pátek 25. srpna 2017

[MINIRECENZE] Série: Pikantní život Charlotte Lavigneové

Jak jsem slibovala, mám tu pro vás recenzi na sérii Pikantní život Charlotte Lavigneové. Rozhodla jsem se tuhle sérii rozebrat v rubrice "Minirecenze", aby si ti, co třeba četli jen první díl (nebo žádný), mohli přečíst recenzi pouze na ten díl, který chtějí, jelikož v dalších dílech už se nachází určité spoilery, které by vám vyzradily, jak předešlý díl skončil. Což určitě nechcete. 
Tak jdeme na to! :-)


Originální název: Piment de Cayenne et pouding chômeur - 1. díl
Autor: Nathalie Royová
Počet stran: 312 stran

K prvnímu dílu téhle knihy jsem byla hodně skeptická, ale musím říct, že děj byl stejně zajímavý a pikantní jako obálka knihy. Opravdu nelituji, že jsem se do knihy pustila a rovnou do všech třech dílů po sobě. Prožila jsem krásné dva týdny v duchu Charlotte Lavigneové a nevím jak u vás, ale u mě tahle trilogie zabodovala na plné čáře!
Děj knihy se odehrává (jak jinak) okolo Charlotte, jejích přátel a rodiny. Hlavně tedy přátel Uga a Aiši. Ale co by to bylo za příběh bez milostných románků? Těch je tady taky opravdu hojně! Charlotte se v prvním díle snaží zaujmout svou lásku Maxe kulinářským uměním a přesvědčit ho tak, že je pro něj ta pravá. Jenže ne všechno jde podle jejího plánu a vše na co sáhne (doslova) se jí bortí pod rukama.
Charlotte pracuje jako produkční v televizi, avšak před kameru se jí zatím nepodařilo dostat, i když je to její velký sen. - Mít svou vlastní show! - Ale v skrytu duše stále věří, že se jí to jednou podaří. (a já doufala s ní)
Charlotte má opravdu hodně dobrodružný život a musím říct, že jsem se ani u jednoho dílu nenudila, protože autorka vždycky přišla se skvělým (vtipným) obratem.


Originální název: Piment de Cayenne et pouding chômeur - 2. díl
Autor: Nathalie Royová
Počet stran: 320 stran

Nebudu lhát, zakončení prvního dílu jsem si představovala trochu jinak, avšak bohužel s tím nic nenadělám.
Ve druhém díle se ocitáme v krásné Paříži a k tomu všemu je i Charlotte zasnoubená se svou láskou Maxem! Že to ale trvalo. Charlotte nemůže být víc šťastnější. A aby toho nebylo málo, souhlasila, že se s Maxem přestěhuje do Paříže, kde spolu budou žít. Což znamená, opustit přátele a rodinu. Ti ji samozřejmě podporují... ale bude život v Paříži opravdu tak kouzelný jak si myslí? Dokáže Charlotte vydržet celý život bez denního kontaktu se svými přáteli a rodinou?
Druhý díl mi na jednu stranu přišel krásný, ale na druhou i smutný. Samozřejmě jsem si přála, aby to dopadlo přesně tak, jak se děj nakonec vyvinul (teda aspoň z části). Na téhle sérii je prostě kouzelné to, že zde není vše jako z pohádky, ale je zde i trochu té "reality" - reality z toho soudku, že se prostě dost věcí v životě posere, i když si myslíme, že ne.


Originální název: Piment de Cayenne et pouding chômeur - 3. díl
Autor: Nathalie Royová
Počet stran: 334 stran

Vše co se pokazilo ve druhém díle, směle pokračuje dál! Zde opravdu nemůžeme být optimisti. Nezačínáme moc zvesela, ale děj pokračuje dál. Charlotte je znovu v Quebeku a znovu se zlomeným srdcem (a možná těhotná). V Paříži to nedopadlo přesně podle jejích představ, ale i tak doufá, že se vše v dobré obrátí.
Dobrou zprávou ale je, že Charlotte dostala nabídku práce jako moderátorka! Dostává tak možnost ukázat svůj talent a hodlá toho náležitě využít.
Zatímco se věnuje práci, snaží se zapomenout na svou velkou lásku Maxe, kterého právě kvůli téhle příležitosti opustila. Jenže co dělat, když ji v Paříži nikdo nechtěl a celé dny trávila sama doma?
V posledním díle se konečně dozvíme, jak její milostný i profesní život nakonec dopadne. Zůstane s Maxem nebo se rozvedou? Je Charlotte opravdu těhotná?

Přiznám se, z konce jsem byla malinko smutná, představovala jsem si jej trochu jinak... asi je to tím, že jsem na její životní situace pohlížela i svýma očima, a tak nějak jsem si v hlavě utvářela svůj závěr, který se tedy (jak můžete tušit) vůbec nepodobal konci, který vymyslela autorka.

 "Chtěla jsem povzbudit všechny ženy, aby šly svou cestou a aby přestaly hledat dokonalost, která nám často brání v uskutečňování našich snů.

 


Více opravdu spoilerovat nebudu. Budu moc ráda, když mi napíšete, jestli jste tuhle trilogii četli a jak se vám líbila / nelíbila.
A pokud jste nečetli, tak by mě zajímalo, zda vás aspoň má "minirecenze" nalákala :-)

S pozdravem Mrs. Jungová!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^