čtvrtek 11. června 2020

Když tu nejsi - Valentina Nazarova [RECENZE]

Originální název: Когда тебя нет
Žánr: Literatura světová, Dobrodružné, Dívčí romány
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2018
Počet stran: 328
Vydavatelství: King Cool

"Rocková hudba. Placebo. Svět IT. Alkohol a nezávazný sex jako součást životního stylu. To jsou kulisy této knihy.
V Londýně znovu padá sníh, stejně jako před čtyřmi lety, kdy Serž přišel o to jediné, pro co žil. Jeho život se teď skládá z nezáživné práce, prázdného bytu, kávy z automatu a jídla z fast foodu. K ničemu a k nikomu
nemá žádný vztah. Obklopuje ho prázdnota. Jedinou výjimkou je jeho partner v počítačových hrách, kterého zná pod nickem Tron. Jednoho dne však i tento jediný kontakt umlká. Jeho záhadné mlčení probere Serže z pasivity. Virtuální stopy ho zavedou nejprve na atlantické pobřeží Francie a odtud ještě dál. Kdo měl zájem na Tronově zmizení? Měl Tron pravdu, když se bál sledování? Jaké nebezpečí teď hrozí Seržovi? Proč někdo vtrhnul do jeho londýnského bytu? Stále rychleji se rozvíjející příběh, nečekané zvraty Seržova pátrání, záblesky radostné i neradostné minulosti a stísňující přítomnost, vzrůstající napětí a láska dovedená až k zoufalství vyúsťují do šokujícího, nepředvídatelného finále. Kniha Valentiny Nazarovové vás nejprve upoutá, potom strhne a nepustí až do poslední stránky."

Kniha "Když tu nejsi" žádným způsobem nenavazuje na předchozí knihu autorky, i když si můžete všimnout, že obálky k sobě ladí, jako do "série".

Seznamujeme se zde s novým hlavním hrdinou Serge Vanalainen, který pracuje jako programátor, jehož každý den je doslova totožný s dnem předchozím. Většinu času tráví v nudné práci a v noci se věnuje hraním videoher. Díky videohrám se seznámil s Tronem, který je jeho jeden z nejbližších přátel (ano i když se znají pouze virtuálně).

Serge vlastně nezná ani jeho pravé jméno a uvědomuje si to hlavně ve chvíli, kdy se Tron z neznámého důvodu odpojuje na delší dobu z online světa. - Což je pro Sergeho na jednu stranu nepochopitelné, jelikož Tron žil hlavně právě online světem.

Sergemu přijde podivné, že se Tron dlouhou dobu neozývá, a tak se vydává na vlastní pěst zjistit, proč se Tron vypařil a proč se s ním, ať už jakýmkoliv způsobem, nespojil.


Kniha "Když tu nejsi" je takovým mixem dramatu, detektivního příběhu a thrilleru. Označení na obálce nám slibuje i Yougng Adult příběh. Bohužel už jsem přečetla opravdu hodně detektivek i thrillerů a za sebe nemůžu říci, že by to byl nějaký TOP strop. Každopádně pro začátečníky těchto žánrů může být kniha opravdu dobrá. Za sebe ji řadím mezi pěkný průměr, který rozhodně neurazí.

S hlavním hrdinou cestujeme po Anglii, Francii, Španělsku, Německu i Finsku. Děj se čtenáři odhaluje postupně, a i když byl místy děj dost předvídatelný, konec vás určitě překvapí.

V určitých chvílích jsem se bohužel nudila. Žádná z postav mi nepřirostla k srdci, takže mi bylo celkem jedno, kam je osud zavede. I když mě konec knihy překvapil, nedokážu knize dát více než tři hvězdičky. "Skrytá píseň" byla opravdu skvělá a jsem zklamaná z toho, že "Když tu nejsi" pro mě byla dost nezajímavá.

Co bych ale chtěla na knize vyzdvihnout jsou písně, které ve svých knihách autorka zmiňuje. Čtenáře tak nevědomky vybízí k tomu, aby si písně při čtení pustili. Což je za mě skvělý nápad na oživení knihy, protože některé písně se k daným částem opravdu hodí/hodily.

Pokud jste ještě žádnou knihu od Valentiny nečetly, doporučuji první sáhnout po téhle a až poté po Skryté písni, kterou si neskutečně zamilujete. :-)


Zahraniční obálky:


Hodnocení:



Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím King Cool a zakoupit si ji můžete ZDE.

Četli jste nějakou knihu od Valentiny?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

5 komentářů:

  1. Připomněla jsi mi ještě jednu knihu, kde taky byly písničky, ale od této autorky to nebylo. :D Ale teda, taky jsem měla u nich tendenci si je pustit.

    OdpovědětVymazat
  2. Skrytou píseň jsem četla a líbila se mi moc. Škoda, že tahle kniha nedosahuje jejích kvalit. .) I tak bych si ji ráda v budoucnu přečetla. (budu ale počítat s tím, že není tak skvělá) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když za mě nedosuje kvality Skryté písně, někomu se zase může líbit více. Takže bych určitě doporučila si ji přečíst. Každý přeci jen máme jiný vkus. :)

      Vymazat
  3. Přiznám se, že žádnou knihhu jsem od autorky nečetla. Máš krásně sepsanou recenzi, o tom žádná, ale kniha mě příliš nezaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :)
      Každý čtenář si z recenze něco odnese, pokud ho příběh zaujme, tak určitě doporučuji přečíst. Pokud pomůže čtenáři k rozhodnutí, že to pro něj není zajímavé téma - i to je svým způsobem pomoc a cíl recenze. :)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^