pátek 28. září 2018

A Bůh pravil: Budiž Jonáš - Sebastian Niedlich [RECENZE]

Originální název: Und Gott sprach: Es werde Jonas
Žánr: Literatura světová, Humor
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2015
Počet stran: 272
Nakladatelství: Ikar

"Možná, že z nás budou svatí… 
Někdy má člověk zkrátka špatný den. Někdy má strašně špatný den. A někdy ho zamáčkne spadlá špička kostelní věže. Přesně to se stane Jonášovi, a tím by mohl vlastně celý příběh skončit. Ale Bůh (starší z nás si pamatují, že je Všemohoucí) má s ním jiné plány – neboť Jonáš je nový Mesiáš. A tak vstane z mrtvých. Lékaři, média a stále rostoucí počet nadšených věřících šílí. A Jonáš? Ten chce vlastně mít jen svůj klid. A v žádném případě netouží dělat zázraky! Ale všechno dopadne úplně jinak…"







Se Sebastianem Niedlichem jsem se setkala před rokem u knihy Smrt a jiné vrcholy mého života. Kniha na mě hodně zapůsobila, byla vtipná a měla své kouzlo. Proto jsem neváhala a když jsem viděla, že vyšla další kniha od autora, řekla jsem si, tu si musím přečíst!

Příběh pojednává o Jonášovi, který píše knihy pod pseudonymem, protože odmítá romantické knihy, které píše z donucení svého manažera, házet na svou hlavu. Má také přítelkyni, na kterou ale většinu svého času spíše zapomíná. Ne že by to dělal schválně, ale takový on prostě je. Vše, co se netýká jeho osoby odsouvá nevědomky do pozadí. Jenže když Jonáš zjistí, že skoro zapomněl na jejich výročí, stane se něco, co obrátí jejich život vzhůru nohama.

V pozadí příběhu se také setkáváme s Bohem, který si Jonáše vyvolil, že bude jeho prorok. Jonáš se samozřejmě o nic takového neprosil, jediné, co si kdy přál, bylo žít poklidný život. Jenže osud mu přeje zcela jinak. Vše začíná tím, když se snaží dostat na smluvené místo, kde má svou přítelkyni Lenu vyzvednou, aby spolu mohli strávit své výročí. Jenže osud mu nepřeje a Jonáš se ocitá rozmašírovaný na padrť pod kostelním křížem.

"Jonáš váhal příliš dlouho. Samozřejmě mu hlavou proběhlo slovo do prdele, ale už je nestačil vyslovit. V tom okamžiku ležel natežený pod křížem na chodníku a byl mrtev."

Co se dělo ale o pár hodin později, o tom se Jonášovi nikdy nesnilo. A hlavně, nikdy si to nepřál, ani o to neprosil. Jenže se to stalo a vrátit zpět se to už nedalo. Jonáš vstává z mrtvých a díky Bohu má neocenitelnou schopnost ovlivnit celé lidstvo. Nachází se tu ale také pár lidí, kteří by ho nejraději viděli mrtvého, protože pro ně je to prostě prachsprostý lhář.

Zvládne se Jonáš poprat se svou novou identitou? Zůstane s ním jeho přítelkyně i když mu už nevěří, že by se mohl změnit?


Kniha je psána spíše vtipnou formou, příběh nelze brát nijak vážně, ale člověk se velmi pobaví nad tím, co autor opět dokázal vymyslet. Nejsem věřící, a tak nedokážu říci, jak by tohle poznamenalo člověka, který věří v Boha. Každopádně jsem byla s dějem spokojená, i když jsem si myslela, že příběh dopadne trochu jinak.

Děj byl čtivý a hůmorný. Nemá to sice na jeho předchozí knihu, ale neřadila bych ji mezi propadáky. Vydařila se mu a jsem ráda, že jsem se do ní nakonec pustila. Byla to skvělá oddechovka. 
Velmi mě bavily myšlenky Boha, který se sem tam také v knize vyjádřil. Vykreslený byl velmi vtipně a možná bych ocenila, kdyby mu zde bylo věnováno více prostoru.

Po přečtení knihy mám takový zvláštní pocit, že vlastně v ději neuběhlo tolik času, kolik uběhne v knihách normálně. Možná kdybych ji zhltla během jednoho dne, dokázala bych se více časově orientovat, ale jelikož se mi roztahala do tří dnů, tak jsem to až tak nesledovala. Nemám nic proti tomu, když je v knize zobrazen krátký časový úsek, jen je to v knihách docela neobvyklé.

Jsem také zvědavá, jestli u nás vyjdou ještě další autorovi knihy. Na kontě má ještě další dvě knihy (německé názvy asi nedokážu přeložit), které by u nás mohli přeložit. Pokud se toho nakladatelství Ikar ujme. Byla bych ráda, kdyby se tak stalo. Mít sbírku jeho knih by bylo skvělé, protože ty obálky... jsou naprosto úžasné! :-) No ne?

Knihy Sebastiana Niedlicha bych doporučila všem, kteří hledají nějakou humoristickou knihu, kterou dokážou slupnout na jedno posezení.


Zahraniční obálky:

Hodnocení:


Nejlevnější cenu knihy A Bůh pravil: Budiž Jonáš naleznete na Srovname.cz


Četli jste tuhle knihu nebo Smrt a jiné vrcholy mého života? 
Líbí se vám autorův styl psaní?

S pozdravem
Mrs. Jungová! 

3 komentáře:

  1. Vypadá to na pěknou knihu, ale tuším, že zrovna toto nebude nic pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku neznám, ale zaujala mě :) Občas vyloženě hledám nějakou vtipnou knížku a tahle vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  3. taky uz na me ceka doma, Smrt me hodne bavila, tak snad toto nezklame :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^