neděle 5. ledna 2020

Helix - Marc Elsberg [RECENZE]

Originální název: Helix - Sie werden uns ersetzen
Žánr: Literatura světová, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2016
Počet stran: 416
Vydavatelství: Edice knihy Omega


"Americký ministr zahraničí během státní návštěvy Mnichova zemře. Během pitvy na jeho srdci nalezli zvláštní znamení, způsobené bakteriemi? V Brazílii, Tanzánii a Indii zaměstnanci mezinárodní chemické společnosti objevují plodiny a zvířata, která by neměla existovat. Ve stejnou chvíli se Helen a Greg obrací na genetickou kliniku, která by jim měla pomoci s umělým oplodněním. Doktor jim vypráví o neoficiálním výzkumném programu, díky kterému se už narodilo více než sto “speciálních” dětí. Ale pak jedno z těch dětí zmizí a všechno nasvědčuje, že události spolu souvisí..."




Na světě existuje určitá skupina lidí, která si myslí, že dokáže lidstvo posunout o úroveň výš a to tím způsobem, že začne s genetickými úpravami. Snili jste někdy o tom, že si budete moci svého budoucího potomka doslova customizovat? Možnost vybrat si, jakou barvu očí bude mít, jaké vlasy nebo vlastnosti by vaše dítě mělo už není jen nesplnitelným snem.

Všechna tajemství se začínají odhalovat díky smrti ministra zahraničních věcí Spojených států amerických. Během pitvy bylo na jeho těle nalezeno zvláštní znamení, které očividně způsobily, pro ně, neznámé bakterie. Největší záhodou pro ně však je, kdo mohl provést tak krutou vraždu? Jak se ty bakterie mohly dostat do jeho těla?

Jenže tohle není jediný případ, kde se začínají objevovat genetické anomálie. V chudinských čtvrtích se vyskytují případy, kde taktéž dochází k genetickým úpravám.
Otázkou je, kdo stojí za krutou vraždou ministra a co ho vede k tomu, aby si zahrával se životy ostatních lidí?


Ze začátku pro mě bylo těžké se do příběhu začíst, jelikož zde bylo hodně náhlé střídání pohledů a tím, že to bylo bez klasických kapitol, byla jsem z toho dost zmatená. Trvalo mi, než jsem se do příběhu plně začetla. Nakonec to přišlo zhruba v polovině knihy, kdy mi celá problematika začala reálně vrtat hlavou.

Téma genetické modifikace je v dnešní době dost vážné a není radno si s ní zahrávat. U zvířat i roslin je to skoro na denním pořádku, ale u lidí? Doufám, že to se nám bude ještě dlouho vyhýbat. Každopádně kdo ví, co se ve vzdálených zemí děje - o čem nemáme ani nejmenší tušení.

Kniha je napsána poutavě a čtivě a i když první polovina knihy byla spíše nudnější, u druhé poloviny jsme se konečně dočkali nějaké akce, která stojí za zmínku. Jenom díky ní jsem dala knize tak vysoké hodnocení. 

Pořád si stojím za tím, že Blackout od Marca Elsberga byl zatím nejlepší. Helix nyní řadím na druhé místo a Zero zaostává na třetím. Ta kniha byla pro mě zatím nejslabší.

Líbí se mi, že se autor věnuje tématům, které by se v budoucnu mohli stát skutečností. Bohužel nám ale ukazuje budoucnost, která pro nás není moc růžová.

Pokud máte rádi knihy o tom, jak by to mohlo vypadat na naší zemi za několik desítek (ne-li více) let, pak si určitě nenechte ujít knihy od Marce Elsberga.

Zahraniční obálky:

Hodnocení:

,7 hvězdiček

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Edice knihy Omega a zakoupit si ji můžete ZDE.

 Četli jste knihu "Helix" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. Knihu jsem zaznamenala, ale příliš mě nezaujala. :) Recenze je ale super. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty máš tak skvělé recenze, že mě vždy na ty knihy tak navnadíš. :) Zapisuji si do svého plánu přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já nejsem úplně důvěřivá ke knihám od Dobrovského... nicméně jméno tohoto autora znám a docela mě láká. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^