neděle 22. září 2019

Nevítaný host - Shari Lapena [RECENZE]

Originální název: An Unwanted Guest
Žánr: Literatura světová, Pro ženy, Thrillery
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 256
Nakladatel: Kalibr


"Do odlehlého venkovského hotelu přijíždí na zimní víkend několik hostů: Gwen a její kamarádka Riley, páry Ian a Lauren, Matthew a Dana, Beverly a Henry, proslulý obhájce David a staropanenská spisovatelka Candice. Poté co dorazí, udeří sněhová bouře, která odstřihne hotel od elektřiny i veškerého kontaktu s vnějším světem. A hned první noc dojde k tragické nehodě: Dana spadne ze schodů a zabije se. Byl to ale nezaviněný pád? Atmosféra houstne, baterie mobilů se pomalu vybíjejí a nedůvěra mezi hosty přechází v paranoiu – další smrt na sebe totiž nenechá dlouho čekat, a tentokrát už je to nepochybně vražda... "



Deset neznámých lidí se rozhodne na víkend vyrazit do hotelu na venkově. Každý k tomu má svůj osobní důvod, ať už je to odpočinek nebo utužování vztahu s partnerem.

Díky silné vánici se kromě nich do hotelu nemá kdo dostat. Z počátku na všechny hotel působil útulně. Tedy až do chvíle, kdy v celém hotelu vypadne elektřina.

Během pobytu se všichni navzájem seznamují, což vede i k postupnému odhalovaní tajemství všech přítomných. Gwen a její kamarádka Riley, páry Beverly a Henry, Mathew a Dana, Ian a Lauren, velmi známý obhájce David a stejně tak i spisovatelka Candice mají svá temná tajemství.

Hned první noc v hotelu se stane nehoda, kdy jeden z hostů, Dana, v noci spadne ze schodů a ostatní ji najdou brzy ráno bez známek života.

Od toho rána panuje v hotelu napjatá atmosféra a všichni se začínají navzájem podezírat. Danin pád nevypadá jako nehoda, což potvrzuje i samotný obhájce David.

Její smrt vyvolává se všech obavy, co když to opravdu nebyla náhoda? Co když ji zabil někdo úmyslně? Co když to byl někdo z nich? Nebo je tu snad ještě někdo, o kom neví?

Netrvá to dlouho a v hotelu se stane další nehoda. Další mrtvý člověk a tentokrát už je to bezpochyby vražda.

Od Shari Lapena jsem četla všechny její předchozí knihy, takže pro mě byla tahle novinka nutností. Co mi přišlo nejvíc zajímavé bylo to, že se autorka vydala trochu jiným směrem. Předchozí knihy bych přirovnala spíše k psychologickému thrilleru, ale tohle byla detektivka ve stylu Agathy Christie.

I když jsem v tomhle žánru trochu zběhlejší, než jsem byla například před rokem, stejně jsem celé té situaci nepřišla na kloub. Podezřelý pro mě byl úplně každý a nedokázala jsem odhadnout, kdo by k tomu mohl mít blíž.

Děj byl napínavý a těžko předvídatelný. Autorka nám neposkytuje žádné indicie k odhalení pachatele, takže tím čtenářům odhad moc neusnadňuje. Každopádně díky tomu to dělá knihu ještě napínavější.

Všechny postavy mi svým způsobem přišly zajímavé. Autorka je (z mého pohledu) vykreslila opravdu dobře. Každý byl úplně jiného charakteru.

Knihu bych zařadila mezi večerní jednohubky. Kdybych nedělala ještě jiné věci, určitě bych měla knihu přečtenou za jeden večer. Četla se velmi lehce a věřím, že milovníci detektivek si přijdou na své.

Pokud tedy nemáte zrovna po čem sáhnout, určitě všemi deseti doporučuji.

Zahraniční obálka: 

Hodnocení:

Četli jste tuhle knihu?

Jaký autor/autorka detektivek je váš nejoblíběnější? :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

5 komentářů:

  1. Zní to tedy dobře. Od autorky se zatím chystám na Manžele odvedle a jsem zvědavá, jak se mi budou líbit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem zvědavá, jak se ti budou líbit. Budu se těšit na recenzi.:)

      Vymazat
  2. Kdysi jsem četla Manželé odvedle a tenkrát se mi vůbec nelíbila. Kniha byla podprůměrná a nudná a nad autorkou jsem zlomila hůl. Možná, že kdybych ty Manžele nečetla, byla by pro mě tahle novinka zajímavější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě můžu říct, že Manželé odvedle jsou oproti tomuto slabší. Tak pokud někdy nebude mít co číst, ještě bych tu autorku úplně nezatratila. :)

      Vymazat
  3. Autorčiny knihy mě lákají a tahle vypadá obzvlášť dobře. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^