pátek 15. listopadu 2019

Spolubydlící - Beth O’Leary [RECENZE]

Originální název: The Flatshare
Žánr: Literatura světová, Romány, Pro ženy
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2019 
Počet stran: 368
Vydavatelství: Motto


"Muž a žena sdílejí postel - přitom se nikdy nepotkali Tiffy Moorová potřebuje levné bydlení, a to rychle. Leon Twomey žije v bytě s jednou postelí, má noční směny a potřebuje peníze. Jejich přátelé si myslí, že jsou šílení, ale jde přece o dokonalé řešení: Leon přes den přebývá v bytě, zatímco Tiffy je v práci, a ona tam zase tráví čas večer a v noci. Nepotkávají se, přesto spolu začnou navazovat vztah prostřednictvím vzkazů na lístečcích, které si v bytě nechávají. Brzy se ale ukáže, že jejich uspořádání nebude tak jednoduché, jak se zpočátku zdálo..."




V poslední době jsem se opět zamilovala do lehkých, vtipných, romantických příběhů. A ráda bych vám řekla pár slov o téhle, doslova, milé jednohubce.

Hlavní hrdinka Tiffy Moorová je na první pohled úplně obyčejná, tak trochu praštěná a výstřední žena, která má/měla dokonalého přítele. Jenže ne vše je dokonalé pořád a Tiffy si to moc dobře uvědomuje. Právě kvůli tomu se rozhodne přestěhovat do tzv. nízkonákladového bytu, kde bude sdílet postel s mužem, jehož možná ani nikdy neuvidí.

První pravidlo pro spolubydlení, vždy odejít před 9 ranní a nepřijít dříve než v 6 hodin večer. Tiffy nedělá problém tenhle režim dodržovat, protože to akorát sedí na její denní pracovní dobu. Výhodou také je, že o víkendu patří byt jenom jí.

Na druhé straně tu máme druhého hlavního hrdinu, Leona Twomeye, který pracuje na noční směny a může si tak dovolit pronajmout svůj byt neboli postel přes noc, kdy normální lidé bývají doma.

Leon není moc sociálně založený, většinou se lidem vyhýbá, tedy až na svou přítelkyni a pacienty v nemocnici, pro které mu doslova bije srdce.

Jednoho dne se ale dávají do řeči, avšak ne ve formě mluvených slov, ale lístečků, které nechávají různě po bytě. Postupem času se ale ukazuje, že dodržet dohodu o tom, se nikdy nepotkat, je mnohem složitější, než se může na první pohled zdát.


Ano, tak tohle byla po dlouhé době kniha, kdy jsem se naprosto zamilovala do hlavního hrdiny, protože takového chlapa na světě potkáte opravdu velmi výjimečně.

Příběh byl opravdu krásně napsaný a nejraději bych v tuhle chvíli zapomněla, že jsem knihu vůbec četla, jen proto, abych ten příběh mohla prožít v nevědomosti znovu. Autorka dokázala knihu napsat velmi poutavě i zábavně. 

Možná už vás to napadlo z anotace, ale pokud ne, kniha je psána ze dvou pohledů - Tiffy a Leona. Nedokážu říct, jestli se mi líp četla Tiffy nebo Leon. Každý pohled měl něco do sebe a nastaly i chvíle kdy se mi líp četla Tiffy a v další chvíli zase Leon.

Stránky pod prsty doslova mizely rychlostí blesku. Díky její čtivosti jsem měla knihu přečtenou během pár dnů až mi bylo i líto, že jsem ji přečetla tak rychle. Velké mínus/plus knihy je to, že ji prostě nedokážete odložit a musíte číst dál a dál.

Trochu lituji, že jsem se ke knize nedostala dřív. Doma jsem ji měla už delší dobu a ani nevím, proč jsem ji tak odkládala.

Každopádně, pokud jste zrovna naladěni na vlnu romantiky (a i kdybyste nebyly) určitě doporučuji přečíst. Co nejdříve!! Tohle prostě stojí za to a věřím, že nebudete litovat! :-)



Zahraniční obálky:

Hodnocení:



 Četli jste knihu "Spolubydlící" nebo se na ni teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!


10 komentářů:

  1. Tahle kniha mě hodně zaujala. Vypadá jako skvělá romantická oddychovka. :) Za mě je o dost hezčí obálka zahraniční. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbí zahraniční obálka, ale vidím to spíš tak 50 na 50. Nedokázala bych se rozhodnout, kterou bych měla radši v české verzi :D :-)

      Vymazat
  2. Ač romantiku moc nečtu, tahle mě fakt zaujala a mám ji na seznamu. Hezká obálka je třešničkou:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že by se ti mohla líbit. ^_^ Přeci jen mám docela podobný vkus na knihy :))

      Vymazat
  3. Moc hezká reenze :) Milé a vtipné příběhy mám moc ráda a tahle kniha mě zaujala hned jak vyšla :) Škoda, že jsem se k ní ještě nedostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš. Milá a vtipná, to tu knihu úplně vystihuje ^_^ Snad se k ní brzy dostaneš.:))

      Vymazat
  4. Vypadá to moc dobře. Popravdě, teď mám chuť na nějaký romantický příběh, takže děkuji ti za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  5. taky mam v merku a chtela bych cist :-D vypada to dobre

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^