čtvrtek 27. srpna 2015

Dočteno: Mysterium Tremendum - Sebastian Rainer [RECENZE]

Originální název: Mysterium Tremendum
Žánr: Literatura česká - Thrillery
Rok vydání: 2015, 1.vydání v originálu: 2015
Počet stran: 260
Nakladatelství: Panteon


Román, který svým zpracováním nemá obdoby
Absolutní odhalení nejtemnějších koutů lidské duše
Inspirace a posedlost Tizianovým obrazem Apollón a Marsyás
Neuvěřitelný přerod muže v bytost posedlou svým dílek
Emoční zážitek z tajemství zvaného mysterium tremendum
Rázný a hrůzný počin životem zkoušeného muže"

Ano dá se říct, že román opravdu nemá obdoby a opravdu jsem se nikdy nesetkala s takovou knížkou, kterou bych pochopila až zcela na konci.
Musím se přiznat, že jsem čtení chtěla před polovinou vzdát. Ne že by mě to nebavilo.. i když možná že i jo... ale spíše jsem se nějak nemohla dostat na chuť tomu, jak tam děj neustále přeskakoval. To byla asi jediná věc, co mi zde nevyhovovala, jinak byla knížka docela dobře sepsána.

Moc jsem se na tuhle knížku těšila a ještě víc jsem byla ráda, že jsem ji vyhrála v soutěži u MaKa v knižním HOPU. Za což opravdu moc děkuji :3

Děj se se odehrává v okruhu několika hlavních postav v níž hraje nejdůležitější roli Erik, který omylem způsobí autonehodu při níž přijde o život dívka, díky které se vyvolá ve vesnici nemalý rozruch a vypluje tak napovrch i pár dalších tajemství.
Erika tahle nehoda hodně poznamená a otevře mu tak vzpomínky na zážitek, který jako malý prožil při návštěvě muzea, kde poprvé spatřil obraz Apollón a Marsyás.

Erik je velkým milovníkem umění, kvůli kterému by nechal úplně všeho i kdyby měl přijít úplně o všechno co má, jak o svou ženu Lucii, tak klidně o střechu nad hlavou. Umění se stalo jeho životem a jeho snem bylo namalovat trojici obrazů inspirovaným Tizzianovým obrazem a aby tak samozřejmě ukázal svůj talent, který jeho žena a ani jeho kamarád policajt neviděli, nebo spíše nechtěli vidět?

Napsala bych toho mnohem víc... ale popravdě ráda bych vám nechala kousek překvapení... kniha se bude docela dost zaobírat jeho obrazy... v určitém smyslu, který jsem nakonec (asi) moc nepochopila a tak bych byla ráda za jakýkoliv komentář, jestli tuhle knihu někdo četl a co si o ní myslí a jak pochopil závěr. Protože mě to stále vrtá hlavou a vrtat asi bude ještě dost dlouho.

A abych se ještě vyjádřila k přirovnání, že se bude kniha líbit fanouškům Stephena Kinga...no.. je to docela možné, ale myslím si, že na tohohle Kinga opravdu nikdo nemá a Mysterium Tremendum se mu nemůže rovnat... bohužel... i když knížka to byla dobrá a dovolím si říct, že se spíše hodně lidem nezalíbila... ať už kvůli velké propagaci a následného zklamání a nebo proto, že je to prostě nebavilo.

Na závěr bych chtěla říct, že i když jsem čtení chtěla vzdát, nakonec se mi knížka líbila a nelituji, že jsem si ji přečetla. Určitě bych ji doporučila dál, ale jen na vlastní "nebezpečí" - že by člověk mohl být opravdu hodně zklamaný.

Mé hodnocení: 80%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^