neděle 19. srpna 2018

Čokoládový průšvih - Petra Hülsmannová [RECENZE]

Originální název: Glück ist, wenn man trotzdem liebt
Žánr: Literatura světová, romány, pro ženy
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2016
Počet stran: 384
Nakladatelství: Ikar

"Některé věci jsou pro Isabelle absolutně nepostradatelné: ranní káva. Práce v báječném květinářství. A nudlová polévka v restauraci na protější straně ulice. Jakékoli vybočení ze svého pravidelného života nesnáší. Přesto jednoho dne „její“ oblíbenou restauraci převezme nový ambiciózní kuchař Jens – a nejenže se opováží experimentovat s její zamilovanou polévkou, ale i jinak vnese do Isabellina poklidného života pořádný chaos. A zatímco se dezorientovaná Isa snaží zase všechno vrátit do zaběhnutých kolejí, pozvolna jí dochází, že právě nečekaná překvapení náš život úžasně obohacují…"



Je to nedávno co jsem přišla na chuť německým autorům. Nevím, proč jsem k nim měla kdysi takové předsudky, ale zatím mě jen mile překvapují. Petra Hülsmannová píše velmi čtivě a její Čokoládový průšvih mě opravdu mile překvapil.

Isabelle pracuje v květinářství, je to práce, která ji naplňuje a jejím snem je jednoho dne obchod převzít. Dalo by se říct, že má svůj život hodně dopředu nalajnovaný. Každý den v týdnu má své tradice, které deno denně dodržuje a takový výhled má i do budoucna. Tedy až do té doby, než se pan Lee, který vedl čínskou restauraci, která byla přes 10 let naproti květinářství, a kam Isabelle každý den pravidelně 11 let chodila na polívku, rozhodl restauraci zavřít kvůli poklesu zákazníků. Tahle zpráva pro ni byla učiněnou katastrofou.

Co ji ale naštve ještě více je to, že restauraci pana Leeho převezme kuchař Jens, který vaří vytříbená jídla a polívku v jeho jídelníčku jen tak nenajdete. Což Isabelle vytáčí ještě víc.

Netrvá to ale dlouho a Jensovi se daří Isabelle servírovat každý den nějaké jídlo, aby ji přesvědčil o tom, že umí opravdu dobře vařit a že jeho jídlo je lepší než nějaká čínská polévka.

Do života hlavní hrdinky se také připletá Jensova sestra Merle, která zatočí s jejím životem natolik, že už nic není tak jak to měla Isa nalajnované. S Merle přicházejí jen problémy a díky tomu je Isa nucena vídat se s kuchařem Jensem tak často, až ji to samotnou štve.

Tohle ale není jediná změna, se kterou se bude muset vypořádat. Květinářství nevynáší v poslední době tolik, aby jej její přítelkyně dokázala udržet při životě a tak jsou nuceny si najít pomoc na jeho záchranu. V ten okamžik se na scéně objevuje další muž, Alex, na kterém Isa může doslova oči nechat.


Při prvních stránkách jsem byla ke knize docela skeptická, chvíli trvalo, než jsem se do příběhu a hlavní hrdinky vžila. Isa měla zvláštní způsob vyjadřování a většinu času mi připadala zmatená. I tak jsem si ji ale nakonec zamilovala a do příběhu jsem se začetla.

Po dlouhé době jsem se natrefila na něco milého, oddechového a romantického. Trochu jsem očekávala, že mezi hlavními postavami bude více jiskření a pošťuchování, ale bohužel se toho tolik nekonalo.

Zápletka příběhu byla velmi jednoduchá a očekávaná, stejně očekávaně se vyvíjel i děj. Skoro hned od začátku se dalo odhadnout, jak celý příběh dopadne, ale i tak jsem si jej užila. Myslím, že jsem na tuhle knihu měla zrovna tu správnou náladu a proto se mi nakonec hodně líbila.

Navíc, na konci knihy je pro čtenáře bonus a to právě recept na čokoládový průšvih, po kterém se kniha jmenuje. Ze začátku vám to nepřijde (stejně tak jsem na tom byla i já), ale ten název knihu naprosto parádně vystihuje. Jenom to čtenáři dojde až po čase. :-)

Knihu doporučuji všem, kteří mají zrovna chuť na něco oddechového, milého a chtějí si udělat závislost na novém moučníku! Na narozeniny mám v plánu moučník vyzkoušet, tak vám sem potom hodím i výsledek. (29.8.)

Hodnocení:



Zahraniční obálka:

9 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Knížku jsem zrovna dočetla a líbila se mi :) Skvělá letní oddechovka, u které se sbíhají sliny na čokoládový průšvih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ^^ a souhlasím, byla to super letní oddechovka a jak říkáš - u které se sbíhaly sliny na čokoládový průšvih :))

      Vymazat
  2. Čokoládový průšvih jsem já. :D Aneb když máš moc ráda čokoládu. :D

    Jinak knížka vypadá lákavě, asi si ji dám do to-read-listu, ale v němčině. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urcitě doporučuji:) a varuji, po přečtení budeš mít opravdu velkou chuť čokoládový průšvih vyzkoušet! :))

      Vymazat
  3. Super recenze :) Mě kniha zaujala na první pohled svojí nádhernou obálkou na letní sezónu naprosto ideální. Rozhodně ji mám na seznamu a ráda bych se k ní dostala. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu moc doporučuji ^^ člověk si u knihy oddechne, pobaví se a dostane opravdu velkou chuť na čokoládu! V práci jsem i trochu trpěla, hh :D :)

      Vymazat
  4. Souhlasím. Také se mi líbila, četla jsem ji teď nedávno.
    Ze začátku jsem ji nedávala moc šanci, ale ve skutečnosti mile překvapila, i když jde o předvídatelnou "love story". Od autorky jsem četla i titul Čmeláci v srdci, ale Čokoládový průšvih se mi líbil daleko více.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, příběh byl předvídatelný, ale i tak jsem si jej užila:)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^