pondělí 11. července 2016

Dočteno: OTKA - Kody Keplinger [RECENZE]

Originální název: The DUFF: Designated Ugly Fat Friend
Žánr: pro děti a mládež, dívčí romány
Rok vydání: 2015, 1.vydání v originálu: 2010
Počet stran: 304 stran
Nakladatelství: Cooboo

"Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje. Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou „kamarádi s výhodami“. Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná."



OTKU určitě všichni dobře známe. Věřím, že se tu najde i pár lidí, co vidělo stejnojmenný film. 
Jelikož já film ještě neviděla, nebude moje recenze nikterak srovnávající, ale klidně se můžete vyjádřit k oběma verzím :-)



Po ukázce knihy "Panský klub" jsem musela sáhnout po něčem oddychovém a OTKA se na tuhle příležitost skvěle hodila a taky samozřejmě skvěle posloužila!

Nevím jak u vás, ale na mě Bianca nepůsobila nijak ošklivě a taky jsem si ji tak nepředstavovala. Možná trochu silnější ano, ale k knihy na mě působila hodně sebevědomě a tak nebyl důvod si ji představovat ošklivou. 

Děj se hlavně točí okolo hlavní hrdinky (jak jinak) a Wesleyho, kterého z celého srdce nesnáší. 
Proč?
Protože je to sukničkář a dokáže si omotat každou holku okolo prstu. A jak jinak, každá z něj úplně šílí. Kromě ní. 
Tedy aspoň do doby, než se začnou dít věci, které jí začínají drásat nervy. Minulost se ji snaží doběhnout a ona se vydává na útěk právě k Wesleymu. Proč, to ani ona sama neví. 
Ví jen to, že díky sexu s ním, jsou všechny starosti najednou pryč

Čím více času tráví s Wesleym, ztrácí pojem o tom, že pomalu ale jistě ztrácí svoje nejlepší kamarádky. Nikdy nedorazí na smluvenou schůzku, ukončuje telefonní hovory... 
Což vytváří další zápletku a ve vzduchu nám visí otázka: "Vydrží jejich kamarádství na úkor tajného kamarádského vztahu?".

S Wesleym tráví veškerý svůj čas, jenže jednoho dne se i tenhle vztah pokazí a Biance se naskytne příležitost dokonalého vztahu. Jenže vydrží tenhle dokonalý vztah? 

Kniha se blíží k dokonale předvídatelné romanci, avšak i tak na mě působila skvěle a naprosto jsem si ji užila! Navíc musím podotknout, že zde bylo velmi vtipných pasáží, které mě hodně pobavily :)
Což je samozřejmě velké plus! 

Bianca: "Je to kretén" 
Joe: "A holky kretény žerou. Proto si nemůžu sehnat rande. Jsem zatraceně moc hodnej." 
Bianca: "Nebo moc zarostlej. Ohol si ten mojžíšovskej plnovous a možná budeš mít větší štěstí. Ženský nerady líbají koberec, víš?"

Děj nebyl nijak složitý, probíhal velmi plynule a kniha se četla skoro sama. 
Myslím, že kniha je přímo stvořena pro to, aby si ji člověk v létě přečetl, třeba i někde na chatě na dovolené. :)

Obálka je naprosto dokonalá a jsem ráda, že zůstala podobná originální obálce a nijak zvlášť s ní neexperimentovali.

Ještě nevím, jestli se pustím do filmového zpracování, i když mě to docela láká, tak uvidíme. :)
Každopádně budu ráda, když zanecháte v komentářích svůj vlastní názor na tuhle knihu nebo třeba napíšete srovnání, která verze se vám líbila více.

Zahraniční obálky:



Mé hodnocení: 85%

5 komentářů:

  1. Četla jsem knížku v angličtině, ještě než u nás vyšla a moc se mi líbila. Myslím, že s filmem má společný tak akorát název.:))

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha se mi moc líbila, i když byla hodně předvídatelná. :) Film se mi taky líbil, ale je to úplně něco jiného. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :)
    Já jsem zatím viděla jen filmové zpracování a to je úplně jiné a hlavně úplně o něčem jiném :D :)
    Knihu si chci ale pořídit také :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že se na film budu muset podívat, ať tedy vím jak jej zpracovali, když tady všichni píšete, že je o něčem úplně jiném. Docela mi to hlodá v hlavě :D
      Děkuji za komentář ^^

      Vymazat
  4. Na túto knihu sa už dlhšie chystám a aj ju mám na poličke, ale nevie sa predrať na vrchol mojej TBR :D Dúfam, že keď sa k nej raz dostanem, bude sa mi páčiť.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^