pátek 19. června 2015

Knižní přání - #1

Dnešní návštěva knihkupectví mi vnukla nápad, že bych si mohla zavést rubriku "Knižní přání", neboli knížky, které si přeji vlastnit a mám v plánu v dohledné době koupit. Teda spíše až příští měsíc po výplatě, ale i to už bude brzy.

A která knížka mi hlavně vnukla tenhle nápad? Byla to kniha Mysterium Tremendum od Sebastiana Rainera. Když jsem si kupovala Selekci a Papírová města, dostala jsem k nim letáček o téhle knize. Jako první mě zaujala obálka knihy a na to jsem si přečetla o čem kniha je. "Příběh se odehrává v 70. letech v Beskydech. Mladý výtvarník způsobí autonehodu, která ničivě dopadá na obyvatele vesnice i umělcovu psychiku."
Rainer, Sebastian (1940-1973) strávil život v Horní Bečvě na Valašsku.
Před svou záhadnou smrtí si ze zad a boků odřezal kusy kůže, aby do nich svázal svůj jediný román. Unikátní kniha byla nedávno objevena v jeho pozůstalosti a dnes je v soukromém vlastnictví českého sběratele. Mysteriózní a existenciální příběh nadchl majitele natolik, že se ho rozhodl vydat. Díky tomu se můžeme seznámit s literárním počinem, který právem řadíme k literárním vrcholům českého undergroundu.
Možná to byl i autorův život co mě zaujal. Sice se hororů bojím, ale děsivých knížek jsem už přečetla dost, přeci jen, když si to člověk představuje podle sebe, nemusí si prostředí ani všechno kolem, vytvořit až tak děsivé, jako to dělají ve filmech.


Dále mě zaujala kniha Stalker od Larse Keplera. Nedávno jsem se takézúčastnila soutěže o tuhle knihu, výsledky ale ještě nebyly zveřejněny a tak uvidím jaké budu mít štěstí a jinak poputuje do mé knihovničky přes peněženku:)
Dále bych si chtěla koupit Elitu, druhý díl Selekce, od Kierry Cassové. Jak jsem zmínila už v recenzi, první díl mě ze začátku moc nebavil, i když to byla pěkná oddechovka, taková milá ... romantická, ale pořád doufám v to, že druhý díl bude lepší. A snad se o tom příští měsíc přesvědčím.







A jako poslední knížku co bych si chtěla příští měsíc koupit je Eleanor a Park od Rainbow Rowell. Fangirl se mi líbila opravdu hodně, tak moc, že jsem si tuhle knihu chtěla koupit už tenhle měsíc, ale rozpočty mi to nedovolují, tak si budu muset vyčkat. Nic od té knížky neočekávám, jen to, že bude napsána ve stejném stylu jako Fangirl a hlavně stejně hezky čtivá ^__^
Snad si tohle knižní přání tedy splním a když ne, tak aspoň postupně, přeci jen je to dost knížek, ale i kdybych si pořídila třeba jen dvě, tak budu moc ráda. Mám tu totiž i druhou prioritu a to našetřit si na notebook, abych konečně měla svůj a neotravovala pořád bráchu na stolním počítači a na tabletu se přeci jen moc dobře "nepracuje" neboli nepíše.
Ale to mám v plánu šetřit tak do září a až pak třeba :-)

1 komentář:

  1. Eleanor a Park bych si chtěla také koupit. :)
    http://readingwithlu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^