sobota 17. listopadu 2018

Ráj mrtvých dětí - Roxann Hill [RECENZE]

Originální název: Wo die toten Kinder leben
Série: (1.)
Žánr:  Literatura světová, Detektivky
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2003
Počet stran: 256
Vydáno: Vendeta


"Sebevražedné oběti z ideálních rodinných poměrů nevysvětlitelně končí své životy. V kulisách německého maloměsta se začnou množit záhadné, téměř rituální sebevraždy mladých lidí z jedné diecéze.  

Inspektorka Anna, která překonává životní krizi, je najata knězem a církevním vyšetřovatelem, aby objasnila důvod těchto činů. Anna je krásná, emancipovaná mladá žena s velmi odtažitým vztahem k církvi a smutnými vzpomínkami na ztrátu dítěte. Těžko překonává traumata prožitá při službě u policie, ale i přesto nachází přátele a smysl své práce.  

Na pozadí kalných podzimních dnů, zastrčených skladů a neustále hrozícího nebezpečí se pohybuje dvojice se statečnou vytrvalostí. Navíc vlivem přepadení a ohrožení života se mezi nimi začne vytvářet křehké pouto.  

Objeví se další kriminální čin, zneužívání dětí. A co hůř? Stopy vedou opět k církvi. Překvapivé rozuzlení odhaluje otřesné souvislosti zmanipulovaných smrtí mladých lidí. A na konci, po sérii děsivých zážitků bez oddechu, dva lidé nacházejí ve všem smysl a čistotu."



Ráj Mrtvých dětí je prvním dílem z detektivní série bývalé policajtky Anny a kněze Pavla. Anna byla z pozice inspektorky sesazena kvůli poslednímu případu, který se jí vymknul z rukou a zemřel kvůli ní malý chlapec. Její manžel, velmi vlivný právník, ji kvůli tomu připravil o její dceru. Trvalo nějaký čas, než se Anna dala dohromady a je ráda, že s dcerou může udržovat aspoň telefonní kontakt.

Pavel přichází za Annou a žádá ji o pomoc s případem, který se týká jejich diecéze. Objevili se dva případy kdy mladá dívka a chlapec spáchali sebevraždu bez náznaku jakéhokoliv důvodu. Anna a Pavel navštěvují rodiče zesnulých dětí a snaží se přijít na nějaký motiv, který by vedl mladé k tak krutým sebevraždám. Výslechy rodičů jim ale vůbec nepomáhají, protože dle jejich slov byla rodina úplně bez problémová.

V průběhu vyšetřování se Anna s Pavlem setkávají i s jiným případem, který se jejich diecéze netýká. Naráží na skupinu lidí, kteří se baví zneužíváním dětí. Neplánovaně tak začínají vyšetřovat i druhý případ, který je nenechává chladnými.

Mezi Pavlem a Annou se vytváří velmi silné pouto, tráví společně veškerý volný čas a intenzivně se věnují vyšetřování.

Když se člověk, který má s případem společného více než se zdá, dozvídá, že se Anna a Pavel blíží k vyřešení případu, musí se uchýlit k něčemu, co je sklidí z cesty, i kdyby měli zemřít.



Na knihu Ráj mrtvých dětí jsem se těšila už od samotného vydání. Anotace mě natolik zaujala, že jsem po knize musela sáhnout. V poslední době si libuji v detektivkách a thrillerech, takže jsem si čtení téhle jednohubky velmi užívala. Už jen začátek knihy mě přesvědčil o tom, že bude stát za to.

Postavy Anna a Pavel byly vykresleny velmi jednoduše. U Anny se dozvídáme i něco málo z její minulosti a naopak o Pavlovi toho moc řečeno není, což mi přijde jako škoda, protože je, dle mého názoru, velmi zajímavá postava. Doufám, že v dalších dílech se dozvíme o postavách mnohem více.

Kapitoly byly velmi krátké a tak stránky pod prsty jenom mizely. Styl psaní autorky mi sedl, nemám ráda sáhodlouhé popisování prostředí, mám svou představivost a kdybych musela číst dlouhé popisky prostředí, asi bych se unudila k smrti. Už jen díky tomu si mě autorka získala na svou stranu. Chápu, že většina čtenářů si libuje v dlouhých popisech, proto bych možná doporučila zvážit, jestli si by vám nevadilo, že se v knize nachází převážně dialogové scény.

Když bych měla srovnat zahraniční a českou obálku, vybrala bych rozhodně tu naši. Líbí se mi díky tomu, že blíže vystihuje děj knihy, než zahraniční obálka. Co myslíte vy?

Zahraniční obálka:



Hodnocení:



Za poskytnutní recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod značkou Vendeta a zakoupit si ji můžete ZDE


Četli jste Ráj mrtvých dětí nebo se na knihu teprve chystáte? 

Máte rádi detektivní příběhy?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

13 komentářů:

  1. Hodně zajímavé téma, i když podobná témata radši sleduji, než je čtu. Takže dám tip mamce, ta má ráda taková knižní témata :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud má mamka ráda podobný typ knih, určitě doporučuji :))

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Kniha mi zrovna přišla k recenzi, tak se těším až se do ní pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá jak se ti bude líbit. Budu se těšit na tvou recenzi :)

      Vymazat
  3. Tahle kniha má dost děsivý název, popravdě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam i pár nechutných scén (pokud si je člověk živě představí), ale jinak to není tak děsivé jak se zdá :D

      Vymazat
  4. To zní moc zajímavě. Určitě je hezčí česká obálka, jak říkáš, více se k tomu hodí. Ačkoli to jen posuzuji podle tvé recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze. Ale název knihy je vážně dost děsivý. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějaká ta nechutná scéna tam je, pokud si to živě představíš, ale jinak to tak děsivé není :D :)

      Vymazat
  6. Ráj mrtvých dětí mě poměrně zaujal a docela o něm přemýšlím i když na wishlistu jsou některé kousky výš. Každopádně teď díky tvé recenzi na ní mám ještě o něco větší chuť. :-) Skvělá recenze. :-)

    Hlava v knihách

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Betty :) Pokud se rozhodneš k přečtení knihy, budu doufat, že se ti bude líbit :))

      Vymazat
  7. Mám tak nějak pocit, že mi v knize snad pár konečných stran chybí :D 243 str. "Střelila jsi schválně vedle, že?"..a konec? A co dál? Čekala jsem že se ještě nějak rozvine vztah mezi Annou a Pavlem, nebo že se dozvím, jak vlastně Hoffmannová podávala dětem drogy. Nebo můžeme snad ještě očekávat pokračování? Nějak se nedokážu s tímhle "koncem" spokojit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem se koukala na goodreads tak v německu vyšel druhý i třetí díl. Jenže kdo ví, jestli budou přeloženy tady u nás. Co jsem četla názory ostatních čtenářů, tak to moc velký úspěch nemělo. Mě se teda příběh líbil a pokračování bych uvítala. Tak uvidíme:-)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^