úterý 5. července 2016

Dočteno: Zrcadlení - A. G. Howard [RECENZE]

Originální název: Ensnared
Série: Šepotání (3.)
Žánr: sci-fi a fantasy, pro děti a mládež, 
Rok vydání: 2016, 1.vydání v originálu: 2015
Počet stran: 432 stran
Nakladatelství: Cooboo


"Alyssa přežila maturitní ples i bitvu, která se kolem něj rozpoutala, akceptovala své šílenství a získala nadhled. Je teď rozhodnutá bojovat za oba dva své světy i lidi v nich. Za svět lidí i za Říši divů. Chce zachránit všechny, které miluje. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou královnu na závěrečný souboj vůle a intrik… a i když jediná cesta do Říše divů vede skrz zrcadlo – přes paralelní dimenzi plnou zmutovaných a nebezpečných podsvětníků."





I já jsem se konečně dostala k závěrečnému dílu Šepotání, na který jsem byla hodně dlouho natěšená. 
Dnes jsem knihu úspěšně dokončila a uzavřela tak kapitolu příběhu, který byl skvěle vymyšlený, ale popravdě jsem se trochu bála jeho zakončení. 



V závěrečném díle se konečně ocitáme na každé stránce v Říši divů a v Kdekolijinde
Děj se opět točí kolem Al, jejího táty, mámy, Morfea, Zacha a mnoho dalších postav, které známe z předešlých dílů.

První stránky převážně navazují na konec druhého dílu a jelikož nechci spoilerovat, nebudu ani nic zmiňovat.

Jelikož je tohle poslední díl a zatím v každém díle bylo cílem zneškodnit Červenou, tak i tenhle díl není výjimkou a opět se hlavní postavy vydávají po jejích stopách a snaží se ji dopadnout. Stejně tak jako napravit celou Říši divů, kterou Červená "zničila".
Jenže to Alyssu potká ještě mnoho překážek a nejen "kouzelných" ale také osobních a to v podobě (jak jinak) Zacha.

Zach v tomhle díle ztrácí důvěru v sám sebe a tím od sebe odhání i ty, které tolik miloval a samozřejmě stále miluje... ale jak jinak... všechno dělá proto, aby jim znovu neublížil.
A tak Alyssiným jediným cílem není pouze zneškodnění Červené, ale také se snaží přimět Zacha, aby dokázal věřit v sám sebe a nespadl na úplné dno propasti, ze kterého by se horko těžko dostával.

Jenže aby Alyssa mohla zachránit Říši divů, musí se stát královnou a samozřejmě v říši zůstat a vládnout jí... Jenže jejím jediným snem bylo a je zestárnout se Zachem, jejím přítelem už od útlého dětství... a prožít s ním plnohodnotný lidský život.
Ze všech stran se na ni valí nátlak, ale i tak se nakonec všechno (dobře? špatně?) nějak vyřeší a příběh dospěje ke zdárnému konci.

Jenže bude Alyssa ze svých rozhodnutí šťastná? Skončí všechno tak jak si přála? Nebo se naopak vše obrátí naruby a zbudou jí jen oči pro pláč? ...

Ve vzduchu je mnoho nezodpovězených otázek, ale kniha je všechny dokonale zodpoví. 
Ani nevím jestli jsem s koncem knihy spokojená, jelikož na mě při posledních stránkách přišel smutek a drží se mě doteď. 

Bohužel se musím přiznat, že některé pasáže mě trochu nudily, ale těch bylo pomálu, takže to na dokonalosti až zas tak moc neubralo. 

Obálka samozřejmě zase nádherná! Text červený! Moje oblíbená barva! :) Takže tady nemám co vytknout. 
Na příběh Alenky, Alyssi a všech postav budu vzpomínat s láskou. Originální kniha Alenky v říši divů je moje nejoblíbenější a tak se tahle série řadí hned za ni. Opravdu mi budou všechny postavy chybět, ale všechno musí jednou skončit.

Kniha už vyšla před nějakým tím měsícem a určitě nejsem jediná kdo ji četl, tak by mě zajímal i Váš názor na zakončení téhle série.
 Líbilo se vám ukončení knihy? Přáli jste si přesně takový konec nebo naopak úplně jiný?

Zahraniční obálky:


Mé hodnocení: 80%


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^