neděle 26. února 2017

Dočteno: Šťastně až navěky - Kiera Cass [RECENZE]

Originální název: Hapilly ever after
Žánr:  Povídky, romány, pro mládež
Rok vydání: 2016, vydání originálu: 2016
Počet stran: 368
Nakladatelství: CooBoo

"Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Maxona zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat – o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou."




Konečně jsem se dostala k přečtení povídek "Šťastně až navěky"! Už jsem si myslela, že se k ní snad nikdy nedostanu, jelikož mi pod ruku teď přicházelo tolik knih, které jsem si chtěla moc přečíst. Nakonec ale nadešel čas i pro tuhle krásku!

V knize se nachází celkem 6 povídek, nebo-li 6 pohledů na celou věc zvanou "Selekce". Můžeme se zde dočkat povídek ze strany samotné královny Amberly, prince Maxona, strážného Aspena, miláčka Marlee či komorné Lucy. Abych ještě nezapomněla ke konci knihy se můžeme dočíst i toho, jak celou Selekci viděla samotná Celesta, která nás ze začátku série urputně štvala (tedy aspoň mě), dokud se nedala trochu dohromady.  Nakonec je kniha zakončena tím, kde skončily ostatní dívky selekce (zmíněných je jen hrstka co zůstala na konci Selekce).

Musím říct, že nejvíce mě přeci jen dostala povídka o královně Amberly. Vždycky jsem si přála znát příběh o tom, jak se stala královnou, jelikož (přiznám se) jsem ji neměla moc v lásce, sama ani nevím proč, ale díky jejímu příběhu jsem si ji naprosto zamilovala. A kdyby vyšla celá kniha o tom, jak probíhala Selekce právě u ní, vůbec bych se nezlobila. Bohužel se ale budu muset spokojit s tím kouskem, co nám Kiera napsala v povídce.

Z Příběhu z Maxonova pohledu jsem byla také nadšená. I u něj jsem si přála vědět jak celou situaci se Selekcí vidí a jak doopravdy od prvního pohledu na něj America zapůsobila. Popravdě to splnilo mé očekávání a přesně tak jsem si představovala, že to tak nějak v jeho hlavě probíhalo :-) Doslovně řečeno - POHÁDKA.


I Aspenův pohled mě velice potěšil, i když mé srdce trpělo z toho jak se trápil. Už od začátku jsem byla za Maxonem, ale vždycky když na scénu přistoupil Aspen byla jsem na vážkách. Avšak potom co se jeho srdce přesunulo k jiné dámě, byla jsem ráda, že nakonec všechno skončí šťastně. Tedy samozřejmě jak pro koho.

Za zmínku určitě i stojí příběh Celesty, který nám ukázal jak moc toužila po tom se stát královnou a také její "progres", který rozhodně stál za to, jelikož si aspoň uvědomila, po čem doopravdy touží.

Abych nezapomněla na miláčka Marlee... tahle povídka byla pro mne velice srdce rvoucí. Krásný a velmi bolestný příběh o lásce, kde se dozvíme jak to mezi ní a jejím milovaným Carterem začalo a také skončilo.

Ne nadarmo je kniha pojmenována "Šťastně až na věky". Jak jinak by pak měla kniha skončit? 

Nejsem schopna knize dát plných 100% hodnocení, jelikož i tak měla své mouchy, ale krásných 90% si určitě zaslouží. Kniha byla velmi čtivá, veselá, někdy bohužel i smutná, ale tak už to chodí.

Pokud jste přečetli celou sérii Selekce o Americe, určitě si nenechte ujít tyhle povídky, které vám jenom tak hezky zaobalí celý ten příběh a dozvíte se něco o svých oblíbených postavách :-)


ZAHRANIČNÍ OBÁLKY:



Mé hodnocení: 90%

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze! :) Celou sérii Selekce jsem přečetla, ale Šťastně až na věky se ke mně ještě nedostalo, doufám, že to co nejdřív napravím! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^