čtvrtek 30. května 2019

Mrchožrout - Jack Heath [RECENZE]

Originální název:  Hangman
Série: Timothy Blake (1.)
Žánr: Literatura světová, Romány, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 296
Nakladatel: Kalibr

"Pro fanoušky Dextera a Hannibala Lectera je tu další temný hrdina, který se vám dostane pod kůži! Cestou ze školy se ztratí čtrnáctiletý chlapec. Jeho zoufalá matka obdrží žádost o výkupné. Hodiny tikají a policie nemá žádná vodítka. Proto na scénu vstupuje Timothy Blake, konzultant FBI, který dokáže rozlousknout i neřešitelné hádanky, ale za svoje služby požaduje zvláštní odměnu. Za každý život, který zachrání, jeden vezme, aby ukojil hlad, který jen tak tak drží na uzdě. Tentokrát je ale únosce natolik prohnaný, že je na něj možná krátký i Blake. A navíc Blakovi v FBI přidělili zvláštní agentku, kterou by si měl v jejím vlastním zájmu držet dál od těla. Nehledě k tomu, že za žádnou cenu nesmí dopustit, aby někdo odhalil jeho strašlivé tajemství…"



FBI se dostává k případu při kterém se čtrnáctiletý chlapec nevrátil ze školy domů a jeho matka obdržela telefonát o výkupném, které musí do několika hodin na určitém místě odevzdat. Policie ale nemá žádná vodítka, a proto na scénu přichází Timothy Blake. Jenže ať se snaží sebevíc, tentokrát ani on nedokáže přijít na to, kdo by v tom mohl mít prsty. Únosce má svůj plán velmi dobře promyšlený, ale ani to jej nedokáže zastavit v pátrání po zmizelém chlapci.

Timothy Blake je na první pohled úplně normální člověk až na to, že patří mezi chudší občany. Timothy má s jedním pracovníkem FBI, Garym, uzavřenou smlouvu – pokud se mu podaří vyřešit případ a oběť vyvázne živá, za odměnu dostane tělo vraha, se kterým si pak může udělat co bude chtít – třeba ho sníst.

To, že je Timothy kanibal o něm ví pouze jeho přítel z FBI, nikdo jiný o jeho choutkách neví. Pokaždé když mu Gary zavolá, že potřebuje pomoct s případem, Timothy ožije a je připraven jej vyřešit i kdyby ho to mělo stát život. 

Během vyšetřování je Timothymu přiřazena zvláštní agentka, která jej má na jednu stranu hlídat a na druhou pomáhat s vyšetřováním. Timothy z toho moc nadšený není, protože rád pracuje sám. Nemá rád, když se mu do toho montuje někdo další. Co když přijde na to, že není jen tak obyčejný člověk? Co když zjistí, že pojídá lidi?

"Nejjistější způsob, jak se zbavit těla, je pořídit si čistič odpadu či cokoli, co seženete s vysokou koncentrací kyseliny sírové. Pak tělo vložíte do vany a oškrábete z něj zbytky tkáně ručním hoblíkem, stejným, jakým se hobluje dřevo."



K téhle knize jsem se dostala úplnou náhodou. Na Světě knihy na ni byla udělána velmi dobrá reklama, kterou jsem viděla vždy, když jsem obědvala. Což na jednu stranu není moc příjemné, když vezmeme v potaz, že se tohle téma k obědu moc nehodí.  Každopádně, kniha se mi natolik vryla do paměti, že jsem si ji po Světě knihy objednala. :-)

Očekávala jsem, že se v knize budou nacházet části, které budou tzv. nechutnější, ale byla jsem velmi překvapena, jak moc. Autor se rozhodně ve své fantazii vyřádil. Dokonce jsem si říkala, jestli ve skrytu duše není psychopatem nebo dokonce kanibalem.

Kniha byla velmi čtivá, i když jsem se musela občas pozastavovat a vydechnout nad těmi velmi nechutnými popisky. Když tam na člověka vybafne část, kdy si požírá svůj vlastní prst - podobné situace jsem musela rozdýchávat.

Rozhodně musím říct, že to bylo po dlouhé době takové zvláštní oživení "čtecího" zážitku. Nikdy jsem podobnou knihu nečetla a byla jsem překvapená z toho, že jsem hltala slovo za slovem. Kolegyně z práce ze mě byly ten týden pěkně na prášky. Když jsem jim předčítala některé části, okamžitě mě posílaly pryč a koulely očima. :D

Pokud máte silný žaludek, určitě knihu doporučuji. Líbila se mi a už teď se těším na další pokračování! :-)

Zahraniční obálka:


Hodnocení:

,5 hvězdičky.

 Četli jste knihu "Mrchožrout" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Tohle asi nebude úplně pro mě, ale to téma je dost originální. I když teď na ty detektivky apod nějak nemám náladu, zaujalo mě to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Reklamám většinou nevěnuji velkou pozornost, ale nedávno jsem právě díky jedné takové narazil na tuhle knihu. Čím víc o tom čtu, tím víc mě to láká. Podívám se po ní!
    Co se týče těch nechutných částí - neříkám, že si v tom libuju, ale pro mě je thriller zajímavější, čím víc je ujetější! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já už mám knihu přečtenou a teda tak nechutná mi nepřišla :-D Jako jo, bylo tam pár momentů, kdy člověk neví, jestli se smát nebo zvracet, ale čekala jsem to syrovější. Rozhodně pro mě byl Mrrchožrout překvapením s porcičkou ujetého humoru :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá luxusně, nechuťárny mám ráda. Musím se na to zaměřit :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle zní dost dobře. :D Hodně si mě na ni nálakala, doufám tedy, že se ke knize dostanu. A zkusím ji. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Cože, cože, cožeéééé?! :D
    To zní sakra dobře! :D Sice netuším, jestli bych na to měla právě žaludek, nebo snad někdy jindy, ale teda... fíha. Pokud se mi kniha někdy dostane do rukou, tak ji zkusím, ale vyhledávat ji nebudu. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^