pondělí 27. srpna 2018

Někdo cizí v domě - Shari Lapena [RECENZE]

Originální název: A Stranger in the House
Žánr: Literatura světová, pro ženy, thillery
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2017
Počet stran: 272
Nakladatelství: Knižní klub

"V téhle útulné čtvrti spokojených domovů zůstávají nebezpečné lži uzavřeny za dveřmi… Shari Lapena, autorka thrilleru roku 2017 Manželé odvedle, přichází s dalším rodinným dramatem plným tajemství a nečekaných zvratů, které nikdy nepřestanou překvapovat. Karen a Tom Kruppovi jsou šťastní – vzali se teprve nedávno a vlastní nádherný dům poblíž New Yorku. Jednoho dne se Tom vrátí domů a zjistí, že Karen zmizela – její auto je pryč a zdá se, že odjela ve spěchu. Nevzala si dokonce ani kabelku, telefon, doklady. Krátce nato se Tom dozví, že Karen měla nehodu a leží v nemocnici s otřesem mozku a ztrátou paměti. Po čase se Karen, odhodlaná vyléčit se a zapomenout, vrací s Tomem domů. Ale zdá se, že se tam něco změnilo. Něco není v pořádku. Někdo tam byl. Někdo cizí. Jenže v tomhle domě je každý cizí. Každý má něco, co by podle něj mělo zůstat skryto. Něco, kvůli čemu by raději vraždil, jen aby si to mohl nechat pro sebe..."



Už je to rok zpátky, co jsem četla od Shari Lapeny Manželé odvedle, recenzi můžete zpětně najít ZDE. Autorku jsem si díky první knize zamilovala a těšila jsem se na překlad další knihy, kterou byla právě "Někdo cizí v domě".

Karen a Tom se vzali celkem nedávno a žijí šťastný život. Tedy aspoň do té doby, než se Karen vše vymkne z rukou. Jednoho večera utíká z domu, bez kabelky, kterou si jinak vždycky bere všude sebou, nasedá do auta a ujíždí pryč. Jediné co si pak pamatuje je, že narazí čelně do sloupu a ocitá se v nemocnici.

Tom v tu chvíli vchází do domu, který není zamčený a vidí na stole manželčinu kabelku. Jenže její auto je pryč. Mozek mu pracuje na plné obrátky. Snaží se přijít na to, proč jeho žena odjela a ještě k tomu zapomněla zamknout hlavní dveře od domu. Chvíli mu trvá než se rozhodne zavolat policii, aby oznámil, že se jeho žena pohřešuje.

A právě tohle zaváhání se později začíná zamlouvat policistům, kteří začínají vyšetřovat, co se Karen stalo. Proč jela nepovolenou rychlostí na červenou a nabourala čelně do sloupu? Proč manžel přišel domů až o půl hodiny později a proč mu dalších několik minut trvalo, než zavolal policii, že pohřešuje manželku?

"Proč byste ze svého šťastného domova utíkala vyděšená k smrti?"



Od knihy jsem neměla žádná velká očekávání, ale na příběh jsem se velmi těšila. Manželé odvedle se mi hodně líbili a ani jsem nečekala, že by mě mohla tahle kniha nějak zvlášť zklamat. A nezklamala. Děj byl plynulý, autorka nám postupně odhalovala celý příběh. Opět jsem měla hodně teorií jak by mohl tenhle příběh dopadnout a vždycky jsem byla vedle jak ta jedle.

U téhle autorky se mi líbí, že člověk neví, jak vlastně celý příběh dopadne. Mám ráda takové to postupné odhalování děje a taky to, že mi pracuje mozek na plné obrátky jen proto, abych sama vytvářela teorie pro to, jak se co stalo a proč.

Skoro se mi ani nechtělo věřit tomu, že jsem se během dvou dnů dostala na konec knihy. Líbila se mi natolik, že jsem ji nedokázala ani v práci odložit a během pauz jsem si prostě musela číst.

Knihu rozhodně doporučuji těm z vás, co máte rádi napínavé čtení, postupně odhalující se děj a samozřejmě pokud jste fanoušky Shari Lapena, je to nutnost. :-)

Zahraniční obálky:


Hodnocení:


Četli jste Někdo cizí v domě? Líbila se vám kniha?
Nebo se na ni teprve chystáte? 

Budu ráda kdy se podělíte o názory v komentářích. :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová! 

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze :) kniha vypadá zajímavě. Většinou, když člověk nemá velká očekávání je potom nejvíc nadšený. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Někdo cizí v domě se mi vůbec nelíbilo :-( Přišlo mi to jako vykrádačka Manželů odvedle, kteří u mě taky nedopadli nijak slavně. Tuto autorku už nikdy více. Nejspíš mi nesedla. Ale recenzi máš pěknou :-) Hlavní je, že tobě se knížka líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chápu, že to nemusí sednout všem a máš pravdu, že to bylo hodně podobné manželům odvedle, jenom prostě jiný příběh dvou lidí. Myslím si, že tohle je tzv. autorčin styl a že všechny knihy budou takhle na "stejné brdo", ale já jak jsem nic neočekávala, tak jsem byla z knihy i nadšená. :)

      Vymazat
  3. Hezká recenze :) já jsem z knížky taky byla nadšená, ale pak jsem si přečetla Poslední paní Parrishovou a oproti ní je někdo cizí v domě slabý odvar. Vážně doporučuji! :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.com/2018/07/posledni-pani-parrishova-liv-constantine.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za doporučení, knihu jsem si nakonec pořídila, zaujala mě tvá recenze, tak se těším jak se k ní dostanu!! :-) Ještě jednou moc děkuji!

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^