úterý 29. září 2020

Nedotýkej se mě - Laura Kneidl [RECENZE]

Originální název: Berühre mich. Nicht
Žánr: Literatura světová, Pro ženy
Série: Nedotýkej se mě 1.
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2017
Počet stran: 406
Vydavatelství: Red

"Když Sage přijede do Nevady, nemá vůbec nic – peníze, přátele, ani pořádnou střechu nad hlavou. Se svou železnou vůlí je však pevně odhodlána začít zde nový život a zapomenout na vše, co se jí doma stalo. Jenomže odpoutat se od vlastní minulosti není tak jednoduché. Vzpomínky a s nimi spojený neustálý strach ji doprovázejí na každém kroku. Nejinak je tomu i ve chvíli, kdy Sage dostane místo v knihovním skladu a setká se zde s Lucou. S pronikavým pohledem šedých očí i s tetováním je Luca ztělesněním všeho, čeho se Sage tolik bojí. Ve skutečnosti Luca není tím, kým se na první pohled zdá být. Krok za krokem nahlíží Sage do Lucovy duše a probouzí v sobě cit, který doposud nepoznala. Spolu s tím nachází odpovědi na všechny své dosud nezodpovězené otázky…" 

Sage bez toho, aniž by se rozloučila se svými rodiči a sestrou utíká do Nevady, kde doufá, že začne nový, lepší život. Nevadu si vybrala hlavně proto, že je daleko od jejího rodného města, a hlavně je daleko od NĚJ. Do určité chvíle měla Sage život, na který by nechtěla zapomenout, jenže jakmile jí do života vstoupil ON, vše se změnilo.

Sage si myslela, že když se vydá studovat daleko od domova, dokáže na něj a na všechny špatné vzpomínky zapomenout... jenže ať se snaží sebevíc, vzpomínky na minulost ji den, co den provází i zde v Nevadě. Tím, že je škola plná kluků, kteří jsou mu stavbou těla podobní, jí moc neulehčuje.

Díky brigádě, kterou se jí podaří získat v místní knihovně, se seznamuje s Lucou, jehož osoba ji na jednu stranu děsí, ale na druhou velmi přitahuje. Sage v sobě vede boj. Neví, jak se má v jeho přítomnosti chovat. Má se se poddat citům a snažit se překonat svou minulost? Dokáže se s tím vůbec někdy vyrovnat? Nebude lepší, když se pro své i dobro všech okolo bude držet stranou?

 

Díky Knihy Dobrovský se ke mně dostala zcela nová romantická duologie. Hned na začátku bych ráda řekla, že mě potěšily obálky, které zůstaly stejné jako ty originální. Když jsem se dívala na Goodreads viděla jsem, že obálky jsou si téměř podobné s druhým dílem, jenom jinak zbarvené. - To se nám bude v knihovničce opravdu hezky vyjímat!

Teď už ale k samotné knize. Čtivost se jí rozhodně upřít nedá, ani jsem se nenadála a byla jsem na poslední stránce. I když mám nějaké výtky, příběh se mi líbil. Autorčin styl psaní mi padl do noty.

Mimo Sage, se zde dozvídáme i více o Lucovi, se kterým se Sage prvně seznámila díky brigádě. Luca byl dokonalý a musím říct, že Sage si jeho přístup vůbec nezasloužila. - Tím bych se ráda dostala k tomu, že mi Sage přišla v některých částech totálně mimo. Chápu, že si prožila nějaké trauma (které se nám v průběhu čtení postupně odhaluje). Nebudu lhát, očekávala jsem to nejhorší, co by se jen mohlo dívce stát, a to se tady nestalo. Samozřejmě nechci situaci nijak zlehčovat, i tohle by se dít nemělo a nedokážu si představit, jak bych po podobném zážitku reagovala.

Jediné, co mi tedy na knize vadilo a trochu kazilo čtenářský zážitek, bylo přehnané chování Sage vůči jakýmkoliv intimnostem, dokonce i naprostým banalitám. - Ti, co knihu četli určitě ví, o čem mluvím. Ti, co ji nečetli, určitě pochopí, jakmile se dostanou zhruba k 50 stránce. :-)

Nemohu říci, že by se autorce nepodařilo napsat poutavý a svým způsobem zajímavý příběh. Kdyby tak nebylo, knihu bych nedočetla. Jak už jsem psala výše, knihu jsem dá se říct "slupla jako malinu". I přes to, že se mi něco nelíbilo si ráda přečtu i druhé pokračování

Duologie je lehce přirovnávána k románům od Mony Kasten. Bohužel jsem od ní zatím nic nečetla, takže nedokážu posoudit, jak jsou si podobné - zda je to myšleno tematicky nebo pouze čtivostí. Pokud se mezi vámi najde někdo, kdo četl jak romány od Mony i Nedotýkej se mě, budu ráda, když mi dáte vědět do komentářů, zda se knihy nějakým způsobem podobají nebo je to srovnáváno pouze čtivostí knih.

Kniha "Nedotýkej se mě" byla opravdu fajn oddechovka. Pokud jsou pro vás romány na prvním místě, věřím, že si vás příběh získá. Příběh není nijak zakončen - je to z toho důvodu, že nás čeká ještě jeden díl, který nám celý příběh zakončí. Sage je pro mě hodně nepředvídatelnou postavou, takže si ani netroufám tipnout, jak by to mohlo dopadnout. Necháme se překvapit. :-)

 

Zahraniční obálky:



Hodnocení:

,5 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Red a zakoupit si ji můžete ZDE.

Patří romány mezi váš oblíbený žánr? Četli jste knihu "Nedotýkej se mě"?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Ty jo, to zní moc dobře. :) Přidávám si na seznam. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka rozhodně zaujme na první pohled. Přestože to vypadá jako poměrně předvídatelná "romanťárna", stejně mě láká. Moc pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^