neděle 19. dubna 2020

Mýtné - Cherie Priest [RECENZE]

Originální název: The Toll
Žánr: Literatura světová, Horory, Romány
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2019
Počet stran: 328
Vydavatelství: Fobos


"Vydejte se na výlet do hororového prostředí americké jižanské gotiky. Státní silnice 177 se táhne podél močálu Okefenokee ve státě Georgie. Když tudy člověk projíždí od východu k západu, mine na trase před vstupem do parku šest mostů. Když ale jede od západu k východu, může jich jednou za čas potkat i sedm. Raději by však měl doufat, že se tak nestane… Titus a Melanie Bellovi jsou na cestě do parku Okefenokee, aby tam strávili líbánky plavbou po močálu na kánoi. Než dorazí na místo určení, kde na ně čeká rezervovaná chatka, potká je na cestě malé zdržení. Vozovka se začne zužovat a oni jsou nuceni zastavit před starým vratkým mostem s kamennými pilíři, kudy může projet maximálně jedno auto. Když se později Titus probudí uprostřed silnice, po mostě se slehla zem a stejně tak i po jeho ženě. Zavolá tedy na policii, kde mu ale oznámí, že na Státní silnici 177 se žádný takový most nenachází… Napínavý hororový román se svéráznými postavami a ještě svéráznějším jižanským městečkem, který vás dost možná na čas odradí od návštěvy jakéhokoliv močálu."


Titus a Melanie jsou čerstvě svoji a vydávají se na líbánky do parku Okefenokee. Po cestě do parku se snaží Titus Melanii naladit, aby se na jejich pobyt v chatce těšila, ale nedá se říct, jestli se mu to daří. Melanie patří mezi ty ženy, které mají rády pohodlí a pobyt v chatce tomu moc neodpovídá.

Při jejich cestě se ale stane něco, co je dovede k přemýšlení, jestli jedou správně. Titus a Melanie naráží na podivný most, který je úzký v porovnání s jednosměrnou silnicí. Chvíli jim trvá, než se rozhodnou, zda se po mostě vydají dál nebo se pokusí najít alternativní cestu. Nakonec volí cestu po mostě, i když si tou volbou nejsou stoprocentně jistí.

Později se Titus probouzí uprostřed silnice, most je najednou tu tam a stejně tak jeho žena. Nezbývá mu tedy nic jiného než zavolat na policii a oznámit podivné zmizení jeho ženy. Policie ho následně odváží do nejbližšího malého městečka Staywater a ubytovává jej v jediném motelu, který se v městečku nachází.

Městečko oplývá víc než jedna záhada a mnoho tajemství o kterém Titus nemá ani ponětí. Zatímco se policie snaží (pokud se tomu tak dá říct) vyřešit zmizení jeho ženy, Titus poznává různá zákoutí města a stejně tak i jeho obyvatele. Každému vypráví svůj příběh o záhadném mostě, který po jeho probuzení zmizel. Od policie se následně dozvídá, že takový most poblíž Staywater nikdy neexistoval. 

Řeknu to na rovinu. Ještě, než jsem se do knihy pustila, měla jsem od příběhu dost velká očekávání. Bylo to hlavně z toho důvodu, jak byla neskutečně vychvalována. Už dávno jsem se zařekla, že nebudu mít od knih přehnaná očekávaní, ale tady jsem si jej nevědomky utvořila.

Začátek příběhu byl skvělý, líbil se mi, dokonce jsem cítila takové to známé mrazení v zádech. Jenže když se Titus dostal do městečka a začalo vycházet na povrch to záhadné tajemství, postupně můj zájem začal upadat. Korunku tomu dala jedna scéna, která mě přesvědčila o tom, že tohle je příběh na úrovni béčkového hororu.

Z postav mi nepřirostl k srdci vlastně nikdo. Ne, že by byly špatně vykreslené, jenom mi bohužel nikdo nepřišel až tak zajímavý.

Pokud patříte do skupinky čtenářů, kteří s horory začínají, s radostí vám knihu doporučím. Pokud ale patříte mezi hororové nadšence/fajnšmekry, knize se spíše zasmějete. Nachází se zde opravdu dost scén, které člověku spíš vyloudí úsměv na tváři, než aby se čtenář bál a měl problémy se spaním.

Knihu nakonec hodnotím i tak docela kladně. Nebyl to úplný propadák. Styl psaní autorky byl čtivý a nápad také dobrý, ale bohužel tomu něco chybělo.
Co se týče obálky, tu bych chtěla vyzdvihnout. Ta se hodně povedla! :-)

Zahraniční obálky:

Hodnocení:



Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Sin a zakoupit si ji můžete ZDE.

Patříte mezi hororové fanoušky?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

4 komentáře:

  1. Jelikož horory mám moc ráda a něco lehčícho by mohlo být fajn, tak si knihu píšu na seznam. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze. :) Mě popravdě udradilo už slovo "horor" napsané na obálce, ale pokud to je jak říkáš pro začátečníky, možná o knize zauvažuji. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze :) Kniha mě zaujala, už jen kvůli tomu že tam je pár, co se vidá na líbánky do bažin :D Už to mi přišlo zvláštní a řekla jsem si, jo tak tohle si přečtu :D Hororový nadšenec sice nejsem, ale občas trocha mrazení v zádech neuškodí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mýtné mám doma a těším se až se ke knize dostanu :-) Jsem zvědavá na sebe, jestli se mi kniha bude líbit nebo ne :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^