neděle 14. října 2018

Devět dní - Zuzana Strachotová [RECENZE]


Žánr: Romány, Literatura česká, Sci-fi
Rok vydání: vydání v originálu 2017
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fantom Print

"Věřit a nepochybovat. Lee Parker věří, Sera Trantorová věří – pouze každý něčemu jinému. Vleklé války nejen že měly fatální dopad na tvář přírody, ale rozdělily lidstvo na dva nesmiřitelné tábory. Životním krédem kněžích je askeze. Hlavními hodnotami jsou čistota, zbožnost a také absence citu. Proti této nesmyslné víře stojí Povstalci, kteří bojují za návrat původního světa. A jejich přesvědčení je neméně houževnaté, jak brzy na vlastní kůži pocítí Parker, nejlepší voják z elitní jednotky Jestřábů a vykonavatel kněžské vůle, který má jasný úkol: přivést do Citadely Povstalkyni Seru živou. Ovšem ani Seřiny pevně vštěpované morální zásady nezůstanou ušetřeny tvrdé zkoušky. Brzy však oba shledají, že uprostřed nezmapované divočiny budou muset čelit novému nebezpečí – záhadnému atmosférickému jevu známému jako Růžová bouře, z jejíchž purpurových blesků dosud nevyšel nikdo živý. Budou Sera s Leem první a budou to ještě vůbec oni? Otočil se snad svět naruby, nebo byl takový i předtím? Dva úhly pohledu, dvě přesvědčení. A pravda ukrytá někde úplně jinde." 




V první části příběhu se setkáváme se dvěma hlavními postavami, Serou Trantorovou a Lee Parkerem. Lee Parker žije v Citadely, je členem Jestřábů, jejichž úkolem je zneškodnit všechny Povstalce, mezi které patří i Sera. Jestřábové patří mezi nejvyšší elitu Citadely.

Všichni v Sabrii se řídí heslem "Věřit a nepochybovat". Na jednu stranu se může zdát, že se zde mají lidé blaze, když mají všechnu tu technologii a možnost léčit zlomeniny tak, jakoby se člověku nikdy nic nestalo. Avšak panují zde velmi přísná pravidla, kdo je poruší, může se jejich hlava ocitnout ve městě nabodnutá na kůlu, jako odstrašující případ.

Hlavním úkolem Lee Parkera je najít Seru Trantorovou a přivést ji do Citadely, aby jim vyzradila informaci, kterou potřebují. Parker se za ní vydává do Protolesa, kde se oba setkávají s Růžovou bouří. Jejich hlavním cílem se v tuhle chvíli stává přežití.

Sera a Parker se ocitají v jeskyni, kde spolu musí přečkat hrůznou bouři a při tom se vzájemně nepřizabít. Růžová bouře je doslova smrtící a během svého trvání zabíjí všechno živé. Proto se ani jeden z nich nepokouší o jeskyni opustit, protože by jim to stejně bylo k ničemu.

Otázkou je, zvládnou Sera a Parker přežít Růžovou bouři? Vrátí se Sera k Povstalcům nebo ji Lee Parker odvede do Citadely a předá jejich soudu?


Kniha Devět dní je rozdělena do dvou částí. V první části příběhu se hlavně seznamujeme se Serou a Parkerem. I když mi Sera přišla zpočátku jako malé dítě, nakonec jsem si ji oblíbila, stejně jako Parkera (toho samozřejmě více). Osobnosti obou postav byly vykresleny velmi dobře.

Autorčin styl psaní mě dokázal naplno vtáhnout do děje, i když ze začátku druhé části jsem se rychle nedokázala vyznat ve všech postavách z Citadely. Během pár stránek jsem se ale vzpamatovala a věděla jsem kdo je kdo.

Zatímco první část knihy je více méně poklidnější v druhé částí se ocitáme jako na vrcholu horské dráhy, ze které se později řítíme střemhlav dolů a jen napjatě čekáme, kam se příběh nakonec dostane.

Kapitoly jsou v knize poměrně dlouhé, což mi znemožňovalo přestat číst při cestě autobusem na konci kapitoly. Momentálně mám cestu do práce na 10 minut a dle výpočtu mé čtečky některé kapitoly vycházely na skoro 25 minut času. Neberu to jako mínus, spíš jen takovou menší vsuvku a časovou orientaci pro budoucí čtenáře. Každopádně i tak jsem si každou kapitolu maximálně s napětím užívala.

Jsem ráda, že v knize byla i romantická linka, tou má duše nikdy nepohrdne. Bylo zde hlavně hodně bojových scén, které mi vůbec nevadily, naopak jsem si je se zatajeným dechem užívala.

Autorka mě svou knihou hodně překvapila, nečekala jsem, že z ní budu natolik nadšená. Už teď se těším na pokračování a Vám všem, kdo jste knihu ještě nečetli, vřele doporučuji. U nás v česku je hodně málo autorů, kteří by dokázali předčít nějakou zahraniční tvorbu a jsem ráda, když můžu říct, že tahle kniha by to dokázala.

Nebudu lhát, na příběh mě prvně nalákala obálka a až potom anotace. Tak už to hold bývá. Po dočtení knihy jsem neskutečně ráda, že mé oko o tuhle knihu zavadilo. A samozřejmě musím poděkovat i své šťastné ruce při výběru lístečku ze skleněné koule na Humbooku u Ereading, jinak bych se ke knize tak brzy ani nedostala! :-)

Hodnocení:


Nejlevnější cenu knihy Devět dní naleznete na Srovname.cz


Četli jste Devět dní? Nebo se na knihu teprve chystáte? 

Čtete knihy českých autorů?

 

S pozdravem
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. jojo, taky byla prvni obalka, ktera me u knihy pozastavila... a jsem rada :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se ti kniha líbila. Já jsem z ní byla nadšená a fakt se těším na další díl :-) Mimochodem z té obálky jsem taky úplně odvařená :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá naprosto skvěle. Hodně jsi mě na knihu nalákala, takže určitě po ní šáhnu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^