde jednoho dne zastaví vagon plný židovských nemluvňat směřující do koncentračního tábora. V okamžiku, který převrátí celý její život naruby, Noa bez rozmyšlení popadne jedno z dětí a uteče s ním do zasněžené noci. Útočiště nalézá u kočovného cirkusu, kde se musí naučit nebezpečnou akrobacii na visuté hrazdě, aby skryla svou pravou identitu. I přes počáteční neshody se spřátelí s akrobatkou Astrid. Když ale pravda vypluje na povrch, musí se obě rozhodnout, zda je jejich výjimečné přátelství dokáže spasit, nebo jestli tajemství, která ukrývají, vše zničí.

Tahle kniha není přímo vánoční ani tolik romantická, ale svou obálkou přímo láká k přečetní v období, kdy na zem padá sníh. Číst celé svátky romatické knihy by mohlo člověka nudit a proto sem dávám jako další tip i tuhle knihu, u které na internetu kolují samé pozitivní ohlasy. :-)

A jaké knihy máte v plánu číst vy? 

Děláte si seznam nebo uvidíte co vám přijde pod ruku? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

7 komentářů:

  1. Na Vánoce jsem si nikdy nedělala seznam či alespoň jednu vánoční knihu. Ale říkám si, že bych to mohla změnit a na Vánoce si přečíst Vánoční koledu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle články jsou super :-) Já si chci na vánoce taky přečíst něco vánočního, vidím to na nějakou romantiku, kterou čtu opravdu semtam. Minulý rok jsem četla Vánoční koledu, ale letos se na ni už nechystám. Poslední kniha má krásnou obálku, ale ten příběh asi nebude úplně pro mě....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, poslední kniha má naprosto ádhernou obálku, obdivovala jsem ji dlouho v knihkupectví *_* je pravda, že tohle opravdu není moc dobré téma na vánoce, ale když si člověk bude chtít oddechnout od romantiky a přejít k něčemu vážnějšímu, tak by tohle byla dobrá volba. :-)

      Vymazat
  3. Tak to se máš. Já se těšila jak se pustím do čtvrtého Harryho a letos nebude. Tak alespoň tu Vánoční koledu opráším...

    OdpovědětVymazat
  4. Zavidím, že budeš mít čas na čtení. (já ne :(( ) Z těchle knih si už dlouho dělám zálusk na Zbožňuju Vánoce, protože ostatní díly byly super a Po tvém boku, což je kniha na kterou slýchám chválu ze všech stran. :)) Budu držet palce, ať vše stihneš. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nejspíš si letos o Vánocích přečtu Harryho Pottera v němčině. Jen ještě nevím, který díl. :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu pěkné kousky si si vybrala, přeji ti aby se ti povedlo přečíst všechny zde zmíněné :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^